Hoofdlagers Honda C77

Ericmoto

Knallen met de kat
18 jan 2015
556
412
Nootdorp
Beste Techneuten,

Voor mijn Honda C77 ben ik op zoek naar de lagers in het blok, die ik ook mee wil vervangen met de gehele revisie. Eigenlijk heb ik die allemaal gevonden via de service manual en de codes op de oude lagers, op twee na. Ik heb een pagina uit het service manual bijgevoegd, het gaat om de twee hoofdlagers, de 6306 en de 6205 Z daarvan zie ik dat de maten afwijken. Wat gaat er hier nu fout? Ik kan ze natuurlijk bij CMSNL bestellen, maar aangezien ik de andere lagers ook gewoon in de handel heb gevonden (scheelt enorm in de prijs), zou ik ook de laatste 2 gewoon willen vinden in de handel.
iemand hier een idee hoe het kan dat juist deze lagers afwijken? En weet iemand misschien een adres voor deze lagers? Ik heb al diverse lagerbedrijven gemaild, maar antwoorden schijn moeilijk te zijn, (je hoort niets op je mail :( )
alvast bedankt voor jullie hulp weer!
B858E443-D874-43D2-94DF-1457CA3A031E.jpeg
B858E443-D874-43D2-94DF-1457CA3A031E.jpeg
 
koop geen standaard lagers !!!
krukaslagers hebben meer speling nodig dan standaard lagers, dus koop alleen lagers die geafficheerd worden als geschikte krukaslagers, of neem de spellingen mee naar je lagerboer en leg dit duidelijk uit.
 
Dank voor de reacties allemaal. Ik ga van de week de spullen ophalen, of ik de lagers ga vervangen beslis ik dan later wel. Ik wil inderdaad geen risico nemen, kan altijd nog de lagers bij CMSNL bestellen.
 
koop geen standaard lagers !!!
krukaslagers hebben meer speling nodig dan standaard lagers, dus koop alleen lagers die geafficheerd worden als geschikte krukaslagers, of neem de spellingen mee naar je lagerboer en leg dit duidelijk uit.
Kan dan ook niet daar de buiten maten een andere maat voering hebben dan de standaard maten voor deze lagers .
namelijk 2mm groter .
Zoals Sidcarracing al aangaf worden ze gebruikt op krukassen en versnellingsbakassen , dus de zelfde toepassing als bij de Honda
 
Kan dan ook niet daar de buiten maten een andere maat voering hebben dan de standaard maten voor deze lagers .
namelijk 2mm groter .
Geen idee wat je wil zeggen.
Maar krukassen draaien heel snel in een warm blok waardoor ze dus ook meer uitzetten. Standaard lagers gaan dan kapot, je moet er dus hebben die koud meer interne speling hebben
 
Laatst bewerkt:
Staat er geen “C” codering op je oude lager?
Zo niet zal je moeten uitzoeken welke C-codering nodig is met de speling maten uit je wphb.
 
Hoi Ray, ja het gaat om C3 lagers. Ondertussen heb ik gezien dat bij CMSNL het lager wat ik moet hebben( wat bij mijn bloknummer past) niet meer verkrijgbaar is. Ik heb dan ook besloten de oude lagers te gebruiken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan