Tja als ik hem in zijn 1 op het achterwiel zet gaat hij meestal het rood in tot de begrenzer.
Trouwens daar is die begrenzer toch voor, zorgen dat je motor geen schade oploopt door te hoge toerentallen
Dat is zo...........je achterband gaat langer mee als je dit niet doetHey all,
Gisteren zei een makker van me dat het slecht was om bij een sprint je motor ver in z'n 1 door te trekken. Vlgs hem kon je beter bij 9 a 10 naar z'n 2 en dan doorjanken...
Is dit waar, en zo ja waarom?
eigenlijk moet je op je toerental schakelen.
belangrijk is het max.koppel gebied dan kan je dus max. versnellen.
max.koppel gebied kan je uit de motor-vermogen/koppel grafiek halen.
doortrekken tot/of in het rood is meestal onnodig (c.q. dom)
Als die maat van je zo'n sprint wil winnen heeft hij gelijk; als hij het oprecht meent dan moet hij een wat betere kwaliteit lijm gaan gebruiken. (neustechnisch gezien)Hey all,
Gisteren zei een makker van me dat het slecht was om bij een sprint je motor ver in z'n 1 door te trekken. Vlgs hem kon je beter bij 9 a 10 naar z'n 2 en dan doorjanken...
Is dit waar, en zo ja waarom?
Gewoon doen waar je zin in hebt.
Ik schakel wel re-de-lijk vroeg naar 2, want
dan kan ik hem helemaal opengooien zonder
dat ik gekke dingen kan verwachten.
(voorwiel lucht in en dat soort voor mij nog
onwenselijke dingen meer).
Onbelast hoog in de toeren is niet zo lekker voor het blok, als je 'm in z'n 1 door trekt en 'm daar ff houdt, is ie zo goed als onbelast. Dat is dus slecht.Hey all,
Gisteren zei een makker van me dat het slecht was om bij een sprint je motor ver in z'n 1 door te trekken. Vlgs hem kon je beter bij 9 a 10 naar z'n 2 en dan doorjanken...
Is dit waar, en zo ja waarom?
waarschijnlijk gebeurt dat niet als je direct overschakelt (en koppeling in knijpt) zodra je het gas terug draait. Probeer er 1 beweging van te maken.Dat is dan weer duidelijk. 1 naar 2 in hoger toerengebied gaat gepaard met een wat hardere klak, maar voor de rest ok...
Vlgs hem kon je beter bij 9 a 10 naar z'n 2 en dan doorjanken...
Het maakt op zich niet veel uit of je hem vol door trekt. De motor is echter wel gevoeliger als hij nog koud is.
eigenlijk moet je op je toerental schakelen.
belangrijk is het max.koppel gebied dan kan je dus max. versnellen.
max.koppel gebied kan je uit de motor-vermogen/koppel grafiek halen.
doortrekken tot/of in het rood is meestal onnodig (c.q. dom)