Ik heb mijn motor ook min of meer geimporteerd, maar heb hem in Belgie gekocht.
De vorige eigenaar had hem uit de US gehaald, maar hij stond NIET op kenteken. Het enige dat ik had was een klein stickertje met een Belgische douanestempel en het bloknummer erop. HD deed voor 1966 (dacht ik) nog niet aan framenummers. Ik had dus geen amerikaanse (kenteken) papieren.
Misschien dat ik geluk heb gehad, maar toen ik hem in Nederland importeerde deed de RDW + dounane niet moeilijk. Keuring verliep goed en het bloknummer is in het frame geslagen. Omdat het een oldtimer betrof vielen de kosten ook reuze mee... iets in de orde van 150 euro dacht ik. Een ander voordeel van een oldtimer is dat de huidige eisen qua geluid en emissie niet gelden.
Ik zou zo weer een oude bak kopen en ben trouwens ook serieus aan het zoeken.
Shippen kost minder dan 1000 euro, maar daar ben ik nog niet helemaal uit... (veel verschillende manieren/voorwaarden).