• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Husqvarna 610te grote kosten

Yamaha001

Rookie
Lid geworden
24 okt 2010
Waarderingsscore
0
Hoi, Vorig jaar heb ik me deze motor aangeschaft voor 2300€, na een maand ermee gereden te hebben loopt hij vast. Het zij zo dus ik draag hem naar de garage iemand die husq doet. Mondeling komen we overeen dat hij me zou bellen moesten de kosten niet tussen de 1000 a 1500€ blijven.

Nu belt hij me dat hij klaar is de kostprijs is 2400€ waar onder andere de cilinderkop en cilinder zelfs een 2dehands is met "korting"

Drijfstang was ook kapot blijkbaar en 4 kleppen en pistonset waren de grote kosten.

Nu is de vraag kan dit kloppen deze herstel prijs? Aangezien ik hem zelfs vroeg hem over te nemen en hij wilt maar 2000€ meer geven. Dus dit betekend om van deze motor vanaf te raken moet ik hem nog 400€ betalen en hem de papieren geven? Is dit niet wat zot?

volledige revisie kan duur zijn met orginele delen
kleppen bijv. kosten 125 euro per stuk
big end/drijfstang zon 350 euro
gebruikte kop zon 250 euro
dus als hij goed kapot is kun je dat bedrag kwijt zijn
ik heb het zelfde gehad met een 570tc
en als je hem verkoopt beur je het nooit terug

hoe oud is je motor dat dat is wel belangrijk
+heeft hij een kenteken

De motor is van 98 nog zonder pomp blijkbaar. Hij heeft een kenteken.

Wat denkt u voor hoeveel ik hem dan nog zou kwijt geraken?

Ik heb er geen benul van wat zo'n reparatie mag kosten en kan er best in komen dat de garage dit bedrag kan rechtvaardigen.

Wat ik echter niet snap is, dat er blijkbaar na een mondelinge afspraak om tot een max bedrag van 1500 euro te gaan, toch nog een rekening van 2400 euro volgt!

De hersteller moet toch zelf het gezonde verstand hebben om te beseffen, dat niet iedereen geneigd is om zo'n bedrag uit te geven aan een motor van tenslotte 12 jaar oud!

Het spijtige van de zaak is dat jij waarschijnlijk je verlies zal moeten incasseren en dan maar hopen dat de motor nog een paar jaar probleemloos mee kan.

Ik zou die 2000 aannemen, dan leg je bijvoorbeeld duizend euro bij en je hebt een veel nieuwere enduro.

Ik zou geen 2400 aan een motor uitgeven die gebleken onbetrouwbaar is.
en dat zou beteken dat je 4700 betaald hebt voor je TE :X

Laatst bewerkt:
Ik zou die 2000 aannemen, dan leg je bijvoorbeeld duizend euro bij en je hebt een veel nieuwere enduro.

Ik zou geen 2400 aan een motor uitgeven die gebleken onbetrouwbaar is.
en dat zou beteken dat je 4700 betaald hebt voor je TE :X

volgens mij krijgt hij geen 2000 hoor, en moet hij nog 400 euro bij leggen om van alle gedoe af te zijn. En dan heeft hij vervolgens nog niks...

2000 euro is geen raar bod van die man
maar kan voor jou niet meer uit
op zich een lastig verhaal dit
ik zou de rekening betalen en dan de motor verkopen op marktplaats of zo
beetje geld bij leggen op nieuwer model naar keuze

Bekend verhaal.
Mijn 610 liep 100 km na aankoop ook vast (afgebroken klep, kop aan gort, cilinder gescheurd en drijfstang krom). Heb toen het "geluk gehad dat ik een gereviseerd blok voor 800 kon overkopen uit een sm die een ongeluk had gehad vlak na revisie. Heb hier toen zelf nog de kleppen van vervangen uit voorzorg"(kom je alsnog op een best bedrag uit, maargoed). Alleen de kleppen kosten origineel al 110 euro stuk. En dan ben je er nog lang niet. Het reparatie bedrag kan heel goed kloppen. 2e hands koppen en cilinders zijn schaars en dus ook duur.
Ik had het voor mijzelf toen uitgerekend wat het aan materiaal koste wanneer ik het zelf zou repareren en kwam toen al op meer dan 1400 euro uit (voor 2e hands kop + cilinder had ik 400 euro gereserveerd), zonder lagers keerringen en andere kleine dingetjes.
Dat maar niet gedaan dus.
Dit was overigens het blok met oliepomp.

Ben bang dat er niet veel geld te redden valt. Aankoopbedrag wat je gegeven hebt voor een 98'er zonder kenteken is ook al aan de hoge kant.

Als het ding je bevalt zou ik er gewoon op gaan rijden en echt goed het onderhoud bijhouden. Nu verkopen en 400 toe moeten betalen is wel heel erg zuur :/
Ben je hem helemaal zat (wat ik me goed voor kan stellen, was ik toen ook), verkopen dat ding en zo snel mogelijk vergeten.
Is in dit geval gewoon echt domme pech hebben.

Ik heb dan een sm van 99 (met een 01 blok) en rij er na de onkosten inmiddels al weer 2 jaar vrolijk op rond zonder noemenswaardige problemen. Hij is enkel wel heeel erg onderhouds gevoelig, maar denk er nog niet aan om hem weg te doen. Het is dat ik al het onderhoud en eventueele revisies zelf kan doen. Kun je dit niet dan gaat het je nog veel meer geld kosten.

Terug
Bovenaan Onderaan