• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Hulp nodig bij synchroniseren Bandit 1992

Wesleyke

Rookie
Lid geworden
10 mrt 2012
Waarderingsscore
0
Hallo

Ik heb eens een vraagje, Ik heb een suzuki bandit bandit van het jaar 1992.
Nu ik mijn carbu wil syncro lukt dit niet echt? telekens ik hem goed krijg dus op het syncro dus de 4 buisjes op plate lijn dan krijg ik mijn moto stationneer niet goed draaiend dus blijft 4 a 5OOO toeren draairen. weet iemand raad

mvg

Niks die zakt niet die blijft verder gaan, vindt dit echt raar als ik dan open trek dan gaat hij vlot naar 12000 toeren maar dan zakt hij heel traag. en dan ga hij weer naar de 4000 toeren

Dan heb je ze wellicht een heel eind hoger gezet allemaal.
In de meeste manuals staat hoe je een beginafstelling maakt door alle gaskleppen op gelijke opening te zetten.

Of........
Als je bij lagere toerentallen wegval hebt van vacuum op één van de cilinders, dan heb je een lek, trekt hij valse lucht op een van de aansluitingen van de carburateurs.
Makkelijk op te sporen, remmenreiniger spuiten op de verdachte inlaat; gaat ie meteen hoog lopen wet je dat daar het vacuumlek zit.
Rubber vervangen of afdichten met siliconenpakking.

Greetzzzz,
Leo :W

Niks die zakt niet die blijft verder gaan, vindt dit echt raar als ik dan open trek dan gaat hij vlot naar 12000 toeren maar dan zakt hij heel traag. en dan ga hij weer naar de 4000 toeren

Aha gas komt ook heel langzaam terug, klinkt als valse lucht.
Waarom begon je zowiezo aan de carburateurs te klussen, was er een soortgelijke klacht?

ja hij starte eerst niet. dan ben ik begone met die carbu uit te kuisen stond namelijk 1 jaar stil toen ik hem open heb gedaan zat er bruin roest in dus alles uit gekuist en die lust vijzen op 2,5 draaien gezet en hij starte direct maar nu zit ik met dit probleem, het is eigenllijk dat ik hem goed krijg op syncro dan heb ik gene stationeer toerental en zet ik hem dan niet goed dan weer wel

ja hij starte eerst niet. dan ben ik begone met die carbu uit te kuisen stond namelijk 1 jaar stil toen ik hem open heb gedaan zat er bruin roest in dus alles uit gekuist en die lust vijzen op 2,5 draaien gezet en hij starte direct maar nu zit ik met dit probleem, het is eigenllijk dat ik hem goed krijg op syncro dan heb ik gene stationeer toerental en zet ik hem dan niet goed dan weer wel

Ok, get the picture.
Het zijn vacuum carburateurs is het niet?
Ik vrees toch dat daar het probleem zit, deze zijn erg gevoelig voor een lek.
Het kan ook een van de slangen zijn die een scheurje heeft.
Probeer echt eens bij lopende motor met remmenreiniger te spuiten, wel oppassen dat je jezelf niet aansteekt hè.

Groet,
leo.

blijft de choke niet hangen?

Tevens de stationair sproeiers (neem aan dat jij dat de lust vijzen noemt) heb je op een basis stand gezet waar die in iedergeval op start. Deze zal je ook opnieuw moeten afstellen in combinatie met synchroon. Alles heeft invloed op elkaar.

bij de basis beginnen.
Kleppen stellen en zeker weten dat de compressie goed is.
Daarna de carbs schoonmaken en synchroniseren zoals staat aangegeven in het wphb

Terug
Bovenaan Onderaan