Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Het lijkt me veiliger om wel met TC en ABS te rijden!!!Beginnen bij de basis, een jaren 80/ 90 motor, dan leer je rijden zonder elektronica, remmen, schakelen, sturen, koppelen, rijden op een powerband met carburateurs, dus een eenvoudige motor waar je zelf nog aan kunt modificeren, naarmate je leert en fouten maakt, zoals met alles de beste leerschool, kunt laten vallen, dus nog het werkelijke contact maken tussen jouw brein, je gashand, koppelings vinger, je pink voor de voorrem, en teen voor de achterrem zonder dat daar een interface tussenbeide komt de complete mechaniek van de motorfiets, je bent veel van plan zo te horen dus begin onderaan de ladder en ga alle facetten van onze hobby ervaren, dan zal het rijden, sleutelen, de sociale contacten, het meest diepgaand en langste duren, je weet immers waar je mee bezig bent, een Africa Twin uit die jaren, of een Tenere, Super Tenere, Trans Alp, of een DR 800 Suzuki, en ga misschien het boek van Robert Pirsig lezen als je een stukje vd psychologie achter het motorrijden wilt weten.
Minder is meer, succses ermee
Want?Het lijkt me veiliger om wel met TC en ABS te rijden!!!
omdat je dan een foutje kunt maken zonder dat je direct op je gezicht gaatWant?
Mijn eerste drie zonder ABS niet, daarna met ervaring en sneller rijden de drie zonder ABS/TC daarna wel.Mijn eerste 6 motoren waren allemaal zonder ABS en heb er nog geen platgelegd.
Zo sportief nog?Maargoed, het wordt na de proefrit dus een V-Strom.
Want?
Dat zal van de rijstijl maar ook de fiets afhangen.Ik vindt ABS superberoerd rijden, het hele remgevoel is weg, vooral op bergwegen waar het bergaf gaat en je laat een bocht wilt inremmen en die abs begint te hakkelen, ik geen abs dank u.
Toch vreemd dat je dan de laatste tijd veel ongelukken met motoren ziet die allemaal abs hebben...omdat je dan een foutje kunt maken zonder dat je direct op je gezicht gaat
Toch vreemd dat je dan de laatste tijd veel ongelukken met motoren ziet die allemaal abs hebben...
En waarom leven al die oudere motorrijders dan nog....die hebben het toch jaren overleefd zonder ABS.
Dat zal van de rijstijl maar ook de fiets afhangen.
Een ABS met verschillende instellingen op een Superbike is nagenoeg perfect en grijpt zeer laat pas in.
Op die bergwegen kan je ook nog wel eens te maken hebben met grind en/of kapot asfalt.
MIsschien omdat er tegenwoordig veel meer motoren met abs zijn dan zonder?Toch vreemd dat je dan de laatste tijd veel ongelukken met motoren ziet die allemaal abs hebben...
En nu in een bocht met regen.
En nu in een bocht met regen.
Zonder dat je door heb dat je een foutje heb gemaakt?omdat je dan een foutje kunt maken zonder dat je direct op je gezicht gaat