hulp nodig kap

revange

MF'er
25 okt 2012
121
0
Hallo.

ik ben bezig met een project maar heb dringent hulp nodig van de kenners hier.
Ik heb aangetekend waar kapje moet komen maar kom er echt niet uit. Vorm niet en hoe ik t moet maken...
iemand tips?
full
 
Gewoon in de kleur van je frame spuiten joh ik vind het er zo al vet uit zien :p
Ik kan je helaas niet helpen met je kap
maar succes met je project

gr stefan
 
He ja bedankt haha
Probleem is dat je onder zadel kan kijken, dat zie je op foto niet. En dan loopt achterkap niet mooi door.
full
 
Lukt niet. Zitten teveel bochten bij elkaar. Die vorm Kan je onmogelijk krijgen. Allang geprobeerd.
 
Nee dat snap ik. Maar ik ben al 6 jaar metaal bewerker en doe nu al het rvs werk op yachten van 100 meter dus lijkt me wel dat ik plaatje kan maken haha.
Dus ik dacht mischien andere optie voor is?
 
Alukloppen is wel heet wat anders dan rvs bootrailingen lassen weet ik uit ervaring. O-)
Alu is nogal wat makkelijker te vormen dan dat stugge rvs.
 
Alukloppen is wel heet wat anders dan rvs bootrailingen lassen weet ik uit ervaring. O-)
Alu is nogal wat makkelijker te vormen dan dat stugge rvs.

Als ik het zo in moet schatten moet jouw dit toch zeker lukken G!
 
Je kan dat met vanalles oplossen.. Alu voor de meer industriële look, tenzij je de skills hebt.
Polyester / carbon voor de 'serieproductie' look.. Als je de tijd neemt.

Ik zou dat onderdeel weglaten en een geheel nieuw stuk maken tussen kont en tank, met een vorm gebaseerd op het origineel, maar dan mooi over de 2 buizen van't subframe. Anders moet je't toch verzagen.

Als je't wil doen enkel voor de rommel die erachter zit, kan je die natuurlijk ook verplaatsen.
 
@hubertje
Ja die kap ging er zowiezo niet op, heb ik aangeschaft om een idee te krijgen.
maar het is zo lastig om vanaf de achterkap hem mooi te laten lopen, de bochten en torsie die er in zitten lijkt me bijna onmogelijk om het te laten maken.

ik had nog prijs aanvraag gedaan om ze professioneel te laten maken, maar dan ben ik meer als 500 euro kwijt en dat is geen optie dus. Heb er echt wel wat geld voor over. Het is gewoon klote dat ik graag wil gaan rijden haha. Subframe moet nog naar coater en kappen laten spuiten. En het is al vaak zo lekker weer.
 
Weet wel bijna zeker als ik daar iets mooi organisch in alu voor kan maken,maar goed,dan moet de fiets naar Friesland.Aan jou de keus,het is mij om het even....hobby zat. O-)
 
Als ik er echt niet uit kom dan laat ik me motor afmaken op de kapjes na en dan rij ik de motor wel naar jou toe. Maar ik heb denk ik al een idee.
hou jullie wel op de hoogte.
 
Het kan met polyester of koolstofvezel maar je moet wel zin hebben in een bak stof en veel werk.....is makkelijker om met staal/alu te werken denk ik.......
Bij jouw is het nu wel makkelijker omdat je van een vast punt kunt werken, ik had geen subframe toen ik de aansluiting tank/kont ging maken.
Dat heeft Jerryt heel vakkundig daarna gemaakt!.

Begin:



Eind:


Succes!
 
Sow dat is idd heel erg vet gemaakt. Hoe heb je de basis gemaakt? Van tape?
 
Aangezien ik nog geen subframe hadheb ik het kontje ondersteund los van de motor.
Toen ben ik gewoon met afplaktape beginnen te plakken om te zien hoe ik het ongeveer wilde hebben qua model.
Daar een aantal lagen overheen geplakt om er iets van stevigheid in te krijgen en toen bedacht ik me dat ik daar dan net zo goed overheen kon gaan lamineren.
De eerste 2 lagen zijn bij mij glasvezel en daarna koolstofvezel.

Maar ik heb een (hopelijk) wijze raad!. Weet goed waar je aan begint!. Het is echt een takkeklus en echt overal komt dat stof want je moet erg veel schuren.
Daarnaast al zou ik het nog een keer doen zou ik niet van tape de basis maken.
Waarom?. Je krijgt het nooit perfekt gespiegeld aan de andere kant waardoor je dus heel veel moet schuren om het weer in model te krijgen.

Ik zou het uit losse delen karton knippen bv.
Eerst 1 kant maken tot die perfect is, dan het karton uit elkaar halen en alle malletjes overtekenen om dan de andere kant gespiegeld in elkaar te zetten.
Je zit dan met de rondingen etc. altijd gelijk.
Dan 1 of 2 laagjes glasvezelmat erop plakken (www.polyservice.nl), laten uitharden.
Alles netjes strak plamuren en dan pas verder met lamineren.

Koolstofvezel is overgens echt niet nodig, was omdat ik hetzelf leuk vind maar is tig keer duurder dan gewone glasmat en het hoeft niet echt sterk te zijn omdat het geen dragend deel is.

Succes maar bedenk je goed waar je aan begint!.
 
Terug
Bovenaan Onderaan