Ik zag gisterochtend een Pan rider in Assen met

Geezer

Die hard MF'er
5 jan 2003
305
0
Roden
een voor mij geheel nieuw verlichting-systeem. De beide richtingaanwijzers brandden constant en zodra hij (of zij :? ) ging remmen, gingen de richtingaanwijzers heel snel knipperen. Als hij richting aangaf knipperde de ene aanwijzer gewoon en de andere bleef voluit brandden. (snappen we het nog :+ ) Ik had dit nog niet eerder gezien maar volgens mij is dit een erg veilig systeem om op te vallen in de donkere wintermaanden. Wie kent dit systeem?

Greetz,

Geezer

P.s. ben nu een aantal dagen vrij en het weer wordt stukken beter, dus :] :] :]
 
Je mag hetzelf weten, maar het is niet toegestane verlichting, ondanks de valse claims van "safetylights" (het is verboden, maar wij denken dat het wordt toegestaan).

Bij controle op verlichting is de vrijwillige bijdrage 57 euri. Is de kans groot dat je wordt staande gehouden? Nee, niet echt, behalve bij een gerichte verlichtingsactie.

Maar hoe meer "toeters en bellen" op je fiets, zoals knipperende verlichting als je remt, des te groter de kans dat je even apart wordt gestopt.
 
Je mag hetzelf weten, maar het is niet toegestane verlichting, ondanks de valse claims van "safetylights" (het is verboden, maar wij denken dat het wordt toegestaan).

Bij controle op verlichting is de vrijwillige bijdrage 57 euri. Is de kans groot dat je wordt staande gehouden? Nee, niet echt, behalve bij een gerichte verlichtingsactie.

Maar hoe meer "toeters en bellen" op je fiets, zoals knipperende verlichting als je remt, des te groter de kans dat je even apart wordt gestopt.
100% :^
 
wat wordt jou geleerd door de instructeur met lessen
jouw veiligheid staat boven regels
dus dit is no zo'n puntje
veel beter gezien worden in het donker of met gewone verlichting en minder goed gezien worden ?

vertel mij het maar
 
wat wordt jou geleerd door de instructeur met lessen
jouw veiligheid staat boven regels
dus dit is no zo'n puntje
veel beter gezien worden in het donker of met gewone verlichting en minder goed gezien worden ?

vertel mij het maar
Heb je nou echt de illusie dat je met zachtjes brandende richtingaanwijzers beter gezien wordt? Of dat het veiliger is?

De verkeersquiz nog niet gedaan? Een bestuurder die jou van zijdelings nadert krijgt de indruk dat je richting aangeeft om af te slaan, want die ziet maar één richtingaanwijzer branden. Hoe zo veilig? Helaas al een praktijkvoorbeeld. En dan mag jij voor jezelf afvragen hoe de schuldtoedeling komt te liggen.

Als je wat wilt doen aan de zichtbaarheid, werk dan met ambergeel retroreflectiemateriaal aan de zijkant van je fiets, dan kun je zelf ook nog een leuk ontwerp of logo (laten) maken voor je fiets. Dat is wel toegestaan.
 
Heb je nou echt de illusie dat je met zachtjes brandende richtingaanwijzers beter gezien wordt? Of dat het veiliger is?

De verkeersquiz nog niet gedaan? Een bestuurder die jou van zijdelings nadert krijgt de indruk dat je richting aangeeft om af te slaan, want die ziet maar één richtingaanwijzer branden. Hoe zo veilig? Helaas al een praktijkvoorbeeld. En dan mag jij voor jezelf afvragen hoe de schuldtoedeling komt te liggen.

Als je wat wilt doen aan de zichtbaarheid, werk dan met ambergeel retroreflectiemateriaal aan de zijkant van je fiets, dan kun je zelf ook nog een leuk ontwerp of logo (laten) maken voor je fiets. Dat is wel toegestaan.
oke het een en ander aanpassen
ik vind met hard remmen dat dan de knipperlichten gaan knipperen als en gek een goed idee
brandende knipperlichten vind ik inderdaad vervelend
en nee de verkeersquiz niet gedaan
rgeels moeten er zijn maar je hebt er niks aan als iedereen ze aan zijn laars lapt
ik zorg liever vor mijn eigen veiligheid
wel probeer ik om zelf zoveel mogenlijk de regels goed uit te voeren
 
oke het een en ander aanpassen
ik vind met hard remmen dat dan de knipperlichten gaan knipperen als en gek een goed idee
brandende knipperlichten vind ik inderdaad vervelend
en nee de verkeersquiz niet gedaan
rgeels moeten er zijn maar je hebt er niks aan als iedereen ze aan zijn laars lapt
ik zorg liever vor mijn eigen veiligheid
wel probeer ik om zelf zoveel mogenlijk de regels goed uit te voeren
Als je wilt opvallen bij het remmen, kijk dan naar de plaatsing van een extra remlicht. B.v met een strip van HD leds. En als je het echt goed wilt doen, dan maak je een schakelaar zodat dat extra remlicht ook als mistachterlicht kan branden.

Voor je eigen veiligheid.
 
Als je wilt opvallen bij het remmen, kijk dan naar de plaatsing van een extra remlicht. B.v met een strip van HD leds. En als je het echt goed wilt doen, dan maak je een schakelaar zodat dat extra remlicht ook als mistachterlicht kan branden.

Voor je eigen veiligheid.


Maar niet zelf knutselen, want het moet met E-keur, anders mag het weer niet.
Toch wel oppvallend dat in eind jaren 80 het derde remlicht in de VS al was toegestaan en ik meen dat ook de Duitse verkeerswetgeving al eerder voorzag in 'zusatzbremsleuchten', terwijl dat bij ons nog in de catogorie 'verboden verlichting' viel.

Misschien dat dit met het product van 'safetylights' ook nog wel eens gaat gebeuren! Vernieuwing loopt namelijk altijd voor de wetgeving uit!
 
Ik ben het een met Panrider als jij even "snel" kijkt en je ziet een knipperlicht branden denk je oh die gaat die en die kant op en je kijkt niet eens meer naar het andere knipperlicht of die misschien ook die kant op gaat :?

Wat ik persoonlijk wel op vindt vallen is een geel licht voor, maar is dat een kwestie van ander lampje erin draaien ??
 
Maar niet zelf knutselen, want het moet met E-keur, anders mag het weer niet.
Toch wel oppvallend dat in eind jaren 80 het derde remlicht in de VS al was toegestaan en ik meen dat ook de Duitse verkeerswetgeving al eerder voorzag in 'zusatzbremsleuchten', terwijl dat bij ons nog in de catogorie 'verboden verlichting' viel.

Misschien dat dit met het product van 'safetylights' ook nog wel eens gaat gebeuren! Vernieuwing loopt namelijk altijd voor de wetgeving uit!
Ah, de site van "safetylights" bezocht, zie ik.

Ik neem aan dan neon verlichting ook een dergelijke vernieuwing betreft? Dat verhoogt immers ook de zichtbaarheid.

Overigens is het lang niet altijd zo dat vernieuwing 'altijd" vooruit loopt op wetgeving. Denk maar eens aan het verplicht gescheiden remcircuit.
 
Waarom verkopen ze die troep dan bij safe?
Hoe vreemd het ook klinkt, het mag wel worden verkocht maar niet worden gebruikt. Soms staat er zelfs op de verpakking (in kleine lettertjes): "Alleen voor showgebruik, niet voor op de openbare weg."

Het wordt dan niet beschouwd als een vervangingsonderdeel waarvoor een e keurmerk moet zijn afgegeven,

Krom?

Ja.
 
Ik kan het mis hebben, maar is dit niet (deels) standaard op (sommige) BMW motoren. Dan heb ik het enkel over het constant branden van de knipperlichten vooraan. In de groep waarmee ik elke zondag ga rijden zit namelijk iemand met een R1100RT en die zijn knipperlichten vooraan branden ook constant. Achteraan branden ze dus niet constant en ook dat knipperen in combinatie met remmen zit er niet bij. Ik heb er wel nog niet op gelet bij andere motoren van dat type.
 
Op zaterdag 11 oktober 2003 14:33 schreef Youk het volgende:
Ik kan het mis hebben......etc
Ja, je hebt het mis, zoiets zit niet standaard op een BMW. Naast Safety Lights zijn er nog meer van dit soort systemen op de markt. Mijn eerste R1100RT was voorzien van een Red Alert alarminstallatie, die had ook de optie om de richtingaanwijzers als running lights te laten branden.
 
Bij mijn fiets mag het wel (knipperlichten voor branden constant, running lights idd).. een cbr600f uit 1987 geimporteerd vanuit Canada. Op het kentekenbewijs is een aantekening gemaakt mbt de afwijkende verlichting!!!

Maar als alles gaat knipperen lijkt het mij zelfs juist niet veilig, omdat een automobilist of wie dan ook kan denken dat er iets mis is en juist vol in de remmen ofzo gaat....
 
Laatst bewerkt:
Bij mijn fiets mag het wel (knipperlichten voor branden constant, running lights idd).. een cbr600f uit 1987 geimporteerd vanuit Canada. Op het kentekenbewijs is een aantekening gemaakt mbt de afwijkende verlichting!!!

Maar als alles gaat knipperen lijkt het mij zelfs juist niet veilig, omdat een automobilist of wie dan ook kan denken dat er iets mis is en juist vol in de remmen ofzo gaat....
Dat kan. Als ze eenvoudig uit te schakelen zijn dan moeten ze er af. Is dat niet zo of heeft het invloed op het functioneren van de electrische installatie dan wordt ontheffing gegeven en volgt de aantekening op het kentekenbewijs.
 
Terug
Bovenaan Onderaan