Husqvarna 630 Replica

SuperMoto

Die hard MF'er
26 dec 2005
305
0
Zuid Holland
Na een hoop Topic,s aandachtig te hebben gevolgt
Ben ik tot het besluit gekomen om ook maar eens een Topic te openen

Nadat mijn Husky de winter door te koop heeft gestaan bij Bonmotoren
Heb ik na een hoop piekeren en twijfelen, toch maar besloten om met de
"oude" maar vertrouwde 570 door te rijden

Maar wat nu :?
De husky vond ik zelf toch een beetje somber met al dat zwarte plastic
Dus er was maar een optie...OPSMEUKEN ... die hap

full


Zelf ben ik altijd al een liefhebber geweest van de smr 630
Helaas niet met kenteken te krijgen :(
Dus ik heb het besluit genomen om de 630 zo goed als na te bouwen


Zoals veel liefhebbers weten heeft het 630 blok een langere krukslag en
met de huidige km stand {6000} Heb ik besloten om mijn blok ook wat op te peppen
en tevens te laten reviseren
DE uitgangs positie was aardig met ongeveer 60 pk ahaw,maar ik had onderin
een vlinke dip {vooral koppel}
Ik heb mijn blok laten splitsen bij bonmotoren en mijn krukas en cil kop
weggebracht naar Four Stroke ONLY
Jorissen begreep mijn probleem onmiddelijk en wist er wel raad mee
Voor de genen die het nog niet wisten Jorissen is de fabriekstuner
van husqvarna en heeft de blokken klaar gemaakt voor oa Eddie Seel


Vandaag was het eindelijk de grote dag
IK kon de "nieuwe" Krukas ophalen Het resultaat is echt vakmanschap
De slag is 2mm langer geworden {is nu 605 cc} en is een heel stuk lichter geworden De wössner zuiger is bovenop een stuk afgedraaid om het kussen
van de ventielen te verkomen De zuiger is hierdoor ook een stuk lichter
geworden De comp is nu ongeveer 12,5:1
De cil kop en kleppen zijn ook vlink onderhanden genomen
Het is nu aan Paul om de boel weer snel inelkaar te zetten,want de mooie
dagen komen er weer snel aan

Foto,s volgen

Gr Arne
 
Ik vind hem nu al prachtig!! *D Gaaf ding man, zo hoort een SM te zijn :)
 
Dit zijn dan de eerste foto,s van het project tuning en revisie

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Die krukas vind ik echt cool 8-)

fraai spul...zie dat de inlaat glad is gemaakt?...nog steeds interessant punt van discussie vindt ik :)

meer pics :P
 
Die krukas vind ik echt cool 8-)

fraai spul...zie dat de inlaat glad is gemaakt?...nog steeds interessant punt van discussie vindt ik :)

meer pics :P
De inlaat is zo bewerkt dat het resultaat er op neer komt of dat er " grotere "
inlaatkleppen inzitten {37 mm}
Op de Foto,s |( is het niet goed te zien maar de inlaat en uitlaat zijn een wereld van verschil vergeleken met de oude situatie
 
Je hebt al een gave fiets, met een lekkere sound. :9~ :9~ :9~
Maar dit zijn wel porno-spullen man! :} :} :}
Ben benieuwd of het straks een beetje naar tevredenheid loopt allemaal.

Gr Powerfred.
 
Jorissen is tuner af ,dacht ik, voor de Husky fabriek.
Knap werk.Hopelijk blijft het blokje heel.Hij durft nogal eens ver gaan met tuning voor klanten... O-)
Het worden op een gegeven moment inderdaad tikende tijdbommen
Je weet nooit waarneer ze afgaan :N
Mijn eerste keus was om de slag na 84 mm te veranderen net als de 630 ,maar
Jorissen heeft dat afgeraden voor straat gebruik . De krachten worden zo groot
op de krukas ,dat op een gegeven moment de carters scheuren {bekend euvel bij de 630} Daarom besloten voor een kortere slag
 
He Arne. Beter dat je binnenkort weer kan rijden. Had ie voorheen niet genoeg power dan ;) Als die klaar is geef ff een seintje, kunnen we "toeren".
 
Hey Arne,

Ik ben echt benieuwd naar het resultaat. Ik heb die cabon nu vervangen door plastic van het 610 model, ik zal eens foto's doormailen als ik er gemaakt heb. Mijn 570 is ook binnen nu, piston en drijfstang kapot.

Mvg wadse
 
Hey Arne,

Ik ben echt benieuwd naar het resultaat. Ik heb die cabon nu vervangen door plastic van het 610 model, ik zal eens foto's doormailen als ik er gemaakt heb. Mijn 570 is ook binnen nu, piston en drijfstang kapot.

Mvg wadse
Hallo Wadse
Vervelend voor je dat de boel inelkaar is gelopen B| B| B|
Helemaal als je net klaar bent met optuigen
Ben benieuwd hoe de 570 eruitziet Ik was in de eerste instantie ook van plan om het setje van de 610 te gebruiken,tot ik van Jasper hoorde dat jij het carbon setje wou verkopen
Over je blok gesproken ,je weet nu de weg naar Jorissen te vinden ;)
 
Hoho, Paul moet um niet te snel in elkaar zetten...we moeten toch iets te bezichtigen hebben bij bonmotoren 8-)
 
Vond jij 'm snel dan, Cartman ;)
Om de twee Ktm rijders uit hun Dromen te verlosen ;) ;)
De Husky "was" en is nog steeds Fucking snel
Menige SS rijder reed ik het rood op de kaken van schaamte,en ik praat niet over het bochten werk ,maar over tussen sprints op de snelweg
De uitdraai liegt er niet om

full


Het verhaal van Bonmotoren tegen sommige klanten van : Ik ken een klant die heeft met zijn 570 225km per uur gereden is echt waar {Ik had toen zelf mijn cross helm op}
 
Terug
Bovenaan Onderaan