Iemand ervaring met ongelukken en verzekeringen??

Hallo,

Bedankt voor alle reacties en tips. De schade expert heeft een totale schade van ongeveer 2300 vastgesteld. Alle gegevens liggen bij rechtsbijstand. Dus zij gaan nu kijken wat ik van dat bedrag krijg. Het is nu vastgesteld dat de fietser op een verkeerde plek fietste, en ook dat zijn remmen niet goed werkten. Ter plaatse verklaarde hij dat zijn remmen niet goed werkten. Later, bij het invullen van het formulier, zei hij dat hij mij niet had gezien. Nadat we het hier over hadden met hem, kwam er eigenlijk niks logisch uit zijn mond en gaf toe dat hij dat had gezegd.

Rechtsbijstand zei, dat gezien de situatie (zonder het verhaal van de remmen), de kans zeer groot was dat ik 50% vergoed kreeg. Gezien hun ervaring met deze situaties. De fietser had een heel klein krasje op zijn knie, wat het dus geen eenzijdig ongeval maakte! En ik heb mijzelf overigens niet 'onderuit geremd'. Ik heb uitgeweken en daarbij een vluchtheuvel geschampt, met de val als gevolg.

Nu wel een zeer fraaie honda CBR 900 Fireblade op het oog:)
 
Je schrijft dat je recht op voorrang heeft, maar dat moet je gewoon vergeten.
Voorrang is geen recht, dat moet je krijgen, krijg je het niet dan moet je het zelf verlenen.
Voorrang mag je ook nooit nemenn.
Maar toch denk ik dat je kansloos bent, zeker omdat en de fietser niet direct betrokken is bij de aanrijden, mogelijk wel de veroorzaker.

ik denk dat dat niet geld als je op een voorangsweg rijd,[maar weet het niet zeker]
van rechts komen is niet altijd voorang hebben,dan krijg je voorang je neemt het niet.

overigens krijg je dan alleen een pb voor het nemen van voorang,als er al politie is bijgeweest.
verzekeringtechnisch zou je dat weer wel gelijk krijgen,maar in dit geval ben ik daar niet zo zeker van i.v.m. het niet aanrijden van de fietser.
 
Kijk eens in de polis, voor de zekerheid :)
Ik ben wel benieuwd :Y

Mijn kleine dochtertje schampte met haar kinderfietsje een auto, dus werd ik aansprakelijk gesteld.
Schadeformulier naar mijn wa. verzekering en gewoon de schade uitgekeerd aan de eigenaar van de auto.
Daar is i gewoon voor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan