informatie yamaha wr 250 2-takt

sr_vip

Die hard MF'er
14 jan 2009
548
1
Weet iemand misschien meer af van de oudere wr 2 takt machine's ik heb al een tijd gezocht maar ik kan niks vinden.

Ik wil namelijk gaan kijken naar ene uit 1994.

Wat is het vermogen? (op de papieren 17 kw?)

Klopt het dat ze hetzelfde blok hebben als de yz' s maar dat de uitlaat/demper alleen begrensd is?

En zijn er nog speciale dingen waar ik op moet letten bepaalde kwaaltje's ofzo?

Ik vraag dit omdat je die dingen namelijk niet veel tegenkomt en ik er graag wat meer van af weet.

Bvd.
 
Je bedoelt deze:
http://motoren.marktplaats.nl/motoren-enduro/268782271-yamaha-wr250.html
Inderdaad weinig info over te vinden:
Yamaha WR250Z

Let op: speling op kickstarter as, speling op as waar de versnellingspook op zit, as van voortandwiel, lagerspeling op linksysteem, balhoofdlagers etc etc.
Helaas kan je in het blok zelf niet kijken, maar probeer met de kickstart te voelen of het blok genoeg compressie heeft.
Probeer alle versnellingen uit tijdens het rijden, en probeer bijvoorbeeld in zn 4 met lage snelheid het gas vol open te draaien. Reageert ie slecht (als een natte krant), dan mag er een nieuw zuigertje in.

Suc6
 
oh bedankt voor de tips maar volgens mij zijn er niet echt speciale dingen waar je op moet letten bij een wr?
Als hij bijvoorbeeld al overal speling heeft laat ik hem fijn staan.
 
En die 1350 is volgens mij niet te veel of wel? Bij motoport staat ene voor 1850 euro.
 
Heb geen specifieke ervaring met een WR, wel met andere 2takten uit die tijd. Of het blok hetzelfde is als de YZ, zou je Sigmans in Bakel eens moeten bellen. De yamaha specialist.
Als het motorke goed loopt, niet te veel speling her en der, de verlichting goed werkt, goede tandwielen en banden is 1350 niet al te veel geld.

Kijk ook even of het framenummer hetzelfde is als op het kentekenbewijs. Of het wel een originele enduro is met kloppend kenteken.
 
Ja idd dat had ik ook gevraagd maar ik check het toch nog eens of het kenteken en frame nummer orgineel zijn volgens de verkoper wel.

En dat het blok hetzelfde is als de yz stond op amerikaans forum dacht ik daar zijn ze blijkbaar meer verkocht.
Verder stond er ook dat ze begrensd worden door de mega lange demper.

Maar of deze info klopt weet ik niet aangezien ik niks anders kan vinden.
 
Het blok is inderdaad hetzelfde als die van de YZ (zowieso van 1989 tot 1993 zit er bij de yz's weinig verschil; handig om te weten als je onderdelen zoekt).
Meen me alleen te herinneren dat de versnellings bak een apparte tekening had in het werkplaatsboek. Kan het alleen niet nakijken want het boek heb ik niet meer.

Zou best kunnen zijn dat de 5e versnelling langer is of dat hij een 4 bak inplaats van 5 bak heeft.
 
ja idd daar had ik op die amerikaanse site ook iets over gelezen dat de bak verhoudingen ander waren. Maarja dat boeit me eerlijk eigenlijk vrij weinig.

En deze is van 94 maar er stond ergens dat ze bij de wr oudere yz blokken deden inbouwen dus misschien dat het blok toch van een eerder type is.
 
maatje van mij had zo'n ding (nu een 450 4t) als hij goed liep was geweldig ding, maar iets met carbarateur was elke keer gezeur (he rijmt) maar waren nog wel goed onderdelen voor te krijgen.......
 
hmm ja dat is wel raar kon er dan geen andere carb op? En weet je toevallig of dat een algemeen probleem was van die dingen?
 
Elke 2takt enduro uit die jaren begint wel ooit te kloten met de carburateur. En vaak vet slaande bougies. Dat komt omdat het crossers zijn met weg toelating (ook de WR is in de basis gewoon een crossblok maar met lichtspoel). Dus cross-onsteking en sproeiers voor de cross. Cross is toch grotendeels het gas vol open en lekker toeren maken, dat doe je bij de enduro toch heel wat minder (op de knippenpaden en kleine bosjes).

Maar ga nu maar gewoon snel kijken naar het ding, daar wordt je meer wijzer van, dan hier 100 vragen te stellen....
 
ja ik heb hem al gekocht ga hem deze week zaterdag ophalen als ik vervoer heb.
 
Waren alleen wat kleine dingen mee 1 veer van uitlaatflens weg, beetje speling op de pook (niet op de as) als het goed is alleen aandraaien dus.

Nieuw achterlicht zat erbij en dan nog alleen een nieuw ophangpunt van de uitlaat halen met die rubbers eraan.

Maar wat raden jullie voor olie aan castrol tts en hoeveel wordt er meestal gemengd?
 
Ik smeerde 1:33 met Castrol Racing M of Racing X. Eigenlijk oliën voor karts, maar kan ook wel. 1:33 is eigelijk veel te vet (lekker makkelijk te volgen, die blauwe wolk), maar ik wilde altijd op safe spelen. Je kan gerust 1:40 mengen, 1:50 kan ook wel, maar dan ga je wel veel van je zuiger eisen.
Ben niet bekend met TTS, helaas.

Suc6 met je bike! Wel goed warm rijden en dan pas het gas erop, hè!
 
Ja ik dacht ook al aan 1 op 40 of 35 zoiets maar die vent zei dan slaat hij zo snel vet.

Hij mengde iets vetter als 1op 50 gelukkig heeft die niet veel kunnen rijden hoop ik.
Ik heb hier nog 2 flessen tts staan dus ik zie wel.

Maar bedankt voor de tips!
 
Laatst bewerkt:
Hij start al niet meer ik ben nu bezig met alles schoonmaken enz en volgens mij is de keerring achter de ontsteking ook kapot.

De bougie slaat ook de hele tijd vettig denk dat de vorige eigenaar maar wat olie erin heeft gefikkerd.

Want hij lekt benzine/olie achter de ontsteking langs. Kan ik nu de ontsteking er gewoon kompleet vanaf halen keerring vervangen en weer terug zetten of komt er meer bij kijken?

Er hoeft toch niks afgesteld te worden aan zo'n ontsteking van zo'n yz 250 blok of wel?
En heeft iemand nog tips voor het vervangen van een keerring? (Heb alleen ervaring met brommers en scooters dus ik denk vraag maar even)Er komt sowieso iemand helpen.
 
Kan die lekke keerring ook iets te maken hebben met het niet meer starten?

Want je hoeft maar 1 a 2 keer te kicken en de benzine loopt door de onsteking heen naar buiten :(
 
hmm dan haal ik de ontsteking eraf.

En die keerring ik heb gehoord dat die meestal dmv van een parker schroef erin te draaien eruit word getrokken?Of zijn er betere manieren :?
 
Hoe maak ik die ontsteking nu het beste schoon? Wasbenzine lijkt me ook niet goed ervoor of wel?
 
Laatst bewerkt:
Benzine :(
En de isolatielak op de bedrading van je spoelen ??
Beter neem je een spuitbus voor reiniging van electrische contacten.

Van benzine lost je lak echt niet op, hoor!

Natuurlijk is die speciale zooi er voor gemaakt, maar als je het niet hebt, is benzine ook perfect. Ik doe er alles mee, evenals vele monteurs die ik ken.
Maar TS mag gelukkig zelf een beslissing maken, hoeven wij niet voor hem te doen.
 
Ja ik dacht ook het eerst aan benzine ga ik dus ook doen.
En dan doe ik die contacten/spoelen wel met contact spray ofzo misschien.
Bedankt.

En dat streepje op de ontsteking moet die niet precies gelijk staan met die op het carter?

Hij staat nu een heel klein beetje links tov die op het carter net zichtbaar misschien 0,2 mm ofzo.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog een goede YZ250 2-takt met kenteken te koop. Bouwjaar is begin 90 ergens, moet ik even nakijken. Nog iemand interesse?
 
Terug
Bovenaan Onderaan