Invoer motor uit duitsland bij RDW niet gelukt

runeazn

Die hard MF'er
22 okt 2013
302
0
Vandaag ben ik naar de RDW gegaan om mijn Aprilia rs 125 py (11kw) in te voeren. Het begon al leuk, ik lever mijn papieren in en hij zegt dat ik deel Fahrzeugschein oftwel kentekenenpapier teil 1 mis, ik dacht zo huh? Later zag ik dat hij mij een van de 3 papieren die ik hem gaf terug gaf, dat was kentekenbewijs deel 2, fabriekscertificaat en TUV goedkeuring. Alleen zei mijn opvallende maat van mij dat onder mijn TUV stond" Zulassungbescheinigung Teil 1" Dit staat voor kenteken bewijs deel 1. Dus ik geef die af, en ze zouden er nooit van gezien hebben. Dan ga ik maar naar de keurmeester kijken of nog iets te doen valt. Toen legde hij mij uit dat een Zulassungsbescheinigung Teil 2, kenteken bewijs 2 niet hoort te bestaan bij 11kw 125cc motoren. Na wat praten had hij al een idee wat er was gebeurd. Aprilia rs 125 worden alleen "full power" geleverd, daarna is er door TUV hessen overnieuw gekeurd voor de restrictie. En zouden ze dan Deel 1 hebben ingenomen i.p.v deel 2.

Het enige wat ik kan proberen is TUV hessen proberen te bellen en kijken of zij er wat van af weten.

48qo2sK.jpg


Hoe ga ik deel 1 nog bemachtigen?
 
Laatst bewerkt:
Dat is diep, haha. Kan je dan even aanwijzen waar? Volgens hun was de enige methode contact met verkoper en kijken wat hij dan kan regelen. Dat heb ik nog nergens getypt.
 
Niet goed, ik verstond de verkoper nauwelijks.
 
Laatst bewerkt:
Het document op de foto is een Teilegutachten. Hiermee gaat de duitse motorbezitter naar de Zulassungsstelle en kan de gegevens in de Fahrzeugbrief laten aanpassen, de RDW kan daar niets mee.

Wat jij nodig hebt voor de keuring is dus een Fahrzeugbrief en Fahrzeugschein, ofwel een Zulassungsbescheinigung Teil 1 en 2! Deze zijn van dikker papier cremekleurig met groene opdruk, zie de volgende linkjes:
Zulassungsbescheinigung – Wikipedia
Fahrzeugschein – Wikipedia
 
Dat is diep, haha. Kan je dan even aanwijzen waar? Volgens hun was de enige methode contact met verkoper en kijken wat hij dan kan regelen. Dat heb ik nog nergens getypt.
Ik ben er niet helemaal in thuis, maar Duitsers en papieren....:/ Ik dacht dat we in NL al veel gekloot hadden.

Je moet nu eerst weer in DLD zijn: bij verkoper lijkt me. Anders dat keuringsstation.
 
Precies, bij de verkoper moet je zijn.
Bij de TÜV ga je niet veel bereiken.

Ik neem aan dat je ook een koopcontract hebt?
 
Ja, toen ik die gaf keken ze me zo aan Ja die hoeven We echt niet hoor.
 
Ja, toen ik die gaf keken ze me zo aan Ja die hoeven We echt niet hoor.

Waarschijnlijk keken ze zo omdat ze die ook echt niet hoeven.
Misschien een tip voor een volgende keer. Zo heb ik bij een motor uit België alles opgezocht van te voren en in kleur uitgeprint. Zodat ik alles terplekke kon controleren bij de gene waarvan ik de motor kocht en zeker wist dat ik alles mee kreeg waar de RDW om zou vragen. scheelt je weer een hoop gedoe achteraf.
 
Naja wat ik had gevonden op internet was dus
Krijg Zulassungschein teil 1 en 2 van verkoper is genoeg, maar ik realiseerde me dus bij aankoop dat het niet zo'n tuv papiertje met een kopie van de zullassungschein moest zijn,
 
Terug
Bovenaan Onderaan