• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Invoerkosten onderdelen??

Genius

MF veteraan
Lid geworden
14 jul 2003
Waarderingsscore
0
Iemand ervaring met het kopen van onderdelen via internet... en dan vooral of je belasting moet betalen bij de grens...en hoeveel???
Staat mijn namelijk iets bij van dat er op onderdelen geen belasting wordt geheven ofzo.
Of was het iets met iets op het pakketje laten zetten zodat het niet wordt gecontroleerd

Op de douane.nl kon ik niet echt iets vinden.

Zit er aan te denken om een volledig Yoshi systeem te bestellen (uit de US).
Kost daar (incl $60,- verzenden) €650,-
Die moet hier €1300,- kosten |( ..... stelletje afzetters.

Laatst bewerkt:
Ik heb altijd begrepen dat je voor losse onderdelen geen invoerkosten hoeft te betalen.
Maar staat daar niets over op de site van de RDW?

in principe moet je altijd invoerrechten en BTW betalen bij de douane. Heeft niks met RDW ofzo te maken.

Op de site van de douane staat ongeveer hoe dat werkt: Dode link

edit: ik heb wel een keer iets op laten sturen onder vermelding van gift met een waarde van $65 en dat ging prima. Kweet alleen niet of ze daar intrappen als je een yoshi laat opsturen :+

Laatst bewerkt:
Ik heb vorige week een Yoshi demper en nieuwe achterlichten met geintegreerde knippers in de VS besteld. Het scheelt inderdaad veel geld maar of de douane er nog tussenkomt... Ik vrees van wel maar ook dan is het nog een prima koop.

Bij deze en andere dingen die ik in de VS bestel laat ik altijd de woorden "Test Sample" op de verpakking schrijven. Tot dusver heb ik nog geen invoergelden hoeven te betalen maar of het door die tekst komt :)

Ach ja.... dan moet ik het maar op wagen.
Ben dan nog honderden eurootjes goedkoper uit.
Stel het is 25% van het totaal dan is het nog maar 812,-.
Toch nog +/- 500,- "winst"

Maareh.... waar heb je die Yoshi besteld???
Kon namelijk wel genoeg shops vinden maar niet zo veel die naar NL verzenden.
Heb nu alleen nog Pro-flo.com gevonden die Yoshi verkoopt voor de SV.

Dit soort bedrijven werkt altijd met vrachtboeren als UPS, TNT , DHL etc. etc. Zij zijn verplicht om de goederen aan te geven bij de douane als ze de EU binnen komen. Sowieso moet je 19% BTW betalen en dan nog de invoerrechten ( variabel ). Wat je kan proberen is om een lager bedrag op de factuur te laten printen dan je in werkelijkheid betaald. "Sample" of "replacement" werkt ook prima.

als je een goedkoop adresje hebt gevonden en als die niet naar nederland versturen dan kun je het naar mij sturen en dan kan ik het zo door sturen naar nederland.

PS: heb je op ebay.com nog gekeken.

Ik heb het via [Dode link verwijderd] gedaan. Een Amerikaanse collega koopt wel eens dingen bij hun en is er erg tevreden over. Ik zelf heb nog geen ervaring met ze maar de afhandeling van mijn mailtje was prima.

Terug
Bovenaan Onderaan