Ik zie wat je bedoeldJe kan maar beperkt verhogen. Anders gaat de ketting op het scharnierpunt van de achterbrug aan lopen.
Voorvork omhoog.. Is dat een optie of zal ik naar andere voorvorken moeten kijken?Wat hierboven al gezegd is, maar nog wat anders uitgelegd.
Als je achter omhoog gaat, dan kantelt het hele frame voorover. Eigenlijk met de as van je voorwiel als draai punt.
Daardoor gaat je voorvork steiler staan dan hoe die is ontworpen. En daar gaat het redelijk snel zoekerig/instabiel van rijden.
Ook staat je blok dan wat gekanteld, dus je olie aanzuiging en je peil glaasje zijn ook niet meer helemaal hoe het hoort.
Met enkel centimeters is het nog wel te hebben. Maar anders wil je denk ik aan de voorkant ook wat omhoog.
Motorblok loopt verder prima geen gekkigheid gemerkt alleen dat de motor regelmatig uitvalt als je terug gaat in de toeren of voor een stoplicht komt. dacht eerst aan de afstelling maar las dat dit een nogal algemeen probleem was bij dit type en dat de kleppen inslijpen zal helpen dus laat ik de buurman er met zo'n cameraatje er in kijkenAls het motorblok goed loopt, geen rare geluiden maakt en niet rookt, is het beter om hem dicht te laten.
Dat ligt eraan hoe ver je het achter omhoog wilt halen. gewoon in de gaten houden dat het qua sturen en olie peil niet te gek wordt.Voorvork omhoog.. Is dat een optie of zal ik naar andere voorvorken moeten kijken?
Ik heb in 3 jaar 60.000 km reden met zo'n ding. Op het laatst ging hij nog iets harder dan toen hij nieuw was. Afslaan hoort erbij, dat is niet helemaal weg te krijgen. De motor reageert slecht op het gebruik van een podfilter, zoals dat bij jou gemonteerd is.Motorblok loopt verder prima geen gekkigheid gemerkt alleen dat de motor regelmatig uitvalt als je terug gaat in de toeren of voor een stoplicht komt. dacht eerst aan de afstelling maar las dat dit een nogal algemeen probleem was bij dit type en dat de kleppen inslijpen zal helpen dus laat ik de buurman er met zo'n cameraatje er in kijken
Ik ben vrij lang en altijd een crossmotor gewend dit is natuurlijk heel wat anders maar iets hogere zit lijkt mij wel prettig en het oogt leuk daarbij zou natuurlijk zo'n superbike stuur kit ook een oplossing zijn kwa zit positieZo te zien is het een dry sump blok, dus als het te ruig wordt kun je de stand van de olietank en het aanzuigpunt nog altijd aanpassen.
Maar wat wil je bereiken met achter verhogen?
Wat voor een luchtfilter raad jij aan? Want de originele is in stukken gesneden door de vorige eigenaarIk heb in 3 jaar 60.000 km reden met zo'n ding. Op het laatst ging hij nog iets harder dan toen hij nieuw was. Afslaan hoort erbij, dat is niet helemaal weg te krijgen. De motor reageert slecht op het gebruik van een podfilter, zoals dat bij jou gemonteerd is.
Ja, het originele dus. Anders moet je geld uitgeven bij een dynojet.Wat voor een luchtfilter raad jij aan? Want de originele is in stukken gesneden door de vorige eigenaar
Een crosstuur met dwarsstuk zou wel eens heel goed kunnen staan. Als je lang bent (ben ik ook) dan wil je een redelijke afstand tussen grond/voetsteunen/zadel.Ik ben vrij lang en altijd een crossmotor gewend dit is natuurlijk heel wat anders maar iets hogere zit lijkt mij wel prettig en het oogt leuk daarbij zou natuurlijk zo'n superbike stuur kit ook een oplossing zijn kwa zit positie