Hotel in Innertkirchen (CH) overboekt ...

Robmw

Die hard MF'er
20 mei 2002
540
2
Doetinchem
Hoewel vaker door Zwitserland gereisd, er nog niet eerder overnacht. Mijn 1e ervaring hiermee werd een grote deceptie.
Ruim een maand voor vertrek geboekt, omdat ik solo reizend niet voor financiële verrassingen wilde komen te staan en met 33 euro via booking.com mocht ik niet klagen.

Allemaal prima en op 4 september kom ik om 18:05 mooi op tijd bij hotel Alpina. Het blijkt gesloten, dus maar even naar de bar er naast gelopen. Aan het meisje gevraagd of ze iets wist van de geboekte kamer. Ze vroeg naar mijn naam en zei toen, Nee, er is wel een kamer beschikbaar voor een ander (Duitser).

Vervolgens werd ik verwezen naar een ander hotel, maar dat ging me voor 60 euro kosten! Hoewel ik very not ammused was, toch rustig gebleven en gelukkig een Zimmer frei gevonden, voor 35 euro maar zonder ontbijt.

Bij terugkomst hotel aangeschreven, maar na een week nog geen reactie. Heb dus maar besloten op tripadvisor me negatief uit te laten over deze waardeloze actie van de hotelbaas.
Kon waarschijnlijk meer verdienen aan anderen, want klandizie genoeg blijkbaar!

Wat hij niet beseft is dat hij zijn land hier geen plezier mee doet, want hoewel er mooie bergpassen zijn is dit voor mij een mooie reden om het land te mijden. Dit komt overigens door nog een paar prijzige gebeurtenissen. Maar dat wordt weer ander verhaal.

Ik zal vast de enige niet zijn met dergelijke ervaring!?
 
Laatst bewerkt:
Kort door de bocht niet om door zo'n accefietje maar niet meer naar Zwitserland te gaan? Misschien lag de fout wel bij Booking.com
Ik ben in juli een week in Zwitserland geweest en alle hotels vooraf geboekt via Booking.com. Allemaal prima geregeld. Neet als voorgaande jaren in oostenrijk en Italie ook via Booking.com

Dat Zwitserland duurder is dan andere landen kun je van te voren ook wel weten.
 
Kijkend naar de recensies op Booking. is het geen bijzonder hotel.. volgens mij heb je weinig gemist.
Wel kwalijk dat ze gesloten waren terwijl je een kamer geboekt had.. :(
 
Booking.com heeft in nederland een eigen helpdesk. Die hadden je zeker geholpen. Tenslotte heb je bij hun geboekt. Had je de bevestiging dan niet meegenomen ?
24/7 bereikbaar
 
Lag niet aan booking.com - die willen evt. verschil wel bijleggen.

Hotel was gesloten, sleutel moest worden opgehaald bij door mij genoemde bar. Voor mij was er geen kamer beschikbaar!

Een discussie over of dit een reden kan zijn om wel of niet Zwitserland te mijden laat ik verder in het midden, het voegt idd niets toe aan het gebeurde.
Laat is stellen dat ik het absoluut niet hier verwacht had!

Ik heb er in ieder geval iets van geleerd, voortaan na een boeking voor de zekerheid ook nog direct contact zoeken met hotel zelf, om te melden of ik nog welkom ben? :)
 
Laatst bewerkt:
Vorig jaar heb ik bijna mijn hele vakantie met booking.com gewerkt. Na het booking ging direct mijn controlevraag eruit:

Hallo, ik heb net via booking.com een kamer bij u geboekt. Waar kan ik mijn motor bij u stallen.
 
Zwitserland is klote! Ik kwam er een keer, alleen maar bochten. :r
Nergens een lekker recht stuk. :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan