Inhouden GS500E

Brakke Gaid

MF veteraan
18 feb 2003
3.029
0
Rotterdam
Beste motorvrienden,

Ik heb zonet een GS500E gekocht uit 1995 van een mede MF-er.
Nu heeft de motor een probleempje (was voor de koop al duidelijik), namelijk:
hij stottert een beetje en houdt in rond de 100 km/h.
De motor was vroeger 25kw begrenst en liep niet soepel, en toen is de begrenzing eruit gehaald, maar probleem is niet weg.
Als ik rijd dan houdt die in rond die snelheid en als ik rond de 100-110 volgas geef en dan gas dicht en dan weer gas erop dan gebeurt er 4 secs niks, dan krijg ik een plof vanuit de uitlaat en dan rijdt die weer (licht inhoudend meestal) verder.
Wie heeft hier ook al eens last van gehad.
Heb net een aantal topics al doorgelezen en weet al wat het NIET kan zijn:

-Het is niet toerenafhankelijk, gebeurt echt alleen bij rond de 100km/u (dus niet electronisch)
- Geen carbvriezing.
- Geen Vaccuum in tank, heb net met tankdop open gereden.
- Niet de benzinekraan, heb net de benzinekraan op PRI gezet en het probleem hield nog steeds aan.

Ik denk zelf dat er een probleem is met de carbs, maar misschien heeft iemand een meer specifiek idee.

Alvast bedankt.

Groeten

Brakke
 
Niet als er ook andere gasnaalden en stationairsproeiers in zitten, of wanneer de gasnaalden wat lager staan.

Ok.
Ik heb ebay in Duitsland al bekeken en daar staan een paar goedkope carbs te koop.
misschien is dat een idee.

Gr

Brakke

EDIT: zou ik dit aan de bougies kunnen zien....als er kleinere sproeiers inzitten of gasnaald lager....dan zou de bougie toch witter moeten zijn dan normaal?
 
Laatst bewerkt:
Ok.
Ik heb ebay in Duitsland al bekeken en daar staan een paar goedkope carbs te koop.
misschien is dat een idee.

Gr

Brakke

EDIT: zou ik dit aan de bougies kunnen zien....als er kleinere sproeiers inzitten of gasnaald lager....dan zou de bougie toch witter moeten zijn dan normaal?
Dat verschil zou je moeten zien, als je weet hoe ze er normaal uit moeten zien.
Met de invoering van de loodvrije benzine is er trouwens veel minder aan bougies te zien dan vroeger.
Toen kon je zelfs aan de kleur van de binnenkant van de uitlaat zien of een motor goed afgesteld stond.

In een werkplaatshandboek staan alle sproeiermaten, en ook het vlotterniveau.
 
Als het niet toerenafhankelijk is, dan zou het afhankelijk kunnen zijn van de rijwind. Misschien iets met de luchtinlaat?

Daarmee kan het nog steeds zo zijn dat het probleem verholpen is met een betere afstelling.
 
gevoelsmatig denk ik ook dat er ergens iets niet klopt met de carbs (de vorige eigenaar zei dat het eiets met verhoudingen zijn, maar denk inderdaad dat het de sproeiers etc zijn).
Ik ga volgende week ermee beginnen om alle carbs los te halen en alvast een setje carbs scoren aangezien dat niet zoveel duurder is dan set andere sproeiers en me enorm veel tijd scheelt.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Gr

Brakke
 
Ik zal een beetje van alles doen... Bougies, bougies kabels, ontsteking, luchtfilter, luchtfilterbox, inlatrubbers (tussen de blok en de carbs), carbs even goed controleren, dus een beetje van alles... Het zal een beetje werken zijn maar dan heb je een better beeld met wat aan de hand is met jou motor, en voor dat jij gaat onderdellen kopen.... En was de begrensd goed d`r uit gehald?

Sucess
Ka100
 
Ach ik heb net voor 50e een setje carbs gescoord.
Das de wereld niet, en mocht het niet de carbs zijn dan verkoop ik de carbs altijd nog wel.

Heb zelf echt sterk het vermoeden dat de carbs de boosdoeners zijn en heb geen zin om elk klein luttel dingetje eruit te halen om te inspecteren.
Ik zal denk dinsdag tijd hebben om alles eens te onderzoeken.

Bedankt voor het meedenken en ik laat het dinsdag nog wel weten

Groeten

Brakke
 
Terug
Bovenaan Onderaan