How to: motor invoeren vanuit Nederland naar België

Ik ben momenteel nog aan het wachten op een antwoord van de verkoper op die vraag. Ik wil eerst zeker zijn dat het invoeren mogelijk is voor ik de motor koop. Maar ik vermoed dat de motor geen typegoedkeuring heeft.
Ik begrijp alle nodige stappen, enkel niet wat het bijkomende attest precies inhoudt. Dit lijkt me hetzelfde als een GVA, wat ook bij de fabrikant aangevraagd kan worden.
 
Dat bijkomemd attest hoeft geen GVA te zijn, slechts een document afkomstig vd fabrikant waarop het vermogen ed verklaard wordt.

Nu moet de motor wel behoorlijk oud zijn, moest dit niet op het kentekenbewijs staan. Als je de nrplaat weet kun je dit allemaal nagaan in de kentekencheck.
 
Zoals hier al gezegd is dat alleen geldig als de motor een EU homologatie heeft, dat is al ongeveer 20 jaar het geval.
Dat nummer staat op de kenteken papieren en op het chassis plaatje.
Anders moet je een gva aanvragen bij de fabrikant,via een dealer, het is mogelijk dat deze de motor wil keuren en daar een stevig bedrag voor vraagt.
Je kan ook een validatie attest aanvragen, maar als het vermogen niet op het kentekenbewijs staat, moet je ook nog een bewijs van de fabrikant hebben waar het vermogen op staat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan