Usb aansluiting maken op kawa er 5

Rossi-fan

Die hard MF'er
10 jun 2019
367
255
€MM€N
Hey allemaal,

Ik rij al een tijdje rond op mijn kawa er 5 , echter deze is niet echt afgestemd op alles wat vandaag de dag mogelijk is mbt techniek.

Nu wil ik graag een usb aansluiting op mijn motor zetten, echter praktisch probleem, waar kan ik die het beste monteren.

Mijn stuur is nml niet zo groot dat ik en een telefoon erop kan monteren en ook een usb aansluiting kwijt kan.

Wie weet raad, en waar kan ik zoiets t beste laten monteren?

(Wil het zelf ook wel doen,maar ben een noob op dat gebied 😏)
 
Werkplaatshandboek Kawasaki ER5 Twister, in het Engels.

Vanaf hoofdstuk 15 (pagina 259) even lezen en kijken.

Zie het schema op pagina 268. Het stadslicht is heeft vanaf de fitting in de koplamp een zwart/gele (BK/Y) aardedraad en een bruin/witte (BR/W) voedingsdraad. Op het schema is te zien dat deze over gaat gaat in een stekkerblokje. Daar gaat de bruin/witte voedingsdraad over in een rode voedingsdraad en en blijft de aardedraad dezelfde zwart/gele kleur.

Als het stekkertje in de buurt zit van je stuur, dan kan je daar wat mee knutselen. Je kan met een mini-schroevendraaier de pennen uit het stekkerblokje peuteren. Ik zou dan dezelfde pennen opzoeken en er een extra draad bij krimpen met de juiste krimptang. De andere kant kan ik dan maken zoals ik wil. Een telefoonlader wil ik het liefst af kunnen koppelen, dus ik knijp aan de andere kant dan een superseal stekker met de contrastekker op de telefoonlader.

Je kan ook achter het stekkerblok de draden doorknippen, strippen en bij beide draden een aftakdraad erbij solderen. Van te voren schuif je dan stukjes verlijmende krimpkous over de draden. Na het solderen kan zo de bloot liggende aders netjes waterdicht afgewerkt worden. Met de extra afgetakte draden kan je weer naar de telefoonlader.

Mogelijkheden genoeg, als je de spullen hebt. Dat hier helemaal uitkauwen is wel erg veel typewerk en ik heb helaas nog geen persoonlijke secretaresse voor zulks werk :+
 
In dit soort gevallen; als je niet wilt/kan gaan knippen/solderen.. gebruik een Healtech Thunderbox. Dan heb je gemakkelijk geschakelde 12 volt die aan/uit gaat met het contact. Kost wat; maar dan hoef je niet je bestaande bedrading te gaan verbeunen.

Healtech Thunder Box

Had bij de nieuwe motor van m'n zusje ook weinig zin om bestaande bekabeling te gaan aanpassen.. ding werkt prima.
 
Werkplaatshandboek Kawasaki ER5 Twister, in het Engels.

Vanaf hoofdstuk 15 (pagina 259) even lezen en kijken.

Zie het schema op pagina 268. Het stadslicht is heeft vanaf de fitting in de koplamp een zwart/gele (BK/Y) aardedraad en een bruin/witte (BR/W) voedingsdraad. Op het schema is te zien dat deze over gaat gaat in een stekkerblokje. Daar gaat de bruin/witte voedingsdraad over in een rode voedingsdraad en en blijft de aardedraad dezelfde zwart/gele kleur.

Als het stekkertje in de buurt zit van je stuur, dan kan je daar wat mee knutselen. Je kan met een mini-schroevendraaier de pennen uit het stekkerblokje peuteren. Ik zou dan dezelfde pennen opzoeken en er een extra draad bij krimpen met de juiste krimptang. De andere kant kan ik dan maken zoals ik wil. Een telefoonlader wil ik het liefst af kunnen koppelen, dus ik knijp aan de andere kant dan een superseal stekker met de contrastekker op de telefoonlader.

Je kan ook achter het stekkerblok de draden doorknippen, strippen en bij beide draden een aftakdraad erbij solderen. Van te voren schuif je dan stukjes verlijmende krimpkous over de draden. Na het solderen kan zo de bloot liggende aders netjes waterdicht afgewerkt worden. Met de extra afgetakte draden kan je weer naar de telefoonlader.

Mogelijkheden genoeg, als je de spullen hebt. Dat hier helemaal uitkauwen is wel erg veel typewerk en ik heb helaas nog geen persoonlijke secretaresse voor zulks werk :+
@Rammelende Bak Super bedankt voor je uitleg, deze dame gaat deze klus gewoon fiksen💪
 
Terug
Bovenaan Onderaan