Info over de BMW R 1100 RT

Staat bij Motoport Wormerveer is BMW dealer :Y

Ze vragen er wel ongelofelijk veel geld voor zeg....
Niet om je bang te maken of zo hoor, maar bij deze km stand beginnen bij de meesten de versnellingsbak problemen. Ik zou heel zeker willen weten dat deze al onderhanden is genomen voor je hem koopt. :Y
 
Ze vragen er wel ongelofelijk veel geld voor zeg....
Niet om je bang te maken of zo hoor, maar bij deze km stand beginnen bij de meesten de versnellingsbak problemen. Ik zou heel zeker willen weten dat deze al onderhanden is genomen voor je hem koopt. :Y


Thanx voor de info, en geen zorgen voor ik tot de evt.koop over gaat ga ik het er wel heel erg duidelijk over hebben inderdaad :Y

ff tussendoor, het digitale display rechts wat geeft dat allemaal aan behalve benzinemeter en tijd??? O-)
 
Motorolie temperatuur.

Kun je trouwens niet iets dichterbij vinden dan Wormerveer?

Weet dat Siem de Vos in Nieuwegein ook een (aantal?) R1100RT's heeft
staan. (siemdevos.nl).
 
In Wormer heb ik vorig jaar me Bandit gekocht en me broertje heeft zijn Pan nu daar gekocht, dus zou dit de 3de motor zijn binnen een jaar dat we daar iets kopen. Kijken of we er een leuk prijsje kunnne krijgen daar, maar zal ook ff bij Siem kijken tnx.
 
Ze vragen er wel ongelofelijk veel geld voor zeg....
Niet om je bang te maken of zo hoor, maar bij deze km stand beginnen bij de meesten de versnellingsbak problemen. Ik zou heel zeker willen weten dat deze al onderhanden is genomen voor je hem koopt. :Y

Ik heb van de week een R1100RT aangeschaft en krijg hem 28 april geleverd.
Tis er eentje van januari 1998. Ik las in sommige berichten dat er wat problemen waren met de bak. Welk jaartal(len) hebben hier last van ? en zou de mijne daar ook last van kunnen hebben.
 
Tis er eentje van januari 1998. Ik las in sommige berichten dat er wat problemen waren met de bak. Welk jaartal(len) hebben hier last van ? en zou de mijne daar ook last van kunnen hebben.

Ik dacht dat de bak met ingang van modeljaar 1998 is verbeterd. Het fabricagejaar van jouw motor moet je op het identificatieplaatje kunnen vinden. Ik weet alleen niet wanneer men bij BMW start met het bouwen van motoren voor het nieuwe modeljaar.

Uiteindelijk maakt het voor jou ook niet uit, daar je de motor al gekocht hebt en je in de praktijk wel merkt of de bak stuk gaat of niet.

Tom.
 
Ik ben 32 en ben ook overgestapt naar de BMW R1100RT, vind het een degelijke toerbuffel en woon-werk verkeerfiets. Zelf vind ik het model erg robuust en stoer overkomen. Ik voel me er goed op, dat is het belangrijkste. Uiteindelijk, als je veel motorervaring hebt, kom je toch op zo'n BMW R1100RT of nieuwer model uit.
 
Ik ben 32 en ben ook overgestapt naar de BMW R1100RT, vind het een degelijke toerbuffel en woon-werk verkeerfiets. Zelf vind ik het model erg robuust en stoer overkomen. Ik voel me er goed op, dat is het belangrijkste. Uiteindelijk, als je veel motorervaring hebt, kom je toch op zo'n BMW R1100RT of nieuwer model uit.

Ik heb al een tijdje BMW afgezworen.
Vroeger reed ik met plezier BMW motoren, deden het altijd en waren probleemloos.
Nu heb ik al weer een paar jaar een (Nieuwe) R1100R gekocht. Het zou de meest soepele motor zijn die ze hebben gemaakt. Niet dus.
De motor reageert niet echt goed op het gas. Tussengas geven kan bijv. niet. Schakelen gaat daardoor met veel geweld. De motor valt geregeld gewoon dood, zonder aanleiding.
De dealer zij dat ik daaraan moest wennen.
Na 30 jaar div. merken te hebben gereden is dit toch de meest slechte motorervaring die ik heb gehad. Zelfs mijn oude( DNEPR) deed het beter.

De volgende wordt dus absoluut geen BMW want BMW is echt geen garantie meer voor motorplezier.
 
Ik heb al een tijdje BMW afgezworen.
Vroeger reed ik met plezier BMW motoren, deden het altijd en waren probleemloos.
Nu heb ik al weer een paar jaar een (Nieuwe) R1100R gekocht. Het zou de meest soepele motor zijn die ze hebben gemaakt. Niet dus.
De motor reageert niet echt goed op het gas. Tussengas geven kan bijv. niet. Schakelen gaat daardoor met veel geweld. De motor valt geregeld gewoon dood, zonder aanleiding.
De dealer zij dat ik daaraan moest wennen.
Na 30 jaar div. merken te hebben gereden is dit toch de meest slechte motorervaring die ik heb gehad. Zelfs mijn oude( DNEPR) deed het beter.

De volgende wordt dus absoluut geen BMW want BMW is echt geen garantie meer voor motorplezier.


Je vind ze nog steeds interessant :9 anders reageer je niet op BMW topics :)
 
Wie weet trouwens waar de helmhaak van een R110RT precies zit?
De boekjes wijzen via een pijl op een plek in de buurt van het laagste punt van het achterste zadel. Maar ik kan daar nix vinden wat op een helmhaak lijkt!

Of is het een type helmhaak dat alleen met (speciale) BMW helmen werkt ofzo?
 
Wie weet trouwens waar de helmhaak van een R110RT precies zit?
De boekjes wijzen via een pijl op een plek in de buurt van het laagste punt van het achterste zadel. Maar ik kan daar nix vinden wat op een helmhaak lijkt!

Of is het een type helmhaak dat alleen met (speciale) BMW helmen werkt ofzo?

Kan wezen dat dat touwtje ondertussen niet meer aanwezig is.
Is volgens mij namelijk niet echt een haak, maar kabeltje dat je dan
door de helm kunt halen, en dan onder het zadel vasthaken.

Wil je toch niet serieus gebruiken?
Haal dan je kettingslot door je helm heen.
Is een stuk veiliger dan het bewuste touwtje.

Ikzelf laat sowieso nooit m'n helm achter bij m'n motor.
 
Kan wezen dat dat touwtje ondertussen niet meer aanwezig is.
Is volgens mij namelijk niet echt een haak, maar kabeltje dat je dan
door de helm kunt halen, en dan onder het zadel vasthaken.

Wil je toch niet serieus gebruiken?
Haal dan je kettingslot door je helm heen.
Is een stuk veiliger dan het bewuste touwtje.

Ikzelf laat sowieso nooit m'n helm achter bij m'n motor.

Ik heb de "BMW approved" oplossing nog nooit gezien, dus durfde ik erop te hopen dat het wel een goeie oplossing zou zijn. Weet je ergens foto's van dat touwtje te vinden?

Als ik alleen mijn topkoffer bij me heb, is het wel handig als ik het pak daarin kan proppen. Helm past er dan helaas niet meer bij, en met helm wandelt toch wel minder...
 
Touwtje?????????

Bij mij komt er een metalen haak naar buiten, ter hoogte van de sleutel die je moet omdraaien... Maar kan zijn dat het bij de RT anders is??
 
Ik heb de "BMW approved" oplossing nog nooit gezien, dus durfde ik erop te hopen dat het wel een goeie oplossing zou zijn. Weet je ergens foto's van dat touwtje te vinden?

Als ik alleen mijn topkoffer bij me heb, is het wel handig als ik het pak daarin kan proppen. Helm past er dan helaas niet meer bij, en met helm wandelt toch wel minder...


Zal vanavond kijken of ik m kan vinden.
Op internet kom ik wel wat van de GS tegen, maar niet voor de RT
 
Ik heb van de week een R1100RT aangeschaft en krijg hem 28 april geleverd.
Tis er eentje van januari 1998. Ik las in sommige berichten dat er wat problemen waren met de bak. Welk jaartal(len) hebben hier last van ? en zou de mijne daar ook last van kunnen hebben.

Vanaf september 1996 (= modeljaar '97) hebben ze nieuwe bakken gebruikt. Wanneer de motor in onderhoud is geweest bij een dealer en boven de 60-70 dkm heeft gelopen is het of een gereviseerde bak of een bak die het zeer waarschijnlijk gewoon blijft doen.
 
Heeft U ook zijkoffers, de smalle of de brede, heb zelf sinds oktober een 1100RT van 1997 met brede koffers, past precies een helm in :Y
 
Heeft U ook zijkoffers, de smalle of de brede, heb zelf sinds oktober een 1100RT van 1997 met brede koffers, past precies een helm in :Y

Ik heb ook zijkoffers, en het zijn niet de (politie-)citykoffers, dus ik neem aan dat het de brede koffers zijn. O-)

Maaaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrr.....
Ik rij alleen met die koffers erop, als ik ze ook nodig heb. En dan zijn ze dus al gevuld voordat ik mijn helm weer afzet B|
 
Ik heb ook zijkoffers, en het zijn niet de (politie-)citykoffers, dus ik neem aan dat het de brede koffers zijn. O-)

Maaaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrr.....
Ik rij alleen met die koffers erop, als ik ze ook nodig heb. En dan zijn ze dus al gevuld voordat ik mijn helm weer afzet B|
Ik rij altijd met die koffers erop, voor het geval ik onderweg iets koop wat middels de koffers te vervoeren is :Y , en wat die stelten, Ik zelf ben 1,97m en zit redelijk goed op deze fiets :] vooral omdat ik enigzins gezet ben ;) zie ik mezelf niet op een buikschuiver zitten.
 
Ik rij altijd met die koffers erop, voor het geval ik onderweg iets koop wat middels de koffers te vervoeren is :Y , en wat die stelten, Ik zelf ben 1,97m en zit redelijk goed op deze fiets :] vooral omdat ik enigzins gezet ben ;) zie ik mezelf niet op een buikschuiver zitten.

Bij een buikschuiver zit ik met mijn knieen vaak naast de kuip, en met mijn hoofd voorbij de koplamp :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan