Compressie meten

Sjm

MF'er
25 jul 2021
39
3
Hey,

Ik wil mijn compressie gaan meten maar om goed aan de bougies te kunnen moet de tank en het luchtfilterhuis er af, kan het kwaad dat ik deze test doe zonder dat er benzine naar de cilinders kan?
 
Hey,

Ik wil mijn compressie gaan meten maar om goed aan de bougies te kunnen moet de tank en het luchtfilterhuis er af, kan het kwaad dat ik deze test doe zonder dat er benzine naar de cilinders kan?
Compressie meten: geen stroom naar de bobines, met of zonder luchtfilter maakt niet heel veel uit, alle bougies er uit, benzineleiding losgekoppeld, en meten met het gas vol open, zodat er zoveel mogelijk lucht aangezogen word.
 
Compressie meten: geen stroom naar de bobines, met of zonder luchtfilter maakt niet heel veel uit, alle bougies er uit, benzineleiding losgekoppeld, en meten met het gas vol open, zodat er zoveel mogelijk lucht aangezogen word.
Waarom geen stroom naar bobines, als deze niet op de bougies zitten maakt het toch niet uit of zie ik dit verkeerd? 😅
 
Waarom geen stroom naar bobines, als deze niet op de bougies zitten maakt het toch niet uit of zie ik dit verkeerd? 😅
Ik heb het lang geleden wel eens gedaan, dus vanuit herinnering. Toen werd ( bij een auto-) de bobinedraad uit de verdeler gehaald, ik denk dst je gelijk hebt, als je zegt dat het geen zak uitmaakt.
 
Een bobine is in principe een stroombron, wil zijn energie kwijt. Als je de bougiekappen loshaalt is het circuit verbroken en zal de opgewekte spanning in de bobine heel erg hoog worden met intern overslag
Wat wel kan is de bougies in de kappen steken en de bougies los op het motorblok leggen waarbij de buitenkant met massa in contact komt. Dan kan de bobine zijn energie kwijt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan