Intruder VS750G

Tim 3000

Rookie
4 mrt 2012
6
0
Amsterdam
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum dus zal mezelf even voorstellen. Ik ben Tim, 28 jaar oud en sinds een half jaar trots bezitter van mijn eerste stalen ros. Het is een Suzuki Intruder VS750G uit 1986. En ik ben er uiteraard heel erg happy mee.

Het afgelopen half jaar heb ik er al redelijk veel km's mee gereden maar nu het weer mooi weer begint te worden wil ik er eigenlijk meer uithalen. En volgens de specificaties van de bike zou dat moeten kunnen.

De motor rijdt in principe goed maar is vrij gulzig in gebruik, nu ongeveer 1:12. Dat zou zuiniger moeten kunnen en ook de topsnelheid houdt niet echt over. Vanaf de 100km/uur kruipt hij nog naar de maximale 130km/uur maar daar houdt het ook op.

Ik wil er dus het een en ander aan gaan sleutelen. Heeft er iemand suggesties welke onderdelen zelf zijn aan te pakken?? Wat ik sowieso wil gaan doen is het vervangen van de keerringen bij de voorvork omdat daar enigszins olie lekt. Het vervangen van de luchtfilter en het verversen van de vloeistoffen.

Suggesties en tips zijn heel erg welkom! Bedankt alvast 8-)
full
 
Je moet daarmee 1 op 20 kunnen rijden.
Bij een hoog gebruik moet je gewoon even kleppen stellen.
Je stelt ze bij deze gewoon zowel in al uit bij koude motor op 0.10 mm
 
topsnelheid ligt ook veel hoger....mijn 700 trek ik makkelijk door naar de 150..
 
Hulzie, bedankt voor de tip. Ik weet inderdaad dat het verbruik veel lager zou moeten kunnen. Ga het komend weekend direct uitproberen!

Doggy, volgens de eigenschappen van deze motor zou die inderdaad tot de 160 moeten komen. Maar hij wil nog niet vandaar ook mijn vragen op dit forum :)
 
Ik heb dezelfde motor "vs 750 G uit 1991" Ik heb hetzelfde (probleem)

verbruik vrij hoog, en de 130 haal ik niet eens
bij 100 zit ie al erg hoog in de toeren, snelweg rijden vermijd ik dus.... weet nog niet waar dat aan ligt, eerst kleppen stellen en nieuwe bougie's er in en dan een verder kijken
 
Kleppen stellen is meestal de oorzaak, je kan meten, staan ze niet goed dan staan ze bij kant af dicht, ik stel die dingen vrij veel, en bij die klachten staan ze vaak op 0.06 ongveer terwijl ze 0.10 moeten hebben, 0.11 mag ook.
 
Klopt het dat als je de kleppen hebt gesteld je ook de carburateurs weer moet synchroniseren en je daar ook speciaal gereedschap voor nodig hebt? Vacuum set?
 
Nee, maar beide doe ik vaak wel in 1 keer.

Voor synchronen ben je wat vacuummeters nodig, klopt.
 
Laatst bewerkt:
Ziet er gezellig uit, ik ga me ook lid maken van IOCH
Soms vind ik het best jammer dat ik in mijn vriendenkring de enige ben die chopper rijd, maar ik weiger om op ze sport-bike te rijden xD. Toeren doe ik dus ook 9/10 keer in mijn eentje wat best jammer is

ik zal eens wat foto's van mijn chopper posten
 
Hoef je geen lid voor van te zijn hoor, eigenlijk wel gebruiker, ik doe dat gratis voor elke VS Intruder gedurende de zomermaanden, dit start 1e of 2e zaterdag na Pasen weer.
Bij een bedrijf betaal je daar snel 300 euro voor.
 
Dat lijkt me erg leuk om eens bij te zijn... niet eens zo zeer om te klussen aan mijn eigen motor maar om eens dingen te zien...
 
Ik zou daar ook graag een keer bijzijn! Al is het maar om in eerste instantie te kijken. Zou toch graag mijn eigen motor kunnen onderhouden. en het ziet er idd gezellig uit. Ik zit er nu aan te denken om toch de eerste keer de bike naar de garaga te brengen om direct een grote beurt te laten uitvoeren.
Sinds vorige week zit er een nieuw zadel op (was nodig), het eerste dat ik zelf aan de motor heb gedaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan