Husaberg FE501, welke lithium ion accu?

Bosje

MF veteraan
20 apr 2004
6.210
3.794
Amersfoort
Wil graag een lichtere accu, en weet dat deze lichter zijn.
Nu zie ik door de verschillende merken en typen door de bomen het bos niet meer.
B-one kost een godsvermogen, waarom zoveel duurder dan de anderen?

Lees ook dat volledig laden niet goed is, beter dan altijd met licht aan rijden :?
Helemaal ontladen = kapot, iemand al weleens meegemaakt :?

Dus, laat ff weten welk merk je hebt, hoelang en of hij bevalt (prijs/kwaliteit verhouding goed) :)

Ook zou ik graag iets meer startvermogen hebben aangezien ik geen kickstarter meer heb. Met mn vorige 530 vaak zat moeten kicken bij zware ritten in het buitenland (veel rijden met het fannetje aan, dus accu trekt leeg). Weet alleen zo ff uit mn hoofd niet wat KTM-Husaberg standaard aan ampereuur aan boord hebben?

edit:
Hier al een accu voor nog geen 5 tientjes, mijn gevoel is dat dit te goedkoop is, en daardoor niet goed kan zijn (niet gehinderd door enige kennis van dit merk):
Lithium Ion motoraccu onderhoudsvrij: YTX5L-BS / LTX5L-BS

cityparts.nl levert ze ook.
 
Laatst bewerkt:
Bij sparks-online verkopen ze deze accu ook maar geeft geen goed gevoel :X

Shido lion accu's kunnen geladen worden met onze Ctek acculaders, maar ook andere merken 'intelligente' lood accu laders kunnen gebruikt worden, belangrijk is echter dat de laadstroom NOOIT boven de 15 Volt komt

Stroom en volt in 1 zin, dan snap je het niet :P
 
Shido is prima merk hoor, prijs is ook netjes.

mensen die een website vol typen hoeven niet overal verstand van te hebben he, dat zie je hier zat op het forum ;)
 
Shido is prima merk hoor, prijs is ook netjes.

mensen die een website vol typen hoeven niet overal verstand van te hebben he, dat zie je hier zat op het forum ;)
Klopt, maar als je eigen zaak hebt, zorg dan dat de info klopt, dit kost je klanten ;)

Ook snap ik het vermogen van die Shido, normaal druk je vermogen in Ah uit, maar in de eerste link lees ik Wh, is er een manier om dit te vergelijken met Ah :?
 
Laatst bewerkt:
Niet gehinderd door enige vorm van kennis durf ik te beweren dat je een zo hoog mogelijk output amperage moet hebben. Dat bepaald hoe krachtig (soepel) de elektromotor de boel rond gooid.
Standaard is 4A meende ik, meeste vervang accus zijn 5A, maar als ik 6A zou krijgen zou ik daarvoor gaan.

Verder rijd ik met SuperB.
Lichter/compacter en schijnen niet kapot te gaan.
 
Laatst bewerkt:
Niet gehinderd door enige vorm van kennis durf ik te beweren dat je een zo hoog mogelijk output amperage moet hebben. Dat bepaald hoe krachtig (soepel) de elektromotor de boel rond gooid.
Standaard is 4A meende ik, meeste vervang accus zijn 5A, maar als ik 6A zou krijgen zou ik daarvoor gaan.

Verder rijd ik met SuperB.
Lichter/compacter en schijnen niet kapot te gaan.
Met B-one bedoelde ik superB :X maar die vind ik echt veel te duur. Goede spullen mogen best wat kosten, maar voor mn gevoel word je gewoon genaaid voor het geld wat zo'n ding kost...
 
Ik heb een Motobatt Accu in mijn FE501E zitten, werkt prima kan gewoon div malen starten (als me release werkt :P ) en licht en doet het ook prima, heeft me nooit in de steek gelaten, kost ook niet de hele wereld en mooi formaatje en ligt genoeg.
 
Klopt, maar als je eigen zaak hebt, zorg dan dat de info klopt, dit kost je klanten ;)

Ook snap ik het vermogen van die Shido, normaal druk je vermogen in Ah uit, maar in de eerste link lees ik Wh, is er een manier om dit te vergelijken met Ah :?

nou sorry hoor, viel het zo op.. o die andere website ;)

goedkoopste ander merk is 83 euro dus het is geen verkeerd ding.
wil je een sterkere dan ben je er zelf op aangewezen de formaten en types met elkaar te vergeleken.
 
Ik heb een Motobatt Accu in mijn FE501E zitten, werkt prima kan gewoon div malen starten (als me release werkt :P ) en licht en doet het ook prima, heeft me nooit in de steek gelaten, kost ook niet de hele wereld en mooi formaatje en ligt genoeg.
Ff gekeken maar blijft een loodaccu voor zover ik zie, gewichtsbesparing is er dus minimaal.
 
Heb ook pas mijn accu vervangen.
Heb er de MotoBatt MBTZ7S gel accu in gezet.
€45,90 incl. verzenden bij motomoto.
Boeie dat extra gewicht, kan er gewoon een optimate lader aan hangen, zo'n lithium geval heeft weer een aparte lader nodig.
 
Ik heb er zelf 1 van aliant in zitten.
Werkt perfect, zelfde cellen als Super-B, iets minder duur.
 
Ik heb er zelf 1 van aliant in zitten.
Werkt perfect, zelfde cellen als Super-B, iets minder duur.
Kijk, weer een voor het lijstje erbij. vind de prijs nog wel pittig, krap 200 euro voor een 4,6Ah accu.
Vraag me af of er echt zoveel kwaliteitsverschil is waardoor de ene accu 200 kost en de andere accu 6 of 7 tientjes :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan