Iemand ervaring met MV Windscreen?

Dit lijkt me typisch het ding waar je zonder problemen even een klein proefritje mee kan maken vanuit je plaatselijke motorboer. :Y
 
Deze kan ook gaan fluiten enz. etc. , wel 'ns aan een stillere helm, otoplastieken en/of een "racehump"(rugzak) gedacht?

10025350_710_DET1_FR_05.JPG


Het gaat toch om luchtstroming. :]

Bij mij is bij een derg. rugzak nog minder windgeruis te detecteren (ondanks Schuberth S1, oordoppens enz.)
 
Laatst bewerkt:
@ Yahonduci: Ik ken geen dealer in de buurt die dit heeft liggen...

@ Ton Up: Ottoplastieken heb ik, betere helm zou kunnen, maar dan komt het kostenplaatje weer kijken.
Bovendien heb ik echt last van gebulder en turbelentie, gaan niet weg door een rugzak ben ik bang :P
Verder heb ik al een enorm windscherm/kuip op mijn motor zitten, alleen met mijn 1.90 zit ik er gewoon net niet lekker op als ik 120 rijdt.
 
Hm, ah je bent lang, net als ik. Als je een hoog scherm hebt dan kan je inderdaad precies de windlijn voor je helm krijgen, en dat is zeker weten niet prettig nee!

Ik snap je probleem nu al wat beter, en weet dat otoplastieken en betere helm waarschijnlijk niet gaan helpen. Het is de hoogte van je ruitje inderdaad, wellicht biedt een dergelijk opzetruitje uitkomst, maar ik weet het preciese effect er niet van. Anders word het een normale hogere of lagere ruit inderdaad. Als je een hoge ruit hebt weet ik echter niet of er nog een hogere ruit te krijgen is, maar verlagen kan ook zin hebben, omdat de lijn met de zwaarste turbulentie dan op je borst zit ipv op je helm.

Indien dit opzetruitje geen uitkomst blijkt te zijn zou ik dat eens nagaan; ga met je hand langzaam omhoog en omlaag onder het rijden en voel waar de wind erger word en waar minder. Ik vermoed dat de lijn met ergste wind nu bij je helm zit, omhoog of omlaag verplaatsen zouden beiden prettiger zijn.

Succes!
 
Ik heb inderdaad al wat getest...
Als ik de palm van mijn hand op mijn ruit leg, dan is de turbelentie enz. echt al een stuk minder.
Dus ik denk haast dat het wel gaat werken, alleen vroeg ik me af of iemand ervaring heeft met dit product of merk...
 
Ik ken iemand met dat ruitje op een k100rt.

voor hem werkte het. maar goed..dat is proberen..

ik weet dat www.hobbyist.nl dealer is.

zitten in Hunsel (limburg)

Je zou het makkelijk zelf improvisorisch kunnen maken. desnoods van een plankje hout.

een klemmetje voor op je huidige ruit..en testen maar..
 
Laatst bewerkt:
Met mijn 1.87 m heb ik het probleem ook.
Als ik ga staan is het een stuk minder.
Wel windgeruis, maar geen gebulder.
Dat zou een lagere ruit rechtvaardigen.
Echter zit je dan meer in de regen.

Een MRA opzetstuk is toch niet veel duurder?
Ik heb ze al voor € 65 gezien (bij Optitune).
Wel moet je dan gaatjes boren.

Ik zal eens experimenteren.
Als ik meer weet, laat ik het wel weten.
 
Op Ebay kun je een DB ruitje kopen voor rond de 20 euro inc. verzenden, voor alle gangbare merken motoren. Heb ik ook op mijn ZXR, prima ruitje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan