Een echt nette oplossing (is een persoonlijke mening natuurlijk) om een 12V aansluiting te maken op men naked bike (honda X11), voor de gps is er niet. Heb geen kuipwerk, onder 't zadel is er ook niet veel plek meer en om ergens een beugel te maken waar de 12V aansluiting open en bloot in ‘t zicht stond vond ik ook maar niks. Heb dan maar zelf iets in elkaar geknutseld, waarvan ik vond dat het best zo natuurlijk mogelijk in 't motorbeeld paste.
Ik heb een oude lader gesloopt, zodat deze klein genoeg is om onder mijn zadel te kunnen in een box, dewelke waterdicht en een pak compacter is dan 't origineel model
Afdekplaat boven kroonplaat uitgefreesd, zodat er een plexi schijf op kan om gps op te bevestigen. (stuur zelf, voorziet niet veel mogelijkheden om gps houder vast te zetten)
Bekabeling laten samen komen in een (niet werkend) remolie reservoir aan 't stuur.
Gps aansluiten = dekseltje losdraaien en inpluggen
Als de gps niet meegaat, is alles toch nog netjes weggewerkt.
De aansluitbussen wat bijgewerkt zodat het geheel wat compacter wordt en netjes in 't remolie reservoir kan en Plexi schotjes gemaakt om de aansluitbussen te positioneren
bussen aansluiten
't rempotje zelf is volledig opgespoten met transparante kit en bovenaan aangedrukt met de bovenste plexi schijf die zwart gespoten is.
Waterdicht en isolerend voor de onderste soldeerpunten.
De spanning voor men12V omvormer staat na 't contact op 't achterlicht.
Loskoppelen is gelijk aan einde verbruik, niet loskoppelen maar wel contact af is ook gelijk aan einde verbruik.
Rechtstrekse aansluiting van de gps gebeurd in 't rempotje.
Als ik het nu nog moest hermaken zou ik het met een usb aansluiting doen natuurlijk, maar goed voor ‘t geen het nu moet dienen (toestellen uit de prehistorie) is het zo goed. Had nog enkele reserve oplaadkabels die ik nu aangepast heb voor deze aansluiting