husqvarna 630sm wil niet starten/injectie

Frits!

MF veteraan
15 mei 2005
1.366
0
Den Haag
Gisteren de husky uit de schorsing gehaald, verzekerd, pakje aangetrokken om er vervolgens achter te komen dat hij niet wil starten. Vorige week voordat ik er knippers en stukje draadboom erop heb gezet (knippers en origineel stukje draadboom was verwijderd) liep hij prima. Nadat de knippers erop zaten liep hij nog steeds prima, behalve sinds gisteren dan. Gisteren sloeg hij aan, kreeg hem enkele seconden op toeren, waarna het toerental in twee secondes afzakte naar nul, ondanks ik het gas op 20-25% openhield. Hebben jullie tips? nu plopt hij af en toe en een harde knal uit de uitlaat

Het volgende heb ik gecontroleerd en geconstateerd:
- Volle tank
- Accu is volgeladen
- Startmotor gaat prima rond.
- Benzinepomp hoorde ik na loskoppelen druk opbouwen.
- Bougie vonkt wanneer droog en zonder aanslag (staalborstel en remmenreiniger)
- Neutraal lampje knippert niet (volgens cafehusky.com geeft knipperend lampje aan dat de TPS defect of gereset moet worden) defect TPS heeft te maken met water in de TPS. TPS toch maar even eraf gehaald, maar ziet eruit als nieuw. Toch even de fohn erop gezet. Geen verschil.
- Als ik een droge bougie erin doe vonkt deze. Na tien slagen slaat hier nog niet aan. Als ik de bougie eruit haal en test (tegen cilinderkop) vonk hij minimaal. af en toe een vonkje om de paar slagen. Bougie is dan ook wel nat.

Iemand een idee? Wil graag rijden vandaag :)
 
Start je met je jiffy in of uit?
(en kijk of de schakelaar daarvan goed functioneert en de dodemansknop en contactslot idem)
Er zit geen schakelaar op de jiffy. blok gaat ook gewoon rond, ontsteekt af en toe. Op de koppeling zit wel een schakelaar. deze moet ik dan ook intrekken, ander gebeurt er niets.
dodenmansknop werkt prima. als je hem loslaat hoor je de 'schakelen' (2sec zoemen), net al bij het aanzetten contact.
 
Terug
Bovenaan Onderaan