Het gaat er niet om hoe vaak je het gebruikt, het gaat erom hoe je ermee ómgaat.Correct, mijn ervaring. Heb ook een Makita van 5 a 6 jaar oud. Accu ook gewoon slecht, ondanks netjes in huis bewaard. Telefoons accu's gaan bij mij ook max 3 jaar mee, dan gaat ze snel achteruit. Fiets accu's, zelfde verhaal. Maar het is bij mij zo dat ik het of maximaal gebruik of heel weinig en daar zit hem denk de crux.
Ik heb naast een berg andere spullen onder meer een merkloze accuboor van 5-6 jaar oud, en de twee accu's zijn nog prima.
Leg je ze wel volgeladen weg?
Of kijk je er na gebruik niet meer naar om?
Ik heb naast een berg andere spullen onder meer een merkloze accuboor van 5-6 jaar oud, en de twee accu's zijn nog prima.
Leg je ze wel volgeladen weg?
Of kijk je er na gebruik niet meer naar om?
Ik zou hem bij langere tijd niet gebruiken aan de stekker laten hangen en verwachten dat de BMS hem in goede conditie houdt.
Maar of dit echt zo werkt weet ik niet zeker.
Leuke motor met een aantrekkelijke prijs die prima zou voldoen voor mijn gebruik.
Dat gebruik bestaat uit een beetje rondtuffen in de omgeving bij max 80km/u en bij mooi weer, en als het het toelaat, in de zomer naar m'n werk.
Ik vraag me daarom wel af hoe goed een E-motor tegen stilstaan kan (in de wintermaanden).
Wij zien bij de auto al direct bij het van de laadpaal halen verschil in range bij lage of normale temperaturen. Hoe hoger de (range)getallen, hoe minder afrondingsfouten, hoe nauwkeuriger de software wellicht zal werken. En ook wat meer doorontwikkeld bij auto's. Het scheelt 25~30 kilometer op 260 kilometer.Ik zie nu (met temperaturen rond 5 graden) geen verschil zie in range dan toen het 25 graden was.
Ik denk dat dat verschil in range vooral belangrijk is bij auto's, omdat je in de winter de verwarming op zet. Dat probleem heb je niet bij een motorfiets.
Je mag een batterij van een boormachine niet vergelijken met een batterij van een auto/motorfiets.
1,2,3....
Dus conclusie: je mag dat totaal niet vergelijken.
Er is daar trouwens niet echt veel onzekerheid meer over. Tesla heeft genoeg data om aan te tonen dat die batterijen honderdduizenden kilometers kunnen meegaan.
Als je de moto lang niet gebruikt, wordt er aangeraden om de batterij tussen 40% en 80% te laden en hem dan volledig uit te schakelen. Op de horwin is er een schakelaar, verborgen achter 1 van de paneeltjes aan de zijkant, die de moto volledig uitschakeld. Dan kan die maanden meegaan zonder batterijschade.
Was dat dus de eerste hybride e-motor!?Mijn eerste motorfiets met ride by wire had zeven jaar geleden ook nog een gaskabel.
Dichter bij het blok ging het pas over naar digitaal.
Betrouwbare conventionele engineering met nieuwe techniek.
Dit gedeelte begrijp ik niet, heb je het over de kettingaandrijving die lawaai maakt ?Maar het geluid van de aandrijving was toch wel de grootste afknapper. Dat moet met zulk weinig vermogen en lage snelheden echt veel stiller kunnen. Dat klonk gewoon veel te goedkoop.
Dit gedeelte begrijp ik niet, heb je het over de kettingaandrijving die lawaai maakt ?
Ik herken dit ook wel bij ICE voertuigen in het verleden.. Echt waardeloze service!!!!!!!