ZX6R 2019 importeren vanuit Duitsland

skarajic

Rookie
5 feb 2024
4
1
Ik zag dat er nog een aan aantal ZX6R 2019 en 2020 modellen verkocht werden op de gebruikte Duitse markt. Weet iemand of het mogelijk zou zijn om deze in te voeren in Nederland als een straatmotor?
 
Deze 636cc-modellen zijn Euro4. Dat mocht in 2019 en 2020 (en 2021 vanwege corona) gewoon nog nieuw worden verkocht.

Er zit dus een geldige EU-typegoedkeuring op en dus kun je hem gewoon naar Nederland halen, ook al is datzelfde model hier niet verkocht.
 
Het geval van deze motor is dat hij niet meer in de Europese markt verkocht mag worden, omdat deze niet aan EURO5 voldoet. Ik weet dus niet of deze ingevoerd kan worden, of dat deze bij het importeren afgekeurd wordt.
1954
Zakt voor elke euro norm.
Maar met kopie italiaans kentekenbewijs was het invoeren bij de RDW 10 minuten keuring
IMG_20201103_153823-1305x734.jpg




Komt dus wel goed met je Kawasaki.
 
volgens mij is het zo simpel niet. Als de motor nog nooit is ingeschreven, wordt nij aanzien als een nieuwe en moet hij ook voldoen an de eisen van een nieuwe ongeacht in welk jaar hij gemaakt is (imbo)
 
Dat klopt, maar zo stond het niet in de startpost. Ik ging dus uit van een occasion met (Duits) kenteken.
 
volgens mij is het zo simpel niet. Als de motor nog nooit is ingeschreven, wordt nij aanzien als een nieuwe en moet hij ook voldoen an de eisen van een nieuwe ongeacht in welk jaar hij gemaakt is (imbo)
Is dat zo? Ik zou denken dat als je een CVO hebt dat dat voldoende is om aan te tonen dat het aan de geldende eisen voldoet / voldeed.
 
Ik zag dat er nog een aan aantal ZX6R 2019 en 2020 modellen verkocht werden op de gebruikte Duitse markt. Weet iemand of het mogelijk zou zijn om deze in te voeren in Nederland als een straatmotor?
Waarom wil je specifiek een 2019 of 2020 model? Gewoon even uit nieuwsgierigheid.

Je zal overigens geen spijt krijgen van de motor! Rij zelf m’n 3e alweer. Nu 2005 model met 23k op de teller. Nog even te gaan dus 😎.
 
Ik zag dat zelfs het 2023 model nog steeds nauwelijks afwijkt van het 2013 model.
Nu wel Euro5, dus zes pk minder.
Maar het is zoeken naar moderne snufjes, blipper, etc. :?
 
Waarom wil je specifiek een 2019 of 2020 model? Gewoon even uit nieuwsgierigheid.

Je zal overigens geen spijt krijgen van de motor! Rij zelf m’n 3e alweer. Nu 2005 model met 23k op de teller. Nog even te gaan dus 😎.
Ben een grote fan van Kawasaki en zat te kijken op de markt voor een 600cc supersport. Zat eerst een 2016 model ZX6R te overwegen, maar zag dat er ook nog 2019 en 2020 modellen op de markt waren. Zou met beide tevreden zijn, maar hoe oppervlakkig het ook klinkt, heb een beetje voorkeur righting het ontwerp van de nieuwere versies. Als het prijsverschil groter was of er echt een deal was op een 2016 model, zou ik eerder voor een 2016 model gaan. Het is verder geen must, maar meer een voorkeur. Zolang het maar een ZX6R is.
 
Dat klopt, maar zo stond het niet in de startpost. Ik ging dus uit van een occasion met (Duits) kenteken.
mjah, ik denk dat je gelijk hebt. maar TS gebruikt dan ook zo'n rare bewoordingen.

een aantal ZX6R 2019 en 2020 modellen verkocht werden op de gebruikte Duitse markt

wie spreekt nu zo over 2dehands motoren. ik ging ervan uit dat de Duitse importeur nog oude stock had staan (als circuitfiets ofzo)
 
Terug
Bovenaan Onderaan