Inrijden

Ik heb mijn Froza 300 scooter als volgt ingereden, de eerste 900 km pittig optrekken maar onder de 6000 RPM gebleven [niet hoger dan 6000 RPM verteld door monteur motorzaak] en tot 1000 km [eerste beurt] langzaam de toeren opgevoerd, na de eerste beurt mocht er voluit gereden worden.
Ik heb nu een scooter die lekker vlot optrekt.
 
Zo staat het in de handleiding van de BV:
"
DURING THE FIRST 1000 KM. DO NOT RIDE THE VEHICLE OVER 80% OF ITS MAX. SPEED. AVOID OPENING THE THROTTLE GRIP COMPLETELY OR KEEPING A CONSTANT SPEED ALONG LONG SECTIONS OF ROAD.
AFTER THE FIRST 1000 KM. INCREASE SPEED PROGRESSIVELY, IF POSSIBLE, UNTIL THE MAXIMUM PERFORMANCE IS OBTAINED. "

Lijkt me klassiek en algemeen geldig.
 
Ik heb met mijn Forza 350 is de eerste 500 km de autosnelweg vermeden, dus max rond de 90 km/h. Verder veel variëren in snelheid en af en toe even pittig optrekken. Van 500 tot 1000 km mag het gas best wat verder open en kun je rustig de autosnelweg op en kruisen op 100 km/h (geen uren aan het stuk maar ca 20 minuten is geen probleem) Ik heb een aantal keren even doorgetrokken tot 140 op de teller en dan weer terug. Mijn Forza is nu lekker pittig en rijd heerlijk. Heb gisteren de 3000 km aangetikt.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb met mijn Forza 350 is de eerste 500 km de autosnelweg vermeden, dus max rond de 90 km/h. Verder veel variëren in snelheid en af en toe even pittig optrekken. Van 500 tot 1000 km mag het gas best wat verder open en kun je rustig de autosnelweg op en kruisen op 100 km/h (geen uren aan het stuk maar ca 20 minuten is geen probleem) Ik heb een aantal keren even doorgetrokken tot 140 op de teller en dan weer terug. Mijn Forza is nu lekker pittig en rijd heerlijk. Heb gisteren de 3000 km aangetikt.
Ik heb mijn Forza ook tot 600 km ingereden op 60- en 80kmh wegen. Constante snelheden vermeden. Na 600 km nu en dan boven 6000 RPM en wat sneller optrekken. Pas na de 1000 km beurt voor het eerst op de snelweg.
 
warm rijden en gewoon vlot met het verkeer meerijden .
je mag echt wel 110 km per uur rijden als hij warm is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan