Teruggevoerde motor uit Duitsland

JK2323

Rookie
7 jun 2023
1
0
Beste mensen,

Ik wil graag een Yamaha Tracer 700 importeren uit Duitsland vanwege het prijsverschil, de winkel in Duitsland kan de motor terug voeren naar 35kw.

Hoe zit het met de RDW keuringen en de kosten als ik de motor na het terugvoeren importeer naar Nederland?

Eerst terugvoeren dan importeren?
Eerst importen dan terugvoeren?
 
Laatst bewerkt:
Beter eerst terugvoeren en dan importeren. Dat scheelt papierwerk.
Zorg er wel voor dat ze het Duitse kenteken netjes aanpassen voordat je hem importeert. Bij de rdw werken ze altijd op hun gemakkie en dan nemen ze de gegevens klakkeloos over, in principe ben je dus snel klaar.
Maar als je de terugvoering wilt regelen na de Import zit je met een ombouw verklaring die je nog moet indienen bij het rdw en dan loop je tegen het feit aan dat ze op hun gemakkie werken. Daar gaat dan nog een week overheen in het beste geval
 
Ik denk dat het beter is om hem op vol vermogen in te voeren in NL.
En daarna door een bedrijf in nl op 35kw te laten zetten.
Dit kan je zelf overigens ook: Vermogen aanpassen rdw

Probleem wat je straks krijgt als hij in dld op 35kw is gezet, dat het heel lastig word op hem weer in nl op vol vermogen te zetten, omdat de rdw bij invoer uitgaat van de papieren (35kw) uit dld, moet je weer een coc hebben van de motorfiets wat een hoop geld kost enz.
 
  • Eens
Waarderingen: M14
Beste mensen,

Ik wil graag een Yamaha Tracer 700 importeren uit Duitsland vanwege het prijsverschil, de winkel in Duitsland kan de motor terug voeren naar 35kw.

Hoe zit het met de RDW keuringen en de kosten als ik de motor na het terugvoeren importeer naar Nederland?

Eerst terugvoeren dan importeren?
Eerst importen dan terugvoeren?
Aangezien ik zelf ook rustig aan het rondkijken ben, ben ik even benieuwd hoeveel dit daadwerkelijk scheelt. Na even kort zoeken lijkt het niet heel veel te schelen wanneer je importkosten, bpm e.d. meerekent.
 
Probleem wat je straks krijgt als hij in dld op 35kw is gezet, dat het heel lastig word op hem weer in nl op vol vermogen te zetten, omdat de rdw bij invoer uitgaat van de papieren (35kw) uit dld, moet je weer een coc hebben van de motorfiets wat een hoop geld kost enz.
Ik zit midden in ditzelfde proces met een motor uit het buitenland en een terugvoering van 35kw naar 70kw. Maar dat certificaat kreeg ik gratis opgestuurd van triumph. Het duurde alleen een paar dagen.
 
het is alweer een tijdje geleden, maar toen ik nog 25kw moest rijden, was het zo dat men ingevoerde motoren sowieso niet op kenteken 25kw kan hebben. ik kan toen een belgische suzuki bandit 600 gekocht. deze kon origineel NL wel afgevoerd worden. echter was dit een van origine belgische motor, waarbij dit niet kon. Ik heb deze alsnog met uitdraai af laten voeren, maar ideaal is/was dit niet.
 
Ik ben zelf toevallig hier ook mee bezig. Ik heb binnenkort (hopelijk) mijn A2-rijbewijs en ik zit te kijken voor een versys 650. Ik heb contact gehad met het RDW en dit is wat ik te weten heb gekregen:

Als je een motor importeer moet je ongeveer 150 euro lappen bij het RDW. Het RDW neemt dan alles over van het kenteken in Duitsland. Voor mij is dit interessant omdat een motor op 35 KW in Nederland zetten duur is. In Duitsland kost dit 200 euro, en in Nederland al gauw 600 euro.

Mij lijkt het het slimste om de motor in Duitsland op 35 KW te zetten, en dan de motor te importeren.
 
Mits ze hem in Duitsland voor die prijs ook op kenteken aanpassen en niet alleen motorisch terugschroeven.
 
Mits ze hem in Duitsland voor die prijs ook op kenteken aanpassen en niet alleen motorisch terugschroeven.
Ik geloof dat in die 200 euro ook gelijk het vermogen op kenteken aangepast wordt. Ik heb me ook laten vertellen dat als een motor niet meer gebruikt wordt, het kenteken daar gewoon geschorst wordt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan