Hotel luxemburg met parkeergarage

CBR682R

MF'er
1 jul 2019
59
37
Heeft iemand een adres of naam van een hotel in Luxemburg met een afgesloten (motor) garage. We willen van het voorjaar naar Luxemburg maar een van de rijders heeft in zijn verzekeringsvoorwaarden staan dat hij na 22.00 niet buiten op straat geparkeerd mag staan.
Het maakt niet zoveel uit waar in Luxemburg het hotel is.
Zoeken op een hotel met parkeergelegenheid is niet zo moeilijk maar er wordt meestal geen afgesloten garage mee bedoelt.


Alvast bedankt voor suggesties.
 
Die woont zeker in een of andere kutstad die zich onze hoofdstad noemt? Snap dat ze dat in bepaalde regio's in de polisvoorwaarden zetten... als ik hem was zou ik eens bellen met de verzekering of dat ook geld buiten zijn postcodegebied.
In de provincie Luxemburg kan ik alleen maar www.benhet.be aanbevelen!
 
Als dit echt zo is (wat ik niet geloof) kun je ook afspreken dat hij niet mee mag. Ik noem dat een "trouble maker".
 
Zoek een hotel waar je wilt overnachten en ff bellen....

Zo heb ik dat ook voor Parijs recentelijk gedaan, en bij de receptie ze spreken zelfs Engels..... _O-
 
Laatst bewerkt:
Hij heeft me de verzekeringsvoorwaarden laten zien, twijfelde er zelf ook over. Nieuwe duc en geen schadevrije jaren vraagt om bijzondere bepalingen of extra kostbare verzekering. Belletje richting verzekering zeker ook de moeite waard. Alvast bedankt voor de goede tips met betrekking tot hotels.
 
Belle-Vue is een fraai hotel in Vianen met een parkeergarage beneden (kun je volgens mij als "bezoeker" wel inlopen.
Maar moet het per sé Lux zijn, of mag net over de grens in Dld. ook? Voor hoeveel personen wil je boeken? Weet nl. een alleraardigst appartement in Dld, vlakbij Lux dat een afsluitbare garage heeft. Stuur maar ander een pb.
En dat verzekeringsverhaal geldt toch alleen in NL, heb zo'n zelfde clausule maar dat is enkel van kracht in NL... En anders de motoren aan elkaar vast maken!

Vaak staat deze disclaimer erin...

Is het niet mogelijk om uw motorrijtuig tussen 22.00 uur en 6.00 uur in een goed afgesloten ruimte te stallen?
Zet uw motorrijtuig dan uit het zicht vanaf de openbare weg.
Gebruik een ART categorie 4 goedgekeurd ketting- of beugelslot om uw motorrijtuig direct aan een ART goedgekeurd muur- of grondanker, of aan een aard- en/of nagelvast object te verbinden.
Kunt u uw motorrijtuig niet uit het zicht plaatsen en/of aard- of nagelvast zetten?
Dan moet uw motorrijtuig op slot staan met de standaard aanwezige sloten en een ART categorie 4 goedgekeurd slot.

Overdag (tussen 6.00 en 22.00 uur) Het motorrijtuig staat op slot met de standaard aanwezige sloten en een ART categorie 4 goedgekeurd slot.
Recht op vergoeding Als uw motorrijtuig wordt gestolen, heeft u alleen recht op vergoeding, als u aan bovenstaande voorwaarden voldoet en alle originele sleutels overlegt die horen bij de sloten. U doet ook zo snel mogelijk aangifte van de diefstal bij de politie.
 
Is het niet mogelijk om uw motorrijtuig tussen 22.00 uur en 6.00 uur in een goed afgesloten ruimte te stallen?
Zet uw motorrijtuig dan uit het zicht vanaf de openbare weg.
Gebruik een ART categorie 4 goedgekeurd ketting- of beugelslot om uw motorrijtuig direct aan een ART goedgekeurd muur- of grondanker, of aan een aard- en/of nagelvast object te verbinden.
Kunt u uw motorrijtuig niet uit het zicht plaatsen en/of aard- of nagelvast zetten?
Dan moet uw motorrijtuig op slot staan met de standaard aanwezige sloten en een ART categorie 4 goedgekeurd slot.

Overdag (tussen 6.00 en 22.00 uur) Het motorrijtuig staat op slot met de standaard aanwezige sloten en een ART categorie 4 goedgekeurd slot.
Recht op vergoeding Als uw motorrijtuig wordt gestolen, heeft u alleen recht op vergoeding, als u aan bovenstaande voorwaarden voldoet en alle originele sleutels overlegt die horen bij de sloten. U doet ook zo snel mogelijk aangifte van de diefstal bij de politie.

Dit zijn wel hele vervelende voorwaarden. Want als de motor dan toch gestolen wordt ondanks genomen maatregelen krijg je de welles/nietes discussie met de verzekeraar of je je motor echt niet ergens anders had kunnen zetten. Voor mij zou het reden zijn me elders te verzekeren, dan is het maar duurder.

Wat betreft een hotel. Ik zit regelmatig in hotel Im Pfenn in Irrhausen/Duitsland. Een km of 10 van Luxemburg vandaan, goedkoop tanken bij Dasbourg Pont. Je motor kan binnen staan (de eigenaar rijdt zelf ook motor) en zowel overnachting als eten zijn Duitse prijzen en kwaliteit. Andere goede optie is Islekhöhe Gansen in Krautscheid. Ietsje verder van de Luxemburgse grens vandaan, maar dat geeft niet, het zijn fantastische wegen om in Luxemburg te komen.

Als ik in die hoek voor een lang weekend zit dan rij ik ik één dag in Luxemburg en één dag in Duitsland. Maar 2 dagen in Luxemburg kan natuurlijk ook prima.
 
Ik vind dat soort verzekeringen werkelijk onzin. Bij veel hotelletjes is er vaak niet eens een afgesloten garage maar meestal wel een parkeerplaats achterom. Daar staan ze veilig genoeg lijkt me. Als je met een groepje gaat zet je die fiets toch tussen twee andere fietsen met een abus ketting. Deden wij ook altijd..
Pas wel op voor het zgn. "domino" effect...
En je fiets van alarm voorzien helpt ook. Teringherrie schrikt af

Motorboten daytona dasburg. Op de grens van Luxemburg. Kan de motor binnen staan. Tis er wel krap maar de FJR kon erin.

Is dat dat hotel waarin je je fiets door een heel nauw gaatje in een keldertje moet proppen of hebben ze er inmiddels een normale inrit van gemaakt. Mijn GS kon er toen niet eens in tenzij ik het scherm eraf haalde
 
Laatst bewerkt:
Im Pfenn heeft overigens vorig jaar flink gerenoveerd en ik ben er sinds die tijd niet geweest. Maar slechter zal het er niet zijn geworden.
 
Ook 2 hotelletjes waar de 2 wielers binnen kunnen staan in een garage
En
Um Will's Pull | Camping, restaurant en vakantiehuisjes. , Nederlandse eigenaren , eten is ook goed en heb zelf op de camping van hun gezeten , link hier onder .
Ook goed maar daar staat de motor bij je tentje of verhuur object .
 
Laatst bewerkt:
In Esche-sur-Sure heb je o.a. Hotel de la Sure. Niet goedkoop maar wel goed geschikt voor de motor (afgesloten ruimte voor meerdere motoren). Top ligging voor mooie routes.
Meerdere keren geweest, ook met de motor (groepje van 10-12 motoren). Met de auto is parkeren een beetje krapjes.
Goed restaurant erbij En tegenwoordig blijkbaar een Spa. Ook leuk om ‘s avonds nog een ommetje te lopen.

Hotel de la Sure
 
Dit zijn wel hele vervelende voorwaarden. Want als de motor dan toch gestolen wordt ondanks genomen maatregelen krijg je de welles/nietes discussie met de verzekeraar of je je motor echt niet ergens anders had kunnen zetten. Voor mij zou het reden zijn me elders te verzekeren, dan is het maar duurder.

Gezegde is niets voor niets, in Lux tanken en in Duitsland eten en slapen.
Mbt. de verzekering, vindt die voorwaarde best meevallen... Welke reden moeten ze legaal aanvoeren, als jij je motorfiets stalt zoals hun dit zeggen. En als je er een foto van maakt, kun je dit nog onderbouwen ook...
En als de motor weg is, valt er weinig te achterhalen (dat weet de verzekering zelf ook heus wel).
En ja, elders verzekeren. Zeker te overwegen, maar dat kost soms vele malen meer.
 
Hotel Le postilion in Esche-sur-Sure niet doen.
Motor kan binnen staan maar het hotel is niet geweldig. Het eten komt uit de supermarkt. Als je pech hebt, heb je een kamer aan het eind van de gang op de bovenste verdieping (die pech hadden wij) en dan duurt het minimaal 10 minuten voordat je een beetje warm water hebt.
Daarnaast nog gezeur gehad over de prijs. Ik had via de website zelf geboekt en kreeg daar een korting van 30 euro. Bij het afrekenen stond die korting er niet op. Volgens de eigenaresse was het onmogelijk dat een korting gegeven was.

Daarnaast vond ik Esche-sur-Sure zelf geen reet aan. Wij hadden een heel mooi paasweekend vorig jaar (temperatuur 20+) maar 's-avond is het uitgestorven.
 
1580648860403.jpeg

wij hebben een keer hier overnacht
brommers kunnen binnen en de pizza’s zijn lekker
 
Als dit echt zo is (wat ik niet geloof) kun je ook afspreken dat hij niet mee mag. Ik noem dat een "trouble maker".

Ik zoek ook altijd een plaats waar de motor op z'n minst op een afgesloten binnenkoer kan staan hoor...
Meestal zoek ik via booking.com, meestal staan er wel foto's bij die aantonen dat de motoren in de garage kunnen, of ik lees het in de reviews, of het staat in de beschrijving.

Niet iedereen staat te springen om z'n motor een hele nacht ergens op een stoep te laten staan...
Trouble maker? Ik vind van niet.




Soit, Luxemburg is mooi, maar ik slaap meestal toch ook in Duitsland. Je bent zo in Luxemburg...
Im Pfenn ben ik ook al geweest. Let er wel op dat je een dag kiest dat het restaurant ook open is. Wij zijn er eens twee nachten geweest en de eerste nacht was hun restaurant/bar dicht. Er is daar dus NIKS op wandelafstand om te eten/drinken. Het is maar dat je het weet. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan