Welke handvatverwarming moet ik kopen?

stapp143

Die hard MF'er
20 nov 2008
843
114
Ik ben een Yamaha xtz750 super tenere aan het opknappen en wil er handvatverwarming op bouwen. Welke moet ik nemen. De motor zal veel offroad gebruikt gaan worden?
 
Ik heb die daytona uit je link op m'n tracer gehad.
Werkt uitstekend, wordt goed warm, en heb nooit per ongeluk die knop ingedrukt.
Knop zit op een prima plek, en is niet supergevoelig, dus de kans op per ongeluk indrukken is zo goed als nul.
Heb op m'n husqvarna Handvatverwarming van koso, die daytona is een stuk beter.
Mocht ik ooit weer Handvatverwarming aanschaffen, zal het die van daytona zijn.
 
Inmiddels zitten deze daytona erop. Krijg ze er niet meer af. Maar ze staan elke rit 2 of 3 keer aan. Niet kopen dus voor de zware enduro!!!
 
Dan zit het probleem dus niet in de hanvatten zelf. Ik had ze zo geinstalleerd dat de knop op een plek zat waar ik nooit ongemerkt de knop in zou drukken.
 
Die daytona is idd superheet, ook op standje laag. Op mijn Strom zit daytona, en op de vfr koso, die is beter geschikt voor dunne handschoenen. De Daytona doet algauw pijn door de hitte met dunne hanschoenen. ( dus doet wat er verwacht word) Bediening van de koso is makkelijker, die gaat aan met een druk op de knop, de daytona moet je 3-4 sec ingedrukt houden voordat die aangaat.
 
Zit ook te kijken naar handvatverwarming kent of gebruikt iemand de Oxford Hotgrips Pro Touring/Adventure ?
handvatverwarming.jpg
 
Die daytona is idd superheet, ook op standje laag. Op mijn Strom zit daytona, en op de vfr koso, die is beter geschikt voor dunne handschoenen. De Daytona doet algauw pijn door de hitte met dunne hanschoenen. ( dus doet wat er verwacht word) Bediening van de koso is makkelijker, die gaat aan met een druk op de knop, de daytona moet je 3-4 sec ingedrukt houden voordat die aangaat.

Ik heb de Daytona`s ook, maar ze worden in de hoogste stand helaas niet warmer dan 30 graden.
1697997693211.png

Warmte valt mij dus tegen. Of ze zijn niet goed, of er zit iets verkeerd. Zal nog wel even op onderzoek uit gaan.

Voor de goede orde, heb deze: Daytona Handvatverwarming Integrated Controlunit 22mm
 
Zit ook te kijken naar handvatverwarming kent of gebruikt iemand de Oxford Hotgrips Pro Touring/Adventure ?
Ik heb gisteren de Oxford Pro Touring gemonteerd. Werkt zoals beloofd, vooral ook de 'thermistor' per handvat. Op een eerdere motor had ik de reguliere Hotgrips Adventure, daar werd duidelijk het rechterhandvat heter dan het linker, door de plastic huls van het gas.

Bij deze voelen ze allebei even warm aan. En de bediening op het handvat is natuurlijk ook wat waard.

Helaas zijn de Touring-handvatten geen 125 mm breed, zoals beloofd, maar een paar mm smaller.
 

Bijlagen

  • IMG_7907.JPG
    IMG_7907.JPG
    239 KB · Weergaven: 2
  • IMG_7909.JPG
    IMG_7909.JPG
    266 KB · Weergaven: 2
Terug
Bovenaan Onderaan