Hoi iedereen, ik ben net nieuw hier en heb een voorstel berichtje achter gelaten bij nieuwe gebruikers. Ik heb gelijk een technische vraag.
Ik heb een kawasaki z750 s uit 2006 met nu ong 40 000 km.
Toen ik er voorheen op reed had ik af en toe dat bij hoge toeren/snelheden de motor wat in leek te houden in de vorm van stotteren (even inhouden, dan weer doorschieten). Dit was sporadisch, en meer als mn tank wat leger was, had er niet bijzonder veel last van, aangezien het echt meestal pas kwam bij >160km/h.
Nu isie recent voor grote beurt geweest, en had ik dit ook aangegeven bij de garage. Hij heeft de brandstofpomp/ejector gecontroleerd en schoongemaakt in de hoop dat het wat zou doen. Niet vervangen. Verder geen roest in de tank oid.
Maar het probleem nu is dus dat de eerste 20 min rijden echt fantastisch was, knalde er zo vandoor, maar daarna (+-3 uur met pauzes) mee gereden, houdt hij volledig in bij max 110-120 km/h. Geen stotteren, hij gaat gewoon niet harder (soms niet harder dan 100 zelfs..) met gas vol open draaien. Het gekke is dat bij het een klein stukje terug draaien van het gas, hij er dan wel even tijdelijk een heel kleine stukje vandoor schiet.
Wat verder qua onderhoud is gebeurd is oa nieuw luchtfilter +grote beurt (En wat andere dingen maar die lijken me niet relevant) Geen idee watvoor, k&n of niet, zal ik navragen. Ik las ergens anders dat teveel lucht toevoer dit soort problemen kan geven? De originele uitlaat zit er wel nog op.
Heeft 1 van jullie ideeën wat het zou kunnen zijn en welke dingen ik zelf als relatief leek zou kunnen controleren? Ik ga sowieso terug, maar ze zijn tot dinsdag gesloten.. wilde er net van t weekend mee rijden, plus ik wil het zelf ook graag begrijpen en uitzoeken.
Nouu groetjes en dankjewel voor het lezen van mijn hele lange tekst
Ik heb een kawasaki z750 s uit 2006 met nu ong 40 000 km.
Toen ik er voorheen op reed had ik af en toe dat bij hoge toeren/snelheden de motor wat in leek te houden in de vorm van stotteren (even inhouden, dan weer doorschieten). Dit was sporadisch, en meer als mn tank wat leger was, had er niet bijzonder veel last van, aangezien het echt meestal pas kwam bij >160km/h.
Nu isie recent voor grote beurt geweest, en had ik dit ook aangegeven bij de garage. Hij heeft de brandstofpomp/ejector gecontroleerd en schoongemaakt in de hoop dat het wat zou doen. Niet vervangen. Verder geen roest in de tank oid.
Maar het probleem nu is dus dat de eerste 20 min rijden echt fantastisch was, knalde er zo vandoor, maar daarna (+-3 uur met pauzes) mee gereden, houdt hij volledig in bij max 110-120 km/h. Geen stotteren, hij gaat gewoon niet harder (soms niet harder dan 100 zelfs..) met gas vol open draaien. Het gekke is dat bij het een klein stukje terug draaien van het gas, hij er dan wel even tijdelijk een heel kleine stukje vandoor schiet.
Wat verder qua onderhoud is gebeurd is oa nieuw luchtfilter +grote beurt (En wat andere dingen maar die lijken me niet relevant) Geen idee watvoor, k&n of niet, zal ik navragen. Ik las ergens anders dat teveel lucht toevoer dit soort problemen kan geven? De originele uitlaat zit er wel nog op.
Heeft 1 van jullie ideeën wat het zou kunnen zijn en welke dingen ik zelf als relatief leek zou kunnen controleren? Ik ga sowieso terug, maar ze zijn tot dinsdag gesloten.. wilde er net van t weekend mee rijden, plus ik wil het zelf ook graag begrijpen en uitzoeken.
Nouu groetjes en dankjewel voor het lezen van mijn hele lange tekst