Hoogte banjo anders als oude set

aapie90

Die hard MF'er
29 mrt 2011
403
63
Hoi ,

Bij het vernieuwen van de remleidingen voor ben ik tegen het volgende aangelopen. De hoogte van de banjo van de nieuwe set is 8,5 mm en de oude set was 10mm. Hier kom ik achter omdat de banjo bouten van de Tuono niet standaard zijn maar incl. ontluchting en deze zaten uiteraard niet bij de nieuwe remleiding set.
Deze banjo bout incl. ontluchting wel gevonden voor een remleiding met 10mm hoge banjo, maar past dit ook op mijn set.
Met andere woorden: zijn de banjo bouten afhankelijk van de hoogte van de banjo?

Hieronder een plaatje:
DDD1D82B-D808-462E-B744-DC5EB489C8BD.jpeg
 

Bijlagen

  • F090A19E-C827-4127-871D-38ACE083379D.jpeg
    F090A19E-C827-4127-871D-38ACE083379D.jpeg
    96 KB · Weergaven: 41
Wat volgens mij van belang is, is dat het gaatje in de bout min of meer op de zelfde hoogte zit als het center van de aanvoerleiding.
Het gevaar zit in afsluiten door het cilindrische gedeelte vn de bnjo, of de koperen ring.
Je kan die 1,5 mm "aanpassen" door een extra koperen ringetje te plaatsen.

Een ander punt van aandacht is het ontluchten van je remmen, hoe ga je dat doen?

1659856040050.png
 
Wat volgens mij van belang is, is dat het gaatje in de bout min of meer op de zelfde hoogte zit als het center van de aanvoerleiding.
Het gevaar zit in afsluiten door het cilindrische gedeelte vn de bnjo, of de koperen ring.
Je kan die 1,5 mm "aanpassen" door een extra koperen ringetje te plaatsen.

Een ander punt van aandacht is het ontluchten van je remmen, hoe ga je dat doen?

Bekijk bijlage 1790731
 
Bedankt voor jullie reacties.
Heb inmiddels een nieuwe bout incl ontluchtingsnippel gevonden bij Motorcentrum Bruurs, echter is deze voor een standaard set (10mm). Dit type zit op oa. Tiger.
 
Wat volgens mij van belang is, is dat het gaatje in de bout min of meer op de zelfde hoogte zit als het center van de aanvoerleiding.
Het gevaar zit in afsluiten door het cilindrische gedeelte vn de bnjo, of de koperen ring.
Je kan die 1,5 mm "aanpassen" door een extra koperen ringetje te plaatsen.

Een ander punt van aandacht is het ontluchten van je remmen, hoe ga je dat doen?

Bekijk bijlage 1790731
Hou dan ook rekening mee dat de draad van de banjo verschilend kan zijn .
Brembo is vaak M10 x 1.00
Bij de meeste japanse merken is dat M10 x 1.25 wel iets waar je rekening mee moet houden naast de hoogte van dat gaatje(s)
 
  • Leuk
Waarderingen: Loki
Hoi ,

Bij het vernieuwen van de remleidingen voor ben ik tegen het volgende aangelopen. De hoogte van de banjo van de nieuwe set is 8,5 mm en de oude set was 10mm. Hier kom ik achter omdat de banjo bouten van de Tuono niet standaard zijn maar incl. ontluchting en deze zaten uiteraard niet bij de nieuwe remleiding set.
Deze banjo bout incl. ontluchting wel gevonden voor een remleiding met 10mm hoge banjo, maar past dit ook op mijn set.
Met andere woorden: zijn de banjo bouten afhankelijk van de hoogte van de banjo?

Hieronder een plaatje:
Bekijk bijlage 1790722
Heb je nu ook een passende steeksleutel ?
 
Zou daarvoor liever een ringsleutel gebruiken dan voorkom je dit soort schade .
Daar ben ik uiteraard mee gestart, alleen was het spul niet los te krijgen.

En ja, het was de juiste maat en had geen last met de banjo.

ff checken welke spoed je nodig hebt
Thanks 😊
 
Daar ben ik uiteraard mee gestart, alleen was het spul niet los te krijgen.

En ja, het was de juiste maat en had geen last met de banjo.


Thanks 😊
Als het een ringsleutel was,was het een hele slechte of hij is er niet goed opgezet,anders kan je die moer nooit zo verkrachten
je ziet trouwens de sporen an de tang er nog op.
 
Terug
Bovenaan Onderaan