• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Hornet of Monster ?????

lanenskii

Die hard MF'er
Lid geworden
7 mei 2003
Waarderingsscore
0
Ik zit met een dilemma...

Ik ga mijn eerste motor kopen maar ben aan het twijfelen tussen een Ducati Monster 600 of Honda CB600F...

De Ducati vind ik persoonlijk iets mooier maar ik denk dat hij ook wat duurder is. En qua betrouwbaarheid denk ik wel dat de Honda beter scoort.

Is dit zo ???

WAT EEN VRAAG !!

Hornet natuurlijk , veel leuker en oo zo mooi te personaliseren.
Monster 600 is trouwens wel heel licht Trouwens een Monster is een poser-moto (niet altijd maar vaak)

Monster natuurlijk, is de mooiste (IMHO) van de twee :}

Neen, ff serieus, gewoon beide eens gaan testrijden en dan pas kiezen ...

Natuurlijk de Hornet..!!! 8-) (heb er ook eentje sinds kort.. :) )

Hi,

Heb hetzelfde probleem gehad en door proefrijden kom je al een heel eind.
Maar ik moet je erbij vertellen dat ik voor de Monster had gekozen met heel mijn hart. Dus kwam het verstand om de hoek en die zei de Hornet. Aangezien ze er naar mijn mening er beide erg geil uitzien moest er gekozen worden voor de bruikbaarheid van de motor (alleen hard rijden gaat ook maar vervelen) en er moest er met de motor op vakantie gegaan kunnen worden. Tevens heeft mijn vriendin de neiging om steeds bij mij achterop te willen (ze heeft zelf geen RBW) en zij was natuurlijk de spreekwoordelijke financier. Het werd dus de Hornet en ik ben er zeer blij mee. De reden voor geen Duc was die dat ik pas 3 maanden mijn RBW had en mijn vriendin nog langer wou hebben (met een Duc heb je de neiging om ze kwijt te raken op een of andere manier). Tevens is een goede tweedehands Duc een stuk kostbaarder dan een nieuwe Hornet (wel een overjarige maar toch).
Ik wens je veel plezier met het proefrijden. (uit ervaring weet ik dat je niet meer af wilt stappen bij beide motoren, maar.....de Duc is toch leuker)

gek he allen de hornet rijders melden zich
natuuuuuuuuuuuuuuuuuurlijk een Hornet
welkom bij de club

ik zeg alleen: "meer waar voor je geld"

en dan weet iedereen welke je moet nemen :P

Lopende door de "Safe",toch de importeur van Duc.
M'n gedachten,door wat maandagmorgen problemen met m'n Hornet,richting Duc.
Goed kijkent naar de 2e hands ducjes,vanaf een jaar zien die dingen er gewoon allemaal uitgewoont uit,moet je die blokken eens bekijken.
Dat was dus zeer snel bekeken,ik heb toch weer voor de Hornet gekozen,waneer komt m'n vakantie geld nou...

Een monster is een motor waar je meteen voor kiest. Met je hart. Op moment dat je een keuze moet maken begrijp je er geen klote van.

Je kiest een Duc zoals hij is met voor-en nadelen. Niet lullen over betrouwbaarheid, wat een onzin zeg.

Betrouwbaarheid -> onzin ???

Dat is bij mij wel een enorm belangrijke factor hoor ! Ik wil niet om de haverklap in de garage staan met één of ander akkefietje. En met het italiaanse merk denk ik toch dat je hier meer kans op maakt.

Is de Duc nu betrouwbaar of niet ??

Zijn er hier mensen die al problemen gehad hebben met de Duc, of enevtueel met de Hornet ?

Problemen met de Hornet ? Neuh..... :) Gewoon de beurtjes en dat is het dan.
Is gewoon een erg fijne en goede fiets. Lange afstanden geen probleem, beetje spelen op de dijk ook niet.

Maarre, je moet natuurlijk wel even gaan proefrijden he! En het forum even nazoeken, er zijn redelijk wat topics over de Hornet :)

Moeilijke keus. Laat je VOORAL niet beinvloeden door alle Hornetrijders. Maar ik denk dat een proefritje op beide in het voordeel zal zijn van de Hornet. Daarnaast is deze wat veelzijdiger. (passagier en/of baggage) ;)

Betrouwbaarheid -> onzin ???

Dat is bij mij wel een enorm belangrijke factor hoor ! Ik wil niet om de haverklap in de garage staan met één of ander akkefietje. En met het italiaanse merk denk ik toch dat je hier meer kans op maakt.

Is de Duc nu betrouwbaar of niet ??

Zijn er hier mensen die al problemen gehad hebben met de Duc, of enevtueel met de Hornet ?
Een paar opmerkingen van de verkoper bij SAFE A'dam :

"Een duc. rijder intreseert het niet dat zijn koppeling bij iedere beurt vervangen moet worden" ,wat? iedere beurt,wist niet wat ik hoorde. :?

"bij de sportievere modellen elke 10.000 het hele kopelingshuis,maar daar krijg je wel wat voor terug" ,nou dat mag dan wel wat zijn. |(

Maar naar het schijnt,worden er bijna iedere maand "details" verbetert en in je garantie periode met terug werkende kracht,das fijn he,je krijgt nog garantie ook.

oja en ik heb problemen met de Hornet gehad.

Huur ze bijde eens een proefrit is maar kort voor zoveel euro's.

Laatst bewerkt:
Een Hornet heeft meer kracht maar wel op een hoger toerental. Een monster moet het meer van de middenregionen hebben.
Let wel dat een Duc M620 hoogtoeriger is dan een M600. Maar hij is ook veel lineairder.
Maak een testrit en laat je verleiden...............door de uitstraling van de Hornet of door deze van de Duc M620. Een pluspunt voor de Duc is de sound,iedereen moet toegeven dat deze mooier is.

Ciao Czy

Ik zou een Honda kopen want met zo´n duc heb je alleen maar problemen
En dan de afschrijving die duc´s brengen na een paar jaar niets meer op
En zo´n hornet ziet er toch veel beter uit allemaal mooi plastiek dat roest niet
Die honda stuurt ook veel beter zo,n duc is echt een dweil in de bocht
Dus je ziet wel ik ben verschrikkelijk stom geweest dat ik een monster heb gekocht

ik zeg proefrijden!

Monster:
+ motor(karakter)
+ stuureigenschappen
+ uitstraling
+ zeer waardevast
- minder praktisch
- duurder in onderhoud, maar valt bij de lichtere Monsters wel mee

Honda:
+ japanse betrouwbaarheid qua naam (in de praktijk zal het niet veel uitmaken - Ducati heeft na de komst van het nieuwe management (begin jaren 90) een enorme sprong gemaakt in de kwaliteit)
+ leuke looks, maar feitelijk een benauwd frame van een oude 250cc sportmotor waar een gedetuned CBRblokje inhangt
+ praktisch
- matige actieradius (hoog verbruik - kleine tank)
- stuurt minder strak dan de Monster
- krappe zitpositie
- fanatieke aanhang met oogkleppen

en: kiezen voor een Duc is geen rationele keuze, dus als je dit soort lijstjes belangrijk vind moet je eigenlijk geen Duc gaan rijden
ga nou maar gewoon proefrijden; zal je ook merken dat zo'n tweepitter genoeg vermogen heeft naast zo'n hoogtoerige vierpitter

note: redelijk wat "Jappanse" motoren worden in Italie gebouwd (Honda Transalp, Yamaha Bulldog); zou mij niets verbazen als dit ook voor de CB geldt

Lopende door de "Safe",toch de importeur van Duc.
:? volgens mij is de importeur DucatiBenelux, hoor.. Als Safe zelf importeerd is dat grijze import.

Ik lees hier van de Hornet rijders wel veel Ducati-geruchten.. Zal allemaal vroeger best zo geweest kunnen zijn, en van een slechte naam kom je als fabrikant niet 1-2-3 af, maar de huidige Duc's zijn goed, hoor.
mijn Monstertje is nu 1 1/2 jaar en 22000km oud en heeft (op een kapot remlichtschakelaartje na) geen problemen gehad. En ik rijd nog steeds met de eerste koppelingsset. Dus dat van een koppelingsset nij elke beurt is gel*l. Een 998 zal misschien wat minder lang met een set doen, maar dat hangt ook wel van je rijstijl af.

grtz, tevreden Monster-poser :)

ook toevallig .. heb het zelfde dilemma gehad ;) De duc is een mooie fiets reed lekker alhoewel ik vond dat hij minder comfotabel zat ( stugge vering).en heb begrepen dat het model 2002 een olie probleem heef, een technisch verhaal, dat van de fabriek uit al niet goed is.De keuze voor de de hornet was zo gemaakt toen.. en qua uiterlijk ..blijf erbij het kontje ziet er gaaf uit! en rijden ...dat is echt een feest !!! dus its up to you :0 :]

Gezien de toch wel "hoge" 2dehands prijzen blijven ze wel veel geld waard ...
Was voor mij DE reden om meteen een splinternieuwe te kopen ipv 80% van de nieuwprijs voor een 2 jaar oude te betalen !!!

Ik zou een Honda kopen want met zo´n duc heb je alleen maar problemen
En dan de afschrijving die duc´s brengen na een paar jaar niets meer op
En zo´n hornet ziet er toch veel beter uit allemaal mooi plastiek dat roest niet
Die honda stuurt ook veel beter zo,n duc is echt een dweil in de bocht
Dus je ziet wel ik ben verschrikkelijk stom geweest dat ik een monster heb gekocht

Voor de Belgen onder ons dit was een grapje :)

Gezien de toch wel "hoge" 2dehands prijzen blijven ze wel veel geld waard ...
Was voor mij DE reden om meteen een splinternieuwe te kopen ipv 80% van de nieuwprijs voor een 2 jaar oude te betalen !!!
?
80% na 2 jaar,klopt toch wel een beetje.

die dingen zakken na 10 jaar toch spontaan door hun assen }) ;) 8-)

(p.s. ook dit is een grapje *D )

Terug
Bovenaan Onderaan