Hoe kan ik testen of de spannings regelaar goed werkt?Kijk eens of je spanningsregelaar nog goed werkt of goed is aangesloten. Ik heb het ook ooit gehad met een boldor namelijk, en daarbij was dat het probleem. Waarschijnlijk zijn de vonken dan te zwak oid.
Verder kan je kijken of de chocke wel helemaal open kan, dus dat ie absoluut genoeg lucht krijgt. Je hebt een chocke met kabelbediening, en dat wil nog wel eens 'fout' zitten.
Nee de carburateurs zij helemaal los en uit elkaar geweest.bij het schoonmaken van de carburateurs heb je ze toch wel aan elkaar laten
zitten?
De onderdelen onderling zijn niet verwisseld, dus dat zal het niet zijn. Het probleem was er ook al voordat ik de carburateurs uit elkaar heb gehaald. Toch heb ik ook wel het vermoeden dat er iets mee aan de hand is. weet je misschien een manier om te controleren of de carburateurs naar behoren werken; met name bij hoog toeren, of is de enige goede manier een complete andere set op te zetten. Moet nog wel even controleren of de spanningsregelaar wel in orde is, maar ik denk dat dit niet het geval is omdat ik geen problemen heb gehad met de accuspanning. Maar toch alles uitsluiten....Het kan zijn dat je hier nog eens naar moet kijken,ik heb wel eens gehoord,
dat eenmaal los van elkaar,je alle rubbertjes+ringetjes enz enz moet vernieuwen.
Ik ben zelf nog niet zover gekomen,dus heb hier geen ervaring mee.
Ook mag je per carburateur geen onderdelen onderling verwisselen,maar dit zal je wel weten.
Misschien openen je carburateurs niet volledig bij volgas.
ron.
Bedankt voor de info, wist even niet wat "oki's" waren maar daar ben ik inmiddels achter. Ik ga dit weekend als een gek aan m'n brommer sleutelen en dan hopelijk rijdenIk heb exact hetzelfde gehad, het bleek dat de "oki's" kapot waren. Deze regelen de ontsteking (timing) van de bougies en staan erom bekend dat ze het wel eens opgeven.
Je kan zien of ze kapot zijn, dan is er een rubberachtige vloeistof uitgelopen. Zie hier een plaatje ter verduidelijking. Je moet die dus twee andere zien te vinden. je ziet bij de rechtse oki dat die aan de achterkant een stuk leeg gelopen is.
(Afbeelding)
Je zegt het zelf alMaar toch alles uitsluiten....
Tevens de bougiekabels van extra isolatie voorzien.
Staat ie te halen dan bij constante snelheid
Kan zijn dat je aansluiting van je carburators op je motorblok valse lucht zuigen en daardoor een arm mengsel krijgt, heb ik pas met een yamaha gehad.
Die trok goed op maar bij constante snelheid hield hij in.
Ik heb ze verwijdert en afgekid met vloibare pakking.
succes