Inruilrpijzen

Griffen

MF veteraan
18 okt 2002
2.186
0
Boxtel
Ik verbaas me soms over de enorme verschillen tussen de inruilprijzen die dealers bieden voor een bepaald type motor. Ik ben daarom benieuwd naar jullie ervaringen met verschillende motorzaken en de geboden inruilprijzen.
Dus met type motor jaartal, km-stand al dan niet schade.

Zo kunnen we wellicht allemaal een beter beeld krijgen van de marktwaarde van een je motor bij de dealer zodat je een betere onderhandelingspositie hebt!
 
Ligt er maar net aan wat je er voor terug koopt...
Één ding weet ik wel; offroad motoren zijn vaak niet interessant om in te ruilen of sommigen willen het niet eens inruilen.
 
hangt idd ook van de motor af die je wil kopen en hoe de zaak die heeft aangekocht en voor welk bedrag die de deur uitgaat :+
 
Honda CB1 gekocht 1500,- dealer bood na een jaar 800,- verkocht 1500,- 40.000 miles op teller

Beetje onderhandelen , voet bij stuk houden bij een reeele prijs niet toegeven.. ergens anders hebben ze ook wel een motor te koop.... handelen is net vissen, wachten totdat ze bijten, als je wegloopt lopen ze geld mis, als je twijfelt merken ze dat.. gewoon zeggen ik wil dit bedrag... klaar als ze nee zeggen ga je ergens anders kijken of je verkoopt hem zo.
 
Het ligt aan zoveel factoren:
- Wat voor een motor ruil je in.
- Wat koop je terug.
- Hoe graag wil de dealer van de nieuwe motor af.

In mijn geval:
SV650S uit 2003 ingeruilt op een overjarig Bandit 650S.
Inruilprijs was 4500 euro.
Motor had nagenoeg geen schade en was opgeleukt met BOS demper en Hugger.
 
Exact dezelfde deal bij 2 verschillende zaken.

Totaalverschil van 500 euro + Akrademper/hoog ruitje

R6 '99 inruilen voor m'n GSX-R1000K2
 
Scherp gehanteerde prijzen is meestal ook dat er scherp wordt
ingeruild. Bij een officiele dealer zal je wat meer terug krijgen, maar de
motor die je koopt is ook weer duurder. Bij bv HPmotoren, van Bunt,Hoekstra-
motoren ect. krijg je minder terug, maar zijn de motoren weer goedkoper.
Je moet opzoek naar de gulden middenweg, niet kijken wat je terug krijgt,
maar wat je erbij moet leggen.
 
Zeer recent: <-- (lees: vandaag)

Mijn Suzuki GSX750F uit 2000 met 26000km inruilen voor een BMW GS1150R.

Motoport bood € 3250,= en dan € 3250,= bijleggen.

Een niet nader te noemen BMW specialist bood € 1000,= voor de Soes en dan nog € 6000,= bijleggen |(

Shoppen kan dus geld opleveren!
 
Laatst bewerkt:
Zeer recent: <-- (lees: vandaag)

Mijn Suzuki GSX750F uit 2000 met 26000km inruilen voor een BMW GS1150R.

Motoport bood € 3250,= en dan € 3250,= bijleggen.

Een niet nader te noemen BMW specialist bood € 1000,= voor de Soes en dan nog € 6000,= bijleggen |(

Shoppen kan dus geld opleveren!

....

sprakeloos

en dan is Motoport nog niet eens de aller goedkoopste. Wat een verschil!!!
 
....

sprakeloos

en dan is Motoport nog niet eens de aller goedkoopste. Wat een verschil!!!

Ik was dus ook sprakeloos. € 1000,= is wel heel erg weinig.... Hij had me ook gewoon mogen zeggen dat hij geen interesse in de Soes had, geen probleem. Maar om me te gaan beledigen....
 
Wilde van me gsx 600 f uit 1997 af, zat iets van 35000 op de teller.
1 zaak wilde er ongeveer 1500 voor geven.
Maar nu wilde ik hem ergens anders op een r6 uit 2000 in gaan ruilen.
Die wilde 1000 voor geven.. toch nog 1200 voor weten te krijgen B|
 
Zeer recent: <-- (lees: vandaag)

Mijn Suzuki GSX750F uit 2000 met 26000km inruilen voor een BMW GS1150R.

Motoport bood € 3250,= en dan € 3250,= bijleggen.

Een niet nader te noemen BMW specialist bood € 1000,= voor de Soes en dan nog € 6000,= bijleggen |(

Shoppen kan dus geld opleveren!
Op zich vind ik het heel logisch dat er verschil in zit. De BMW-dealer verkoopt de motor niet zelf en moet hem dus eerst aan een andere handelaar doorverkopen. Een van de meest bepalende dingen is volgens mij toch de verkoopbaarheid van jouw motor, want het kost nogal wat om een fiets een mooi plekkie te geven in de showroom.
 
..
Motoport bood € 3250,= en dan € 3250,= bijleggen.
Een niet nader te noemen BMW specialist bood € 1000,= voor de Soes en dan nog € 6000,= bijleggen |(
Ergens logisch, wat moet een BMW dealer met een vreemde eend? Dat zal andersom (BMW bij Soes dealer) vast ook gelden. Neemt niet weg, die verschil is wel erg groot. Wat weegt je Soes? :)
 
Laatst bewerkt:
Ik verbaas me soms over de enorme verschillen tussen de inruilprijzen die dealers bieden voor een bepaald type motor. Ik ben daarom benieuwd naar jullie ervaringen met verschillende motorzaken en de geboden inruilprijzen.
Dus met type motor jaartal, km-stand al dan niet schade.

Zo kunnen we wellicht allemaal een beter beeld krijgen van de marktwaarde van een je motor bij de dealer zodat je een betere onderhandelingspositie hebt!

De inruilwaarde is afhankelijk van welke bike je terugkoopt.

Wil je zoveel mogelijk geld voor je bike hebben, moet je em particulier verkopen.
 
Prijs is ook niet alles, als je er goed wat extra's bij kan krijgen (nieuwe banden, beurtje, mooie uitlaat) weegt dat vaak op tegen een iets lagere inruilprijs.
 
Laatst bewerkt:
De inruilwaarde is afhankelijk van welke bike je terugkoopt.

Wil je zoveel mogelijk geld voor je bike hebben, moet je em particulier verkopen.


Tja dat is inderdaad duidelijk, ik wil hierna eigenlijk ook geen motor bij een dealer kopen, en dan zijn de inruilrpijzen soms echt heel ernstig! Mischien iemadn nog tips van een motorzaak die een goede prijs geeft zonder dat je daar iets koopt?
 
Lijkt mij ook geweldig.
Je motor verkopen bij een motorzaak en natuurlijk voor de hoofdprijs, en dan met contant geld bij de buren een motor kopen met extra korting omdat je contant betaald.
Hmm goed idee, dat we hier niet allemaal zijn op gekomen??
 
Laatst bewerkt:
inruilprijzen maken me geen zak uit.
Vraagprijzen van motoren ook niet.


Het enige belangrijke is "wat moet ik bijleggen?"

Als een zaak ontzettend hoge prijzen vraagt voor hun motoren maar ook ontzettend veel inruil geeft kun je wel eens beter uit zijn dan bij de prijsstunter op de hoek.

Als je het één loskoppelt van het ander ben je toch al niet goed bezig.

Beste is dan sowieso om particulier te kopen en verkopen.
 
Zeer recent: <-- (lees: vandaag)

Mijn Suzuki GSX750F uit 2000 met 26000km inruilen voor een BMW GS1150R.

Motoport bood € 3250,= en dan € 3250,= bijleggen.

Een niet nader te noemen BMW specialist bood € 1000,= voor de Soes en dan nog € 6000,= bijleggen |(

Shoppen kan dus geld opleveren!
Shoppen kan inderdaad geld besparen (helaas kost het altijd geld :( ).

Bij inruil van mijn K1200GT uit 2006 ben ik bij een exclusief BMW dealer geweest en bij de Motoport vestiging waar de GT vandaan komt. Inzet: aankoop van een funkelnagelneue R1200GSA full options (qua aankoop dus geen goedkope fiets). Motoport zat dus bijna 2000 euri LAGER in hun bod voor de GT dan de BMW dealer! B|

Hun excuus: "we moeten de huidige voorraad motoren zowel in aantal als in waarde terugbrengen" :X

Da's prima, maar dan niet op mijn kosten .... :N
 
Waarom dat gezeur over lage prijzen, dat heet nou handel! Als ik 20% onder de marktprijs bied is dat mijn goedrecht, ben ik een goede verkoper en hap jij toe dan ben ik koopman.. Zo werkt het spelletje nou eenmaal!

Is de motor te duur, spaar verder, neem iets goedkopers, rijd een jaartje door!
 
Zei ik bovenaan ook al, je moet niet perse een motor graag willen dan betaal je hem altijd te duur.
Voor die ene motor zijn er nog 10 andere die misschien net zo goed zijn.
 
Shoppen kan inderdaad geld besparen (helaas kost het altijd geld :( ).

Bij inruil van mijn K1200GT uit 2006 ben ik bij een exclusief BMW dealer geweest en bij de Motoport vestiging waar de GT vandaan komt. Inzet: aankoop van een funkelnagelneue R1200GSA full options (qua aankoop dus geen goedkope fiets). Motoport zat dus bijna 2000 euri LAGER in hun bod voor de GT dan de BMW dealer! B|

Hun excuus: "we moeten de huidige voorraad motoren zowel in aantal als in waarde terugbrengen" :X

Da's prima, maar dan niet op mijn kosten .... :N
Hoezo op jouw kosten. Is toch heel logisch als ze jouw fiets liever niet hebben staan dat ze laag bieden? Ze weten ook wel dat als ze te laag zitten jij ergens anders heengaat, en dat was nou nét de bedoeling. Die nieuwe raken ze heus wel kwijt, als ze 'm überhaupt nu al in de showroom hebben staan.
 
Is toch heel logisch als ze jouw fiets liever niet hebben staan dat ze laag bieden?
Nope, ze wilden 'm wel hebben.

Ze weten ook wel dat als ze te laag zitten jij ergens anders heengaat, en dat was nou nét de bedoeling.
Ik geloof niet dat dat de bedoeling was. Ik ben daar 15 jaar vaste klant geweest en heb 4 motoren daar nieuw gekocht. Toen ik met de mededeling kwam dat ik elders veel meer kreeg werd het even stil...
 
Terug
Bovenaan Onderaan