iemand ervaring met AIM MyTach?

mr. kawa

Die hard MF'er
14 apr 2007
606
240
haarlem
ik ben nog steeds op zoek naar een laptimer en ben de aim mytach tegengekomen.

hij is lekker klein dus makkelijk te plaatsen, lijkt mij.

maar heeft er iemand ervaringen mee met het ingeven van de start/finish en dergelijken.


ben benieuwd naar jullie ervaringen.
 
Laatst bewerkt:
hij werkt erg makkelijk.

Je gaat naar het menu om de start/finnish in te stellen je krijgt te coordinaten te zien en als je op de plek staat die jij als je S/F wil hebben duw je op set en is ie opgeslagen.

Als ik me niet vergis slaat ie de GPS coordinaten op dus als je terug komt op dat circuit herkent ie het weer en hoef je niet opnieuw in te stellen.

Je hoeft ook niet midden op de baan te staan om exact daar in te stellen waar je langs komt hij pakt het dichtstbij liggende punt.

Verder had ik misschien hoogstens eens een afwijking van 1 tiende vergeleken met de chrono van Zolder.

fijn apparaatje 8-)
 
Heb er ook een, met superposer eens. Heb 'm met het polsbandje om m'n kroonplaat.

Er zit ook software (http://www.aim-sportline.com/mytach/download_eng.htm) bij zodat je je snelheden kunt bekijken enzo, . Het kan wel nodig zijn om hem elke dag of dagdeel even te herijken (dus naar start-finish lopen, zo dicht mogelijk erbij, even wachten tot je veel satellieten ziet en dan 'fix'). Accu doet het denk ik zowat een volle dag. Geheugen (als je dus later wil kijken wat je gedaan hebt) wordt op een gegeven moment overschreven maar dat duurt ook zeker een dag.

Afwijkingen bij mijn laatste dag waren .001s tot .029s ten opzichte van officiële tijdwaarneming dus die 1/10 precisie moet je zeker halen.

Hier een plaatje van hoe je per ronde kunt vergelijken wat je gedaan hebt (en waar de winst te halen valt).


Starlane Stealth GPS-2 heeft nog betere software dacht ik (bij een vriend gezien)

-Bert
full
 
bedankt voor jullie reacties.

ga er van het weekend over nadenken of ik hem ga kopen.

laterrr mensen
 
Heb er ook een, met superposer eens. Heb 'm met het polsbandje om m'n kroonplaat.

Er zit ook software (http://www.aim-sportline.com/mytach/download_eng.htm) bij zodat je je snelheden kunt bekijken enzo, . Het kan wel nodig zijn om hem elke dag of dagdeel even te herijken (dus naar start-finish lopen, zo dicht mogelijk erbij, even wachten tot je veel satellieten ziet en dan 'fix'). Accu doet het denk ik zowat een volle dag. Geheugen (als je dus later wil kijken wat je gedaan hebt) wordt op een gegeven moment overschreven maar dat duurt ook zeker een dag.

Afwijkingen bij mijn laatste dag waren .001s tot .029s ten opzichte van officiële tijdwaarneming dus die 1/10 precisie moet je zeker halen.

Hier een plaatje van hoe je per ronde kunt vergelijken wat je gedaan hebt (en waar de winst te halen valt).


Starlane Stealth GPS-2 heeft nog betere software dacht ik (bij een vriend gezien)

-Bert[afbeelding]

Je kunt ook gewoon racestudio downloaden, werkt ook perfect. Kun je ook sectietijden instellen en vergelijkingen maken tussen rondes uit meerdere sessies. Heb vorig seizoen met de MyTach gereden en is me goed bevallen.
 
Errug leuk ding!

Heb hem al een tijdje liggen maar nog niet op het circuit kunnen testen.
Wel andere dingen mee gedaan die ook leuk zijn 8-)

Dag bij de vrouw in de auto gegooid en kon savonds in google earth precies zien waar ze allemaal geshopt had, damn...., das schrikken!
Maar gelukkig ging ze die dag niet vreemd.

En weet nu dat de afstandbestuurbare auto van mijn zoontje een top heeft van 77,6 km/u :o

Onze hond topte op 45 km/u trouwens _O-

Je kunt trouwens de backlight gewoon aan laten staan als je wilt (is accuutje uiteraard wel eerder leeg)

Afleesbaarheid is uitstekend trouwens.

En hij is waterdicht!
 
Aanvullend op HansGSXR. Dit is een plaatje uit RaceStudio. Dit is een rondje 1:55 op Zolder. Kun je dus alle snelheden zien die je op een bepaald punt op het circuit rijdt. Als je dit nou vergelijkt met een snellere rijder (suggestie: leen je MyTach eens uit aan een snellere rijder), dan weet je waar je snelheid laat liggen.

En trouwens een Starlane (600 euro) kost zo'n 2,5 keer zoveel als een Mytach (225 euro). En de Mytach is compacter, multifunctioneel inzetbaar (ik fiets er ook mee), uitleenbaar, waterdicht. Ofwel, handig om te hebben.
full
 
iemand antwoord op deze vraag?
ben daar wel nieuwgierig naar..

Ik vind het scherm sws te klein om tijdens het rijden op te kijken.
De rondetijd blijft enkele seconde zichtbaar na het passeren van je ingestelde start/finnish. Als je de mytach bij de tellers weet te plaatsen zou je even kunnen kijken. Maar ik heb hem met het mee geleverde rubber om mijn linker clipon zitten, dan kijk ik liever rechtuit :9

Ik heb nog niet uitgevonden hoe de rondetijd kan blijven staan tot de volgende ronde, mss weet iemand me dat te vertellen?
 
Afgelopen dinsdag de MayTach getest op Assen.

In 5 seconden zat tie op de bike (gewoon met de polsband om het stuur-rempotje gedaan)
In 10 seconden zit die op die manier dus ook weer op een andere bike.
Smorgens even je arm door het hekje bij start/finish en de GPS positie instellen en go!

Zat nagenoeg geen verschil in met de rondetijden van de transponder.
En ongelofelijk wat voor een gegevens je allemaal kan inzien als je de data in het bijbehorende sports-agenda importeert.

Ook leuk om al je ronden supernauwkeurig overlappend in Google Earth te zien.

Ik vind het een topding voor die centen en hij was zelfs iets nauwkeuriger als de AIM TG met baken welke we ook op de bike(s) hadden.

Voorbeeld piccie :

mytachwrist.jpg
 
Errug leuk ding!

Heb hem al een tijdje liggen maar nog niet op het circuit kunnen testen.
Wel andere dingen mee gedaan die ook leuk zijn 8-)

Dag bij de vrouw in de auto gegooid en kon savonds in google earth precies zien waar ze allemaal geshopt had, damn...., das schrikken!
Maar gelukkig ging ze die dag niet vreemd.

En weet nu dat de afstandbestuurbare auto van mijn zoontje een top heeft van 77,6 km/u :o

Onze hond topte op 45 km/u trouwens _O-

Je kunt trouwens de backlight gewoon aan laten staan als je wilt (is accuutje uiteraard wel eerder leeg)

Afleesbaarheid is uitstekend trouwens.

En hij is waterdicht!
_O-

@All ondertussen al meer ervaringen of ontwikkelingen?
Ik heb nog een ongebruikte Garmin Forerunner 205 trainer liggen.
Die kan toch eigenlijk bijna hetzelfde? :)

full


Anders zat ik naar deze te kijken als een relaxte standaard oplossing op de motor. :]
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan