• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

invoeren overjarige motor

Pelli1

Rookie
Lid geworden
14 jul 2008
Waarderingsscore
0
Ik overweeg de invoer van een overjarige motorfiets die nog niet eerder op kenteken stond vanuit Italie.

Is er iemand die hier ervaring mee heeft?

wat ik graag zou willen weten, is wat de basis is voor de BPM calculatie (nieuwprijs toendertijd of nieuwprijs nu?) en hoe deze in zijn werk gaat.

Verder is me niet geheel duidelijk welke papieren ik nodig heb om aan te tonen dat de motorfiets van mij is en om deze te kunnen laten keuren en op kenteken te zetten. Verkoper levert i.i.g. een certificate of conformity(?) maar is dit voldoende?

Graag reacties van mensen met ervaringen

vriendelijke groeten,

EP

[forum=39]Nieuwe gebruikers[/forum] > [forum=1]Algemene motorpraat[/forum]

Kijk ook eens in [TOPIC=13804]Motor importeren vanuit Duitsland, een uitleg[/TOPIC], daar staan al veel antwoorden.

Let op,vorige maand heb ik een 2006 GSXR 1000 ingevoerd.de motor is op 4-2007 overjarig nieuw verkocht,en dus toen ook voor het eerst ingeschreven.de coc vermeld als bouwjaar 4-2006,maar de douane gaat uit van de eerste inschrijving en dus niet van het bouwjaar!!
Basis voor BPM is dus ook de eerste toelating volgens het kentekenbewijs.

tja, wat is overjarig. Het is dus gewoon een nieuwe, ongebruikte motorfiets.

let op dat de km stand ook van invloed kan zijn/is op de afschrijving mbt de bpm. Effe goed navragen. anders kan de bpm hoger uitvallen dan verwacht.

verder idd in de div topics nalezen. Er staat genoeg geschreven.

Terug
Bovenaan Onderaan