• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

iest anders dan een steppie and de grond

snuitje

Die hard MF'er
Lid geworden
16 apr 2003
Waarderingsscore
1
Schrik |(

Rijdt ik vanochtend op de hoek hier de bocht om (wel lekker hard :9 ) voel ik een harde tik tegen mijn voet :( niet mijn steppie maar mijn laars tegen de grond...auw.......

Denk ik ook eens stoer plat de bocht in te kunnen....... laars stuk afgesleten en auw aan mijn voet :( :( :( :( :( :(

De eerste keer schrik je ervan, maar het staat ook wel stoer, van die afgesleten laarzen (je hebt trouwens ook laarzen met "toe-sliders"). Ik heb mezelf aangewend om in "platte bochten" met de punt van mijn voeten op het stepje te leunen, dan komt gewoon het stepje eerst. :)

Hoe hou je dan je voet op het stepje? Normaal zit je met de bal van je voet op het stepje, dus ik zie niet echt hoe je dan met je voet aan de grond komt :?

Hoe hou je dan je voet op het stepje? Normaal zit je met de bal van je voet op het stepje, dus ik zie niet echt hoe je dan met je voet aan de grond komt :?

Komt waarschijnlijk doordat je voeten automatisch iets naar buiten staan (vooral op een sportieve motor). Met name links, als je je voet onder je schakelpookje hebt, is die eerder bij het asfalt dan het steppie. Daarom hebben circuitracers (en sommige openbare-weg rijders) ook een omgekeerde schakeling; stel dat je onder een flinke hellingshoek moet schakelen dan zit je voet niet in de weg.

kom ff uit je bureaustoel
zak door je knieen
zet je voeten 25 cm uit elkaar
en neem een denkbeeldige tank (40 cm) tussen je benen

als dan je tenen evenwijdig met je hielen blijven
raadpleeg dan een dokter :+

conclusie : zet in een bocht best je tenen op het steppie

kom ff uit je bureaustoel
zak door je knieen
zet je voeten 25 cm uit elkaar
en neem een denkbeeldige tank (40 cm) tussen je benen

als dan je tenen evenwijdig met je hielen blijven
raadpleeg dan een dokter :+

conclusie : zet in een bocht best je tenen op het steppie

Ik heb het net even geprobeerd op mijn motor in de garage, en mijn tenen blijven gewoon evenwijdig met mijn hiel. Ik moet wel zeggen dat ik op behoorlijk korte beentjes sta, dus mogelijks ligt het daaraan :)
Maar nu ik even je turnoefening geprobeerd heb kan het me best voorstellen dat de langere medemens met een motor met een sportievere zithouding er last van krijgt.

Als ik rustig aant rijden ben staan mijn voeten iets verder naar voren, als ik dan een bocht instuur kom ik wel eens met mijn voeten tegen het asfalt, in moet daar toch elke keer weer van schrikken, maar ja, ik ben dan ook geen knieneerlegger.

ik heb dit de laatste paar dagen dagelijks. Elke keer als ik lekker plat door de bochtr ga, of dit nu een lange doorhaalbocht of een (mini)rotonde is, het maakt niet uit. Telkens weer zit mijn laars aan de grond.

Dus wat doe ik op een gegeven moment, ik zet mijn tene op het steppie en denk hiermee te bereiken dat ik de grond niet meer raak met mijn laars. Dat klopt, maar ook het steppie komt bj lange na niet meer aan de grond om maar te zwijgen van een kneedown.

Tips?

ik heb dit de laatste paar dagen dagelijks. Elke keer als ik lekker plat door de bochtr ga, of dit nu een lange doorhaalbocht of een (mini)rotonde is, het maakt niet uit. Telkens weer zit mijn laars aan de grond.

Dus wat doe ik op een gegeven moment, ik zet mijn tene op het steppie en denk hiermee te bereiken dat ik de grond niet meer raak met mijn laars. Dat klopt, maar ook het steppie komt bj lange na niet meer aan de grond om maar te zwijgen van een kneedown.

Tips?
stilletjesaan een beetje naast de motor gaan hangen
je zal zien dat wanneer je met je kont naast je zadel komt
en je knie uitsteekt dat je voet (tenen) automatisch naar
binnen draait. ( wel tenen op het steppie laten staan )

Nou, das nogal wat....

Tenen op het steppie en je hebt nergens last van..

ook eens gehad, voet omgeslagen op de grond.
wel ff gevloekt.

sinds dien nooit meer voetje nonchalant op step

Ik heb vrij vaak mijn laars aan de grond. Maar dan loop ik naar de motor toe, of er vanaf... ;)

Uh ik rijdt een fj1200 (pas sinds drie weken) dus niet echt sportief
(wel 130 pk :( ) Maar als ik mijn voeten recht zet dan staan mijn tenen constant op mijn rem dus staan ze er iets buiten. EN om 1 of andere reden gaat deze motor met mij makkelijker plat dan mijn gpx die ik hiervoor had.

Hahahahahhahahaha,
ik ken het ik ben 1.90 en rij een vfr 400 dus houd niet echt over.
maarjah me too sliders sleten wel heel hard en nu is het voor de bocht zo verzitten dat me voeten met de tenen op de steppies staan en klaar :D

Terug
Bovenaan Onderaan