SuperMoto
Die hard MF'er
Na een hoop Topic,s aandachtig te hebben gevolgt
Ben ik tot het besluit gekomen om ook maar eens een Topic te openen
Nadat mijn Husky de winter door te koop heeft gestaan bij Bonmotoren
Heb ik na een hoop piekeren en twijfelen, toch maar besloten om met de
"oude" maar vertrouwde 570 door te rijden
Maar wat nu
De husky vond ik zelf toch een beetje somber met al dat zwarte plastic
Dus er was maar een optie...OPSMEUKEN ... die hap
Zelf ben ik altijd al een liefhebber geweest van de smr 630
Helaas niet met kenteken te krijgen
Dus ik heb het besluit genomen om de 630 zo goed als na te bouwen
Zoals veel liefhebbers weten heeft het 630 blok een langere krukslag en
met de huidige km stand {6000} Heb ik besloten om mijn blok ook wat op te peppen
en tevens te laten reviseren
DE uitgangs positie was aardig met ongeveer 60 pk ahaw,maar ik had onderin
een vlinke dip {vooral koppel}
Ik heb mijn blok laten splitsen bij bonmotoren en mijn krukas en cil kop
weggebracht naar Four Stroke ONLY
Jorissen begreep mijn probleem onmiddelijk en wist er wel raad mee
Voor de genen die het nog niet wisten Jorissen is de fabriekstuner
van husqvarna en heeft de blokken klaar gemaakt voor oa Eddie Seel
Vandaag was het eindelijk de grote dag
IK kon de "nieuwe" Krukas ophalen Het resultaat is echt vakmanschap
De slag is 2mm langer geworden {is nu 605 cc} en is een heel stuk lichter geworden De wössner zuiger is bovenop een stuk afgedraaid om het kussen
van de ventielen te verkomen De zuiger is hierdoor ook een stuk lichter
geworden De comp is nu ongeveer 12,5:1
De cil kop en kleppen zijn ook vlink onderhanden genomen
Het is nu aan Paul om de boel weer snel inelkaar te zetten,want de mooie
dagen komen er weer snel aan
Foto,s volgen
Gr Arne
Ben ik tot het besluit gekomen om ook maar eens een Topic te openen
Nadat mijn Husky de winter door te koop heeft gestaan bij Bonmotoren
Heb ik na een hoop piekeren en twijfelen, toch maar besloten om met de
"oude" maar vertrouwde 570 door te rijden
Maar wat nu
De husky vond ik zelf toch een beetje somber met al dat zwarte plastic
Dus er was maar een optie...OPSMEUKEN ... die hap
Zelf ben ik altijd al een liefhebber geweest van de smr 630
Helaas niet met kenteken te krijgen
Dus ik heb het besluit genomen om de 630 zo goed als na te bouwen
Zoals veel liefhebbers weten heeft het 630 blok een langere krukslag en
met de huidige km stand {6000} Heb ik besloten om mijn blok ook wat op te peppen
en tevens te laten reviseren
DE uitgangs positie was aardig met ongeveer 60 pk ahaw,maar ik had onderin
een vlinke dip {vooral koppel}
Ik heb mijn blok laten splitsen bij bonmotoren en mijn krukas en cil kop
weggebracht naar Four Stroke ONLY
Jorissen begreep mijn probleem onmiddelijk en wist er wel raad mee
Voor de genen die het nog niet wisten Jorissen is de fabriekstuner
van husqvarna en heeft de blokken klaar gemaakt voor oa Eddie Seel
Vandaag was het eindelijk de grote dag
IK kon de "nieuwe" Krukas ophalen Het resultaat is echt vakmanschap
De slag is 2mm langer geworden {is nu 605 cc} en is een heel stuk lichter geworden De wössner zuiger is bovenop een stuk afgedraaid om het kussen
van de ventielen te verkomen De zuiger is hierdoor ook een stuk lichter
geworden De comp is nu ongeveer 12,5:1
De cil kop en kleppen zijn ook vlink onderhanden genomen
Het is nu aan Paul om de boel weer snel inelkaar te zetten,want de mooie
dagen komen er weer snel aan
Foto,s volgen
Gr Arne