Invoeren motor met 800km

Kraiden

MF'er
30 mrt 2019
243
168
Motor is van 6/2020 en heeft maar 800km gelopen.
Is deze motor als nieuw beschouwd en krijg ik dus geen BPM korting? Omdat die maar 800km heeft gelopen.

Of kan deze als gebruikt worden beschouwd omdat de eigenaar hem al sinds 2020 heeft en de motor dus 3 jaar oud is en ik dus wel BPM korting krijg bij het invoeren?
 
1688225246026.png


Ik vraag mij af of ik aan beide criteria moet voldoen om geen BTW betalen, of maar één van de criteria, zelfde geld voor BPM korting.
 
Het is OF / OF dus in beide gevallen is het jammer, door de tellerstand wordt je motor als nieuw gezien.

Kortom meestal niet interessant of hij moet erg goedkoop zijn.
 
Dat de Belastingdienst (geheel volgens de regels) een drie jaar oude motor als zijnde nieuw zou willen aanslaan vind ik ook niet bepaald fris.

Ik zou er ook voor zorgen dat de motor de grens met Nederland niet zou passeren, voordat er meer dan 6.000 km mee was gereden c.q. deze kilometerstand op de klok stond.
 
Waar hebben we het over, was het geen fijne motor omdat er maar 800 kilometer in 3 jaar mee is gereden?
 
Motor is van 6/2020 en heeft maar 800km gelopen.
Is deze motor als nieuw beschouwd en krijg ik dus geen BPM korting? Omdat die maar 800km heeft gelopen.

Of kan deze als gebruikt worden beschouwd omdat de eigenaar hem al sinds 2020 heeft en de motor dus 3 jaar oud is en ik dus wel BPM korting krijg bij het invoeren?

Niet alleen geen bpm korting.
Je zou in Nederland ook nog btw moeten betalen.
 
Dat de Belastingdienst (geheel volgens de regels) een drie jaar oude motor als zijnde nieuw zou willen aanslaan vind ik ook niet bepaald fris.
Waarom niet? Dat ding is nauwelijks gebruikt. Dat is gewoon nieuw.

Ik zou er ook voor zorgen dat de motor de grens met Nederland niet zou passeren, voordat er meer dan 6.000 km mee was gereden c.q. deze kilometerstand op de klok stond.
Jij wil ook al frauderen? :?
 
Het kan zeker. Maar het verschil tussen een motor met 800 kilometer of een met 6000 is wel te zien.

Als het geen heel bijzondere motor is heeft de verkoper er geen baat bij de km stand zo ver terug te draaien. Een drie jaar oude motor met 6000km is normaal. 800km roept inderdaad vragen op…

Ik heb toevallig zelf in 2009 een XT660Z gekocht van 1 jaar oud met 895km op het klokkie. Ding was besteld uit de folder zonder een proefrit te maken. Toen de motor geleverd werd heeft hij er een paar keer op gereden en vervolgens een nieuwe KTM besteld met drie keer zoveel vermogen. Sommige mensen zijn zo makkelijk/lomp/impulsief/gek.
 
Terug
Bovenaan Onderaan