• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

ik rijd 50 waar ik 15 mag? euh ohja

coen4d

MF'er
Lid geworden
8 mei 2007
Waarderingsscore
0
Waar ik woon heb je dus ook een woon erf dus ik moet iederre dag met mijn zxr400 met sport uitlaat door dat woonerf.

Vandaag komt er een vrouw naar me toe en die weet me dood leuk te vertellen dat zij en 3 andere buren zich aan mij ergerren wand ik maak te veel lawaai en ik rij te hard volgens hun.

ze zegt: Ik hoor je al van ver aankomen, en dan rijd je hier ook nog 50 ook nog, je mag hier 15 hoor, hier spelen kinderren.

ik: ik een beetje boos, ja dat weet ik en dat doe ik ook.

zij: echt niet je rijd minstens 40

ik: ja dat komt mischien door het hoge geluid van de motor dat U dat denkt (altijd vriendelijk blijven).

zij: ja dat geluid ook ja, altijd veels te hard!!

(mijn motor heeft 3 weken stil gestaan en nu heb ik hem net weer klaar.)

ik: tja die paar minuten.

zij: ja we wouden gister eigenlijk al naar je toe komen.

ik:.... euh. ik ga niets veranderren ofzo hoor, (ik denk: zoek een hobby ofzo?).

zij: mijn yamaha maakt veel minder lawaai (brommer)

ik: ohw

zij loopt weg.

ik snap dr geen zak van.

maar mogten ze me aan willen klagen ofzo hebben ze toch geen zaak of wel dan?

Uitlaat gekeurd? Geen poot om op te staan.

Misschien had je moeten vragen of ze je wou helpen om hem in het vervolg de wijk in en uit te duwen O-)

Dat wordt zeker 3 maanden gevangenis :Z

open uitlaat = illegaal voor straatgebruik

nuff said

Van dat volk moet je je niets aantrekken. Zielig en kansloos. Die lui hebben niets beters te doen.

Tenzij, het écht een teringherrie is en je écht 50km/u rijdt. Dan is het een ander verhaal. :+

Tsjah, naar mij staan ze ook altijd te gebaren als ik met 50 (in de 1) voorbij kom.. Ik geef tegenwoordig wat extra gas als ze staan te gebaren en zwaai vrolijk terug.. Politie heeft er al eens gestaan met een laserapparaat en toen reed ik uiteraard ook netjes 50.. Hij vertelde mij dat de buurt had lopen klagen over een motorrijder, maar gaf mij gelijk toen ik zei dat ik altijd netjes 50 rij (wat hij dus ook heeft kunnen meten die keer)..

Tis jammer voor die mensen, maar ze zoeken het maar uit, hoe egocentrisch dat ook klinkt.. Ik heb een DB-killer er in en een uitlaat die door de keuring bij de RDW is gekomen..

Laatst bewerkt:
hoe kan er nou tering herry uit een motor komen :)

maar de pijpjes zijn wel behoorlijk open maar menig motor maakt meer kabaal. en ik wil echt niet over zo'n kind heen rijden ofzo, ik rijd ook alleen hard buiten de bebouwde kom. dus ze kunnen mijn uitlaat op maar ik moest het vooral even kwijt

Vervuil niet je eigen nest. :N

Probeer het samen met je buren op te lossen. Is altijd beter dan ruzie zoeken. :Y
Ga gewoon langzamer rijden in een hogere versnelling zolang je in de wijk rijdt. Dan kan je motorblok ook nog eens goed opwarmen.

Vervolgens ga je naar een andere woonwijk om je daar helemaal uit te leven. })

Tsjah, naar mij staan ze ook altijd te gebaren als ik met 50 (in de 1) voorbij kom.

Waarom zou je dat doen? Expres de buurt bewoners opnaaien? :/

Ook eens een buurtbewoner naar me toe gekomen vanwege 't lawaai. Ik ben rustig met de man gaan praten en heb hem vervolgens een eerste rijles gegeven. Kon daarna niks meer fout doen. _O-

Laatst bewerkt:
ga eens kijken hoe hard zij zelf of manlief rijdt. Ze rijden vast zelf ook geen 15.

En ik heb het ook gehad. Stonde er mensen heel hard met hun armen te zwaaien dat ik rustiger moest rijden terwijl ik gewoon 50 reed (50 toegestaan).
Nu zat er een gat in mijn uitlaat dus denk dat het daar aan lag.

Je laat je toch niet zo afzeiken haha. Ik zou zeggen ga werk zoeken of zoek zowieso een leven. Domme naive mensen asocieren te veel geluid meteen met een hoge snelheid. Als ik in een 50 zone 50kmph rijd in zijn 1 met open demper dan maken de mensen altijd gebaren met de hand dat ik langzamer moet rijden terwijl ik me aan de limiet houd. En diezelfde mensen rijden met 70 door de wijk met hun kindertjes achterin..

Vervuil niet je eigen nest. :N

Probeer het samen met je buren op te lossen. Is altijd beter dan ruzie zoeken. :Y
Ga gewoon langzamer rijden in een hogere versnelling zolang je in de wijk rijdt. Dan kan je motorblok ook nog eens goed opwarmen.

Vervolgens ga je naar een andere woonwijk om je daar helemaal uit te leven. })

Hogere versnelling? Dan krijg je alleen nog maar meer lawaai :P En in z'n 1 rijden rijdt ook zwaar kut.

Tsjah, naar mij staan ze ook altijd te gebaren als ik met 50 (in de 1) voorbij kom.. Ik geef tegenwoordig wat extra gas als ze staan te gebaren en zwaai vrolijk terug.. Politie heeft er al eens gestaan met een laserapparaat en toen reed ik uiteraard ook netjes 50.. Hij vertelde mij dat de buurt had lopen klagen over een motorrijder, maar gaf mij gelijk toen ik zei dat ik altijd netjes 50 rij (wat hij dus ook heeft kunnen meten die keer)..

Tis jammer voor die mensen, maar ze zoeken het maar uit, hoe egocentrisch dat ook klinkt.. Ik heb een DB-killer er in en een uitlaat die door de keuring bij de RDW is gekomen..

En wat heeft dat met TS te maken :?

Het gaat om woonerf en sportuitlaat.....das ff iets anders toch? Hoezo egocentrisch?

Anders gaan we ff met alle mensen van de MF die er zin in hebben ff op bezoek :P
Watnou herrie...

ik rijd idd sommige stukken in de 1 maar mijn 1e versnelling rijd gewoon chill met die snelheid.
en dan maakt dij mischien wel wat herrie maar die bouwplaats naast onze buurt doet dat hele dagen, of die buurman met die klopboor om 07:00 maargoed zoals ik al had gezegt ik moest het even kwijt

alleen open uitlaat welkom

Hogere versnelling? Dan krijg je alleen nog maar meer lawaai :P En in z'n 1 rijden rijdt ook zwaar kut.

Hogere versnelling (de 2 is hoger dan de 1ste) = minder toeren = minder hoog geluid

Mensen hebben vaker last van een snerpend geluid dan van een diepe bas. :Y

Dus....als we nu allemaal 1 of 2 cilinders gaan rijden dan zal er vast minder overlast zijn. :+

Laatst bewerkt:
mensen denken een snelheid af te kunnen meten aan het geluid dat je produceert.. dus meer geluid is automatisch een hogere snelheid.. motorrijders rijden sowieso altijd veel te hard.. en auto's hoor je amper nog, dus die zijn ook geen goed vergelijkingsmateriaal meer..

dus??? conclusie die een gemiddelde leek trekt?? jij rijdt te hard in een woonerf..

niks van aantrekken..

Ik durf te wedden dat zij echt GEEN 15 km/u rijden. Kortom waardeloos argument. Die sportuitlaat kan ik nog wel inkomen. Maargoed ooit weleens het gegil en gekrijs gehoord van jankende kut kindjes? Nou dan hoor ik liever een keiharder sportuilaat die je over 10 seconden NIET meer hoort, in plaats van die kindjes die je de hele dag wel hoort.

Ik durf te wedden dat zij echt GEEN 15 km/u rijden. Kortom waardeloos argument. Die sportuitlaat kan ik nog wel inkomen. Maargoed ooit weleens het gegil en gekrijs gehoord van jankende kut kindjes? Nou dan hoor ik liever een keiharder sportuilaat die je over 10 seconden NIET meer hoort, in plaats van die kindjes die je de hele dag wel hoort.
het moet zijn: zwart op blauw :)

IDD, Trouwens als we daar staan met zo'n 50 man, rijden we zeker wel dik 200KM/H door de bebouwde kom ;)

Hogere versnelling (de 2 is hoger dan de 1ste) = minder toeren = minder hoog geluid

Mensen hebben vaker last van een snerpend geluid dan van een diepe bas. :Y

Dus....als we nu allemaal 1 of 2 cilinders gaan rijden dan zal er vast minder overlast zijn. :+

Sorry...ik las het verkeerd. :P

Waar ik woon heb je dus ook een woon erf dus ik moet iederre dag met mijn zxr400 met sport uitlaat door dat woonerf.

Vandaag komt er een vrouw naar me toe en die weet me dood leuk te vertellen dat zij en 3 andere buren zich aan mij ergerren wand ik maak te veel lawaai en ik rij te hard volgens hun.

ze zegt: Ik hoor je al van ver aankomen, en dan rijd je hier ook nog 50 ook nog, je mag hier 15 hoor, hier spelen kinderren.

ik: ik een beetje boos, ja dat weet ik en dat doe ik ook.

zij: echt niet je rijd minstens 40

ik: ja dat komt mischien door het hoge geluid van de motor dat U dat denkt (altijd vriendelijk blijven).

zij: ja dat geluid ook ja, altijd veels te hard!!

(mijn motor heeft 3 weken stil gestaan en nu heb ik hem net weer klaar.)

ik: tja die paar minuten.

zij: ja we wouden gister eigenlijk al naar je toe komen.

ik:.... euh. ik ga niets veranderren ofzo hoor, (ik denk: zoek een hobby ofzo?).

zij: mijn yamaha maakt veel minder lawaai (brommer)

ik: ohw

zij loopt weg.

ik snap dr geen zak van.

maar mogten ze me aan willen klagen ofzo hebben ze toch geen zaak of wel dan?

Tsjah, da gezeik houde toch, mej die'en stadse...

Terug
Bovenaan Onderaan