Iets van Quadlock voor een klaptelefoon?

Heb even via tinkercad een quadlock bevestiging samengevoegd met de case van onderstaande link:
Printables

Als je dat print/laat printen in TPU of een ander zacht materiaal zou je een hoesje moeten hebben met geintegreerde quadlock op de onderste helft van de telefoon. TPU is wel ietwat irritant/gevoelig spul om te printen, dus je zult altijd wel zien dat het een knutselprojectje is.

quadlockflip5.png

Ik heb geen flip 5 dus ik heb geen flauw idee of de maten ook kloppen, maar het ding op de foto is 74mm breed en 83mm hoog :P
 

Bijlagen

  • Z flip 5 case.zip
    800,1 KB · Weergaven: 0
@4x2 thanks voor het zoeken en knutselen, maar dit is een gevaarlijke oplossing omdat de telefoon uit dit hoesje kan trillen, of je moet het hoesje vast gaan plakken, dan kan het wel....
het quadlock gedeelte in TPU printen lijkt me dan weer niet slim, dat moet juist niet flexibel zijn?
Lijmen ect vertrouw ik ook weer niet :(

ik vrees dat ik iets universeels van een telefoon houder moet zoeken waar de telefoon in geklemd wordt, en dat met een mount met goede vibratidemper ofzo?
 
Wat je zou kunnen doen is de bovenste en onderste helft van het hoesje 1 geheel maken zodat het eigenlijk een normaal hoesje is voor een opengeklapte telefoon, de kans dat de telefoon er dan nog uit kan trillen is eigenlijk 0.
De quadlock bevestiging in TPU is niet zo'n punt, het spul is (met juiste infill instellingen) best wel stevig, maar flexibel genoeg om het hoesje om je telefoon te vouwen.

Wat je ook nog even zou kunnen doen is kijken of er een normale telefoon is die zo goed als dezelfde afmetingen heeft als je opengeklapte flip waar evt wel een quadlock case voor te krijgen is (van tevoren even testen met een aliexpress hoesje van 2 euro :P )
 
Wat je zou kunnen doen is de bovenste en onderste helft van het hoesje 1 geheel maken zodat het eigenlijk een normaal hoesje is voor een opengeklapte telefoon, de kans dat de telefoon er dan nog uit kan trillen is eigenlijk 0.
De quadlock bevestiging in TPU is niet zo'n punt, het spul is (met juiste infill instellingen) best wel stevig, maar flexibel genoeg om het hoesje om je telefoon te vouwen.

Wat je ook nog even zou kunnen doen is kijken of er een normale telefoon is die zo goed als dezelfde afmetingen heeft als je opengeklapte flip waar evt wel een quadlock case voor te krijgen is (van tevoren even testen met een aliexpress hoesje van 2 euro :P )
dat is een HEEL goed idee!!!!
Dat ga ik eens bekijken!
al is de flip een "smalle" telefoon, maar ik ga eens rondzoeken, thanks!!!
 
Ik heb positieve ervaringen met de quadlock. Je kunt de universele bevestiging op vrijwel elk hoesje plakken met een vlakke achterkant.

Quad Lock Universal Adapter – Voor Telefoonhouder - Telefoon Case - Zelfklevend | bol

Die zullen er ook wel voor de galaxy flip zijn.

M'n vrouw gebruikt 'm op deze manier al jaren met een oneplus, nog nooit wat mis mee gegaan. Als je een hoesje vindt met vlakke achterkant waar je de telefoon stevig in kan stoppen, lijkt me dat dit prima kan werken.
 
Ik heb positieve ervaringen met de quadlock. Je kunt de universele bevestiging op vrijwel elk hoesje plakken met een vlakke achterkant.

Quad Lock Universal Adapter – Voor Telefoonhouder - Telefoon Case - Zelfklevend | bol

Die zullen er ook wel voor de galaxy flip zijn.

M'n vrouw gebruikt 'm op deze manier al jaren met een oneplus, nog nooit wat mis mee gegaan. Als je een hoesje vindt met vlakke achterkant waar je de telefoon stevig in kan stoppen, lijkt me dat dit prima kan werken.
Die had ik in de winkel ook gezien idd.
Een flip vouwt, dus dan zit de bevestiging aan 1 kant, waardoor het scharnier continu op zijn donder krijgt, want de halve telefoon "hangt los" en wordt niet ondersteund.
Dat vind ik al geen goed idee (telefoon dicht klappen heeft natuurlijk geen nut).
buiten dat: ik vertrouw dat zelf plakken / lijmen / dubbelzijdige tape niet eigenlijk whahah.

Er is helaas ook geen telefoon die dezelfde maten heeft als mijn telefoon open geklapt, dus hem voor het motor rijden in een dergelijk hoesje klikken en dan op de quadlock zetten kan ook niet helaas :(
 
Die had ik in de winkel ook gezien idd.
Een flip vouwt, dus dan zit de bevestiging aan 1 kant, waardoor het scharnier continu op zijn donder krijgt, want de halve telefoon "hangt los" en wordt niet ondersteund.
Dat vind ik al geen goed idee (telefoon dicht klappen heeft natuurlijk geen nut).
buiten dat: ik vertrouw dat zelf plakken / lijmen / dubbelzijdige tape niet eigenlijk whahah.

Er is helaas ook geen telefoon die dezelfde maten heeft als mijn telefoon open geklapt, dus hem voor het motor rijden in een dergelijk hoesje klikken en dan op de quadlock zetten kan ook niet helaas :(
Dat 3M tape plakt als een debiel, daar hoef je je niet druk om te maken. 😋 Dat het scharnier de hele tijd op z'n sodemieter krijgt, dat is wel een punt.

Ik gebruik zelf een universeel ding van Optiline, dan moet je je telefoon in zo'n ombouw hoesje doen. Fijne bijkomstigheid is dat het ding ook waterbestendig is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan