Zo even op de valreep
Om het deck-height weer op juiste hoogte te krijgen hebben we gesmokkeld met de voet-pakking.
= (Het proberen punt 1)
De originele pakking geleverd = 1,10 mm dik.
Om nu 66-64,8 aan slag dat we missen voor die 1100 = 1,2 mm = /2 = 0,6 mm extra deck height te compenseren, hebben we pakkingspapier van 0,20 genomen, dat scheelt dus 0,9mm (0,3 meer dan deckheight origineel.
Wel te verstaan dat we de vlakken zeer schoon hebben gemaakt.
Nu had ik met opbouw een probleem erbij, de pijl 1 op de sprocket nokkenas , staat niet gelijk aan bovenkant kop, het is precies een halve schakel. Dat scheelt dus +-6 graden.
Om nu het voordeel van compressie te verkrijgen , hebben we hem dus vervroegd. (met die 6 graden).
Gevolg is dat we nu compressie meten 6.5 | 6.5 | 9 | 9 = koude motor met wat olie ingespoten.
Dat is niet onaardig, alleen zit ik met de compressieverschil in m'n maag/ Dat zou natuurlijk kunnen door de koude en afhankelijk hoe de olie in de cilinder is verdeelt.
Het leuke is: hij heeft vandaag gedraait met 4 colortunes die allemaal te wit waren.