Husqvarna Norden 901

Als ik het goed zie is de topkoffer een BUMOT van 30liter, klopt dat? Dat ziet er netjes uit. Past hier een (enduro) helm in ? En bevalt dit type topkoffer?

Klopt een 30L topkoffer van BUMOT hier BUMOT Defender EVO Topkoffer met bevestigingsrek voor Yamaha XT700 - T7
gekocht.
Echt een super mooi en stevig product!

Ik denk niet dat je helm past, tenminste mijn systeemhelm past niet.
Ik heb wel bewust deze maat gekocht want een maatje groter vind ik niet mooi.......te groot en te lomp, dus niet genoeg voor mijn Huskie.

bumot 1.jpg
bumot 2.jpg
 
Was vanmiddag even bij Hannamax die hebben de 2023 Norden staan.
Mooi kleurtje hoor 👌 .
Had die hogere ruit besteld vanavond of morgen even monteren :t
 

Bijlagen

  • IMG_20230310_162020.jpg
    IMG_20230310_162020.jpg
    321,5 KB · Weergaven: 84
  • IMG_20230310_162044.jpg
    IMG_20230310_162044.jpg
    207,5 KB · Weergaven: 83
  • IMG_20230310_162012.jpg
    IMG_20230310_162012.jpg
    291,1 KB · Weergaven: 82
Promo video van de Norden 901 Expedition


Gasten moeten beetje leren rijden, komen steeds vast te zitten 8-)
 
Die Norden 901 Expedition vind ik mooi hoor 🤩!
En heel veel extra's voor die meerprijs: weinig reden om voor de standaard te gaan IMO.

Vanmiddag even proefritje gemaakt. Hoog beestje, ik kwam gelukkig nog met de bal van mijn voeten aan de grond 8-)
(Het lage CoG scheelt daarbij wel enorm trouwens)

Windbescherming is ondanks het grotere scherm nog steeds niet top, vergeleken met b.v. mijn huidige Givi Tour-ruit. Daarnaast vind ik dat 'ie wel wat duikt bij het remmen, maar wellicht dat op de weg de vering voor wat strakker moet. Ook voelde ik best wat vibraties rond de 4-5K toeren, maar dat kan/zal natuurlijk ook liggen aan de noppenbanden.

Al met al een hele goede kandidaat voor 'mijn volgende': benieuwd hoe die vergelijkt met de (base, niet-DCT) Honda AT…

Het is misschien een cliché, maar ik maak me licht zorgen over de KTM/Husky 'betrouwbaarheid' ten opzichte van de Japanners. Maar dat blijft nog even afwachten, denk ik, voordat we daar iets over kunnen roepen.
 
Die Norden 901 Expedition vind ik mooi hoor 🤩!
En heel veel extra's voor die meerprijs: weinig reden om voor de standaard te gaan IMO.

Vanmiddag even proefritje gemaakt. Hoog beestje, ik kwam gelukkig nog met de bal van mijn voeten aan de grond 8-)
(Het lage CoG scheelt daarbij wel enorm trouwens)

Windbescherming is ondanks het grotere scherm nog steeds niet top, vergeleken met b.v. mijn huidige Givi Tour-ruit. Daarnaast vind ik dat 'ie wel wat duikt bij het remmen, maar wellicht dat op de weg de vering voor wat strakker moet. Ook voelde ik best wat vibraties rond de 4-5K toeren, maar dat kan/zal natuurlijk ook liggen aan de noppenbanden.

Al met al een hele goede kandidaat voor 'mijn volgende': benieuwd hoe die vergelijkt met de (base, niet-DCT) Honda AT…

Het is misschien een cliché, maar ik maak me licht zorgen over de KTM/Husky 'betrouwbaarheid' ten opzichte van de Japanners. Maar dat blijft nog even afwachten, denk ik, voordat we daar iets over kunnen roepen.
Bij mijn 701 enduro liep de hydraulische koppeling leeg op de terugweg naar huis na de 1000km beurt...
 
  • Wow
Waarderingen: C4rN
Nou, dat klinkt allemaal niet bepaald uitnodigend :+
Je hoort ook andere verhalen, natuurlijk, maar betrouwbaarheid is voor een adventure Bike wel belangrijk natuurlijk.

KTM/Husky zelf geeft ook een weinig geruststellende fabrieksgarantie van twee jaar (Honda / Suzuki zit geloof ik rond de 5-6!)
 
Als je met je Norden bij de dealer in onderhoud blijft heb je dacht ik 9 jaar garantie.
Dus dat is zo slecht nog niet.
 
Laatst bewerkt:
Dat is inderdaad een tweejarige verlenging van de garantie die je kort voor het verstrijken van de garantieperiode kunt bijkopen. Kost ~€400 voor twee jaar extra volgens de dealer.
 
Dat is inderdaad een tweejarige verlenging van de garantie die je kort voor het verstrijken van de garantieperiode kunt bijkopen. Kost ~€400 voor twee jaar extra volgens de dealer.
Maar dat is nog steeds geen 9 jaar. Bij Triumph en Ducati heb je ook zo'n soort verlengmogelijkheid. Maar ik heb nog nooit een motor gehad waar ik binnen de periode van 4 jaar zulke problemen had.
 
De kogel is door de spreekwoordelijke kerk: mijn Norden 901 Expedition heeft de eerste 250km's erop zitten :]
Ik zit nog in de honeymoon-fase natuurlijk, maar het is wel echt een level-up van mijn vertrouwde v-strom 650 hoor…

Een eerste heel klein ergenisje: welke sufferd heeft bedacht dat beide links/rechts pijltjes tegelijkertijd gaan knipperen als ik richting aangeef?!
Ik denk elke keer dat ik de waarschuwingsknippers aanzet…
 
  • Leuk
Waarderingen: wj63
Stilletjes hier ;-)

Ik ben benieuwd wie van de MF'ers een Norden 901 rijdt. Leuk toch om ervaringen/vragen uit te wisselen?
Is het een idee om de OP uit te breiden met een lijstje ofzo?
 
Ik heb mei '22 een Norden 901 gekocht en mei '23 weer verkocht. Ik heb er dus precies één jaar op gereden, en
tot volle tevredenheid moet ik zeggen.

Maar ik bleef toch kijken naar (weer/en de zoveelste) een GS, dus voorjaar '23 heb ik een nieuwe BMW R1250GS gekocht die mij toch beter bevalt. En net iets meer plezier en gebruiksgemak bied.

Maar dat neemt niet weg dat een Norden 901 een erg leuke fiets is!




IMG_4766.JPG
 
Laatst bewerkt:
Ben aan het overwegen om een 2023 Norden 901 nieuw te kopen gezien die nu mooi afgeprijsd zijn, maar het verbaasd me eigenlijk wel dat je ze zo weinig ziet. Persoonlijk vind ik de Norden veel mooier dan de KTM 790/890 Adventure, maar die KTM's worden een stuk meer van verkocht heb ik het idee.
 
Terug
Bovenaan Onderaan