koensterks
MF'er
- 29 sep 2020
- 33
- 46
- Onderwerp starter
-
- #51
Wat maakt een motor van benzine dan? Veel motoren doen amper 1:20. Ik ben benieuwdDe brandstof besparing is mooi meegenomen voor je eigen portemonnee, de CO2 is niet van belang. De uitstoot van een motor is vrijwel niks.
Motoren verbuiken wel minder, maar hebben typisch een meer onefficiente verbranding dan auto's. Ze ontbreken typisch ook de meer geavanceerde nabehandeling van de verbrandingsgassen. Dus ik zou nu niet zeggen dat het helemaal niks uitmaakt.De brandstof besparing is mooi meegenomen voor je eigen portemonnee, de CO2 is niet van belang. De uitstoot van een motor is vrijwel niks.
Ik wilde voor een zero of energica gaan maar eenmaal een koffertje er op en snellaadoptie maakt de prijs al snel 25000. Ik kocht een elektrische auto met 60kwh voor 33000. Dus 25k voor 2 wielen kon ik mijzelf niet wijs maken.
Srf is een gave naked, maar niet 23000 gaaf.
Het wachten is een goeie fiets, 20kwh, 15000 euro. Snelladen standaard.
Motoren verbuiken wel minder, maar hebben typisch een meer onefficiente verbranding dan auto's. Ze ontbreken typisch ook de meer geavanceerde nabehandeling van de verbrandingsgassen. Dus ik zou nu niet zeggen dat het helemaal niks uitmaakt.
Het is natuurlijk wel een druppel op een hete plaat. Maar ja, als we dat allemaal zeggen, verbetert er helemaal niets.
In mijn geval telde ik niet met het equivalent verbruik van een motorfiets op benzine, maar vergelijk ik met de auto waarmee ik daarvoor dezelfde verplaatsingen deed.
Klopt je hebt helemaal gelijk. Maar er gaat niks veranderen of het gaat extreem langzaam.
Geen probleem. De accu rond de 70% geladen houden, of aan de stekker de 'Long Period Rest' functie gebruiken indien aanwezig.Leuke motor met een aantrekkelijke prijs die prima zou voldoen voor mijn gebruik.
Dat gebruik bestaat uit een beetje rondtuffen in de omgeving bij max 80km/u en bij mooi weer, en als het het toelaat, in de zomer naar m'n werk.
Ik vraag me daarom wel af hoe goed een E-motor tegen stilstaan kan (in de wintermaanden).
Dat is mijn mening ook over onderbemeten li-ion accus in huishoudelijke apparaatjes, die vaak leeg in een hoek worden gegooid. Moderne automotive accupakketten degraderen niet of verwarloosbaar bij stilstand, als de correcte acculading teminste wordt aangehouden.Mijn mening over al die accu's is dat je de rommel gewoon veel moet gebruiken, want na 4 a 5 jaar is het toch klaar of je hem nu veel gebruikt of weinig.
Mijn mening over al die accu's is dat je de rommel gewoon veel moet gebruiken, want na 4 a 5 jaar is het toch klaar of je hem nu veel gebruikt of weinig.
Als er bij "mening" "ervaring" zou staan dan kon ik er wat mee......Mijn mening over al die accu's is dat je de rommel gewoon veel moet gebruiken, want na 4 a 5 jaar is het toch klaar of je hem nu veel gebruikt of weinig.
Als er bij "mening" "ervaring" zou staan dan kon ik er wat mee......
Maar nu noem je wel allemaal apparaten die geen complexe BMS hebben zoals elektrische auto's en motoren.Correct, mijn ervaring. Heb ook een Makita van 5 a 6 jaar oud. Accu ook gewoon slecht, ondanks netjes in huis bewaard. Telefoons accu's gaan bij mij ook max 3 jaar mee, dan gaat ze snel achteruit. Fiets accu's, zelfde verhaal. Maar het is bij mij zo dat ik het of maximaal gebruik of heel weinig en daar zit hem denk de crux.
Ik heb naast een berg andere spullen onder meer een merkloze accuboor van 5-6 jaar oud, en de twee accu's zijn nog prima.Correct, mijn ervaring. Heb ook een Makita van 5 a 6 jaar oud. Accu ook gewoon slecht, ondanks netjes in huis bewaard. Telefoons accu's gaan bij mij ook max 3 jaar mee, dan gaat ze snel achteruit. Fiets accu's, zelfde verhaal. Maar het is bij mij zo dat ik het of maximaal gebruik of heel weinig en daar zit hem denk de crux.