Ik zie net dat de prijs hier in Spanje 14.799,00 € incl belasting is... scheelt 1750 euri.. ook niet verkeerd nietwaar
Jij weet ook best dat de gemiddelde Spanjaard veel minder verdient dan de gemiddelde Nederlander. Per saldo is zo´n dikke sportmotor in Spanje dus een stuk duurder. En dan hebben we het nog niet over de verzekering. (Ja, ik woon ook in Spanje).
Dat is waar, ik speel dan ook vals, ik woon hier maar met een NL inkomen
Da´s een mooie oplossing. Helaas verdien ik een Spaans salaris. Zeker als je kinderen hebt (en die naar een beetje fatsoenlijke school wilt sturen) blijft er weinig over.
Verzekering weet ik eingelijk niet. M'n motor staat nog op nl kenteken, moet binnenkort wel over trouwens maar voor m'n spaanse auto betaal in ongeveer hetzelfde als in nl. Is een motor verzekering dan zoveer duurder? Maar daar staat tegenover dat je weinig wegenbelasting betaald, voor de auto iig, hoe zit dat voor de bike?
Wegenbelasting is inderdaad te verwaarlozen. Verzekeringspremies voor dikke sportfietsen zijn hoog, veel hoger dan in NL.
Waar woon je trouwens?
Sevilla.
Hmm spaans inkomen is vaak niet geweldig ja, m'n vriendin verdiende ook belachelijk weinig, nu heb ze een nieuwe baan waarbij ze voor een nederlander is gaan werken, stuk beter zo iig
Sevilla, leuk wonen hoor, ben laatst nog bij je in de buurt geweest, we zijn naar de MotoGP in Jerez geweest namelijk, jij ook geweest toevallig?
Betreft de verzekering, dat zie ik straks wel. M'n motor is de nieuwste niet meer dus de verzekering zal hopelijk nog wel meevallen. Wel grappig (eingelijk niet) is dat ze hier een apk voor motoren hebben (itv). Maarja, hoort er allemaal bij nietwaarGreetz
Dit jaar niet in Jerez geweest. Volgende jaar ga ik weer (met m´n oudste zoon; je moet het virus wel overdragen nietwaar,).
Maak je niet te veel zorgenover de ITV; stelt niet zo heel veel voor. Alhoewel ze de laatste twee jaar wel een stuk strenger is geworden m.b.t. uitstoot en geluid. Ik heb m´n DRZ behoorlijk opgepept en ik zal ´m aan moeten passen voordat ik de volgende keer naar de ITV ga; zo komt ie d´r niet door. Ook is het een probleem om met niet E gekeurde uitlaten te verschijnen.
Je moet je motor dus ook op Spaans kenteken zien te krijgen neem ik aan ? Valt ook wel mee (ik heb m´n RS uit NL ingevoerd). De keuring is wel een stukje strenger dan de gewone ITV keuring maar och; als de algemene staat goed is, je papieren en framenummer/motornummer kloppen en je remmen en verlichting goed werken rol je er zo doorheen (nogmaals; uitlaat is belangrijk; moet een E keur hebben).
TS, sorry voor het off-topic gaan.
idd, sorry Apoptosis voor het kapen van je topic... maarja, tis toch rustig...
Dat virus overdragen gaat wel lukken lijkt me met 2 motoren in de schuur
Ja, de motor moet idd op spaans kenteken binnenkort. Alles is wel in order behalve de uitlaat.... ooops Ik heb geen idee als die een E keur heeft? Zal zo de uitlaat eens inspecteren... moet dat op de demper zelf staan ofzo, of hoe weet ik dat... de db-killer is er iig uit. Toen ik de motor kocht kreeg ik er wel een zakje onderdelen bij, volgens mij moet dat de db-killer zijn... mss kan ik het er nog ff in knutselen voor de keuring....
//edit - ff plaatje erbij - is een Laser pijp
[afbeelding]
Mooie brommert. Het E nummer is gestanst in je demper. Vaak in het uiterste ´ring´; gewoon even zoeken. Voorbeeldje; https://www.leovinceusa.com/schematics/large/DT-3836.pdf