Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Inrijden nieuwe banden

met 10 km is het wel gedaan hoor... dus i m with stupid...
 
eerst bocht heeeeeel voorzichtig, tweede heel voorzichtig, 3e voorzichtig enz, zodat je steeds een klein stukje van je glimrand wegpoetst, totdat ie helemaal weg is. Dit uiteraard per kant opbouwen. Afstand: hangt van het aantal bochten/km af, maar niet meer dan enkele tientallen km's
 
En de rechterkant van je band, hoe doe je dat?? Rotonde tegen het verkeer in??? Spannend!!

Grtzz HagaSan.
Bij ons in de buurt hebben ze een rotonde gemaakt maar de rest is nog niet klaar........ideaal om de rotonde rechts te nemen.
Vandaag naar de Ardennen en Luxemburg geweest..............nu zijn ze weer optimaal en die BT-010 zijn om mee te
 
Een paar km, max 50.

Let wel op juiste bandenspanning, met BT010 achter met 2,9 gleed in elke bocht, met 2.5 geen probleem.
 
Als het nat is gelieve wel af te vegen (schuurpapier/doekje met verdunner), ik heb een pesthekel aan dat geglibebr en geglij om het minste geringste beetje gas. Als het droog is kun je het evengoed wel doen maar met dit mooie weer kun je net zo goed lekker wat gaan tuffen. (moet je wel vrije baan hebben natuurlijk, dat heb ik niet zo hiero met al die forenzen).
 
Denk jij dat Rossi op zijn Michelins een conserveerlaagje heeft?????

Ik dacht het wel! Hoe denk je dat die banden anders uit de mal komen?
Maar kijk eens naar de trainingen van een MotoGP, mede door het 'gemis' aan profiel glimmen die race-rubbers nog harder dan onze banden, het lijkt wel of ze met cockpit sparay in de weer zijn geweest
Uiteraard zijn ze wel voorgewarmd maar vaak niet ingerubd (of hoe je dat ook schijft).

René