Bedankt voor je reactie, daar had ik mijn titanium bouten ook vandaan. Maar ik wil geen titanium bouten meer daar. Ondanks dat de pitch hetzelfde was, denk ik dat de diepte en/of dikte van de draad van de bouten niet goed zijn voor de draad in de tandwielhouder. De titanium bouten wiebelden nl volop heen en weer in de tandwielhouder. Draaiden daarna de oem PVM bouten er in en die zaten van begin af aan al vast in de tandwielhouder. Alleen hebben die geen borggaten en aangezien in qua vertrouwen dus best een deukje heb opgelopen, wil ik de hele zooi daar geborgd hebben.Kijk hier eens tussen
En nee geel aandeel erin
Dat was idd ook het idee, maar een setje nieuwe bouten met borggaten geniet mijn voorkeur. Mocht dat niet lukken, dan wordt het alsnog boren...Gewone bouten (in tegenstelling tot titanium?) kan je toch gewoon zelf even een klein gaatje in de loop boren zodat er borgdraad doorheen kan? Of zeg ik dan hele domme dingen?
Komt er ook op...Drupje blauwe lockbond?.
Pro-Bolt, levert ook goed spul.Nu heb ik al op safety wiring bolts/bouten gezocht, maar krijg ik alleen buitenlandse leveranciers naar voren, of resultaten die niet in de maat zijn die ik nodig heb.
Standaard M12 spoed is 1,75mm. Even de PVM bouten die je hebt opmeten.Nu heb ik PVM wielen en is mijn vraag of iemand weet welke pitch zij gebruiken? Is dat 1,5 of 1,25?
Ik ga eens kijken, thanksPro-Bolt, levert ook goed spul.
Gebruik loctite 243 + borg draad, dan komt hij NOOIT los (mits draad goed is toegepast). Of de kop moet afbreken, maar dat is erg onwaarschijnlijk.
Standaard M12 spoed is 1,75mm. Even de PVM bouten die je hebt opmeten.
Komt er ook op...
Je hebt gelijk. Borgen alleen is feitelijk al voldoende.Locktight én borgen is zinloos.
Ik vermoed dat jij de nord lock washers bedoeld.Goede borgringen gebruiken? Ben even de naam kwijt maar ik heb van die dubbele gekartelde ringen die uit 2 delen bestaan. Had hetzelfde probleem met stalenbouten.
Bedankt voor je aanbod, erg gewaardeerdIk zou die mooie titanium boutjes voorzien van gaten, zonde om niet te gebruiken, ik kan ze eventueel wel boren voor je.
Ik heb ook een heleboel bouten van die website op mijn motor zitten, ben verder ook wel content ermee. Alleen de bouten icm het achtertandwiel ging het niet werken omdat ze “precies aan” in de boutgaten vielen. Bij mijn vorige achtertandwiel zaten ze er op vastgedraaid en zaten ze gewoon goed. De oem boutenset heeft kleinere boutkoppen en hebben dus ruimte over in de boutgaten van het achtertandwiel, die blijven nu ook goed vastzitten.ik heb alles van titaniumraceparts op mijn motor, de eigenaresse Joke doet het top en met snelle levering! en stukken goedkoper dan probolt!
Denk te weinig wrijving onder boutkop,valt niet goed in uitsparing van tandwiel waardoor die als het ware een beetje blijft zweven.Ik heb ook een heleboel bouten van die website op mijn motor zitten, ben verder ook wel content ermee. Alleen de bouten icm het achtertandwiel ging het niet werken omdat ze “precies aan” in de boutgaten vielen. Bij mijn vorige achtertandwiel zaten ze er op vastgedraaid en zaten ze gewoon goed. De oem boutenset heeft kleinere boutkoppen en hebben dus ruimte over in de boutgaten van het achtertandwiel, die blijven nu ook goed vastzitten.
Dat is wat wij ook vermoedden...Denk te weinig wrijving onder boutkop,valt niet goed in uitsparing van tandwiel waardoor die als het ware een beetje blijft zweven.
Nope, exact dezelfde maat...Is de bout misschien niet -net- te lang?
Denk te weinig wrijving onder boutkop,valt niet goed in uitsparing van tandwiel waardoor die als het ware een beetje blijft zweven.
Draaibank,zo heb ik vele titanium bouten aan laten passen.En als je nou iets vlees van de boutkop af 'dremelt', gaat het dan wel beter passen?