648 lijkt me een goede. oliebestendig en alleen los te krijgen door staal roodgloeiend te stoken (alu is dan al lang gesmolten) dus dan weet je zeker dat het vast zit. ik heb nog wel eens staan schelden op een collega die daar lagers mee vast had gezet die ik mocht gaan vervangen na een paar jaar. het was maar goed dat ik hem op dat moment alleen kon spreken via een telefoonkabel van een paar honderd kilometer. wat heb ik toen staan vloeken bij die klant.
Bedankt voor de tip maar ik kan mij echt niet voorstellen dat dit gaat werken.Probeer het anders te solderen met een klein propaanbrandertje, beetje S39 vloeimiddel op het pijpje, het pijpje erin steken, opwarmen en een beetje soldeertin erop los laten.
Er zit geen ruimte tussen.... zodat de tin goed de ruimte tussen de kraan en het pijpje op kan vullen ...
Perfect, zelfs het nummer erbij. Dat is makkelijk bestellenIk kom dit regelmatig tegen, ook aansluitingen van benzineslangetjes op carburateurs.
Die lijm ik dan terug met loctite 648.
Ik zie dit als een aanbeveling648 lijkt me een goede. oliebestendig en alleen los te krijgen door staal roodgloeiend te stoken (alu is dan al lang gesmolten) dus dan weet je zeker dat het vast zit. ik heb nog wel eens staan schelden op een collega die daar lagers mee vast had gezet die ik mocht gaan vervangen na een paar jaar. het was maar goed dat ik hem op dat moment alleen kon spreken via een telefoonkabel van een paar honderd kilometer. wat heb ik toen staan vloeken bij die klant.
Met dit soort logica heb je altijd een weerwoord maar kom je niet echt heel erg slim over
Wel eerst even kijken of de vlotterkamer echt leeg is
lagers kwamen inclusief hun eigen behuizing met boutgaten zodat ze makkelijk vervangbaar zijn en de rollen die die het product moesten transporteren waren ook nog al lomp uitgevoerd zodat ze heel zouden blijven (massief staal 80mm doorsnee) en dan tijdens de nieuwbouw een as hebben met een spiebaan en lagers krijgen zonder spiebaan en dan niet op het idee komen dat je de verkeerde lagers hebt gekregen en het zooitje maar vast baggeren met locktite, op een of andere manier krijg je mij dan boos.soms is het ze vast plakken of nieuwe behuizing. ik weet wat kiezen en de klant ook ...
Bedankt voor de tip maar ik kan mij echt niet voorstellen dat dit gaat werken.
Er zit geen ruimte tussen.Perfect, zelfs het nummer erbij. Dat is makkelijk bestellenIk zie dit als een aanbeveling
lagers kwamen inclusief hun eigen behuizing met boutgaten zodat ze makkelijk vervangbaar zijn en de rollen die die het product moesten transporteren waren ook nog al lomp uitgevoerd zodat ze heel zouden blijven (massief staal 80mm doorsnee) en dan tijdens de nieuwbouw een as hebben met een spiebaan en lagers krijgen zonder spiebaan en dan niet op het idee komen dat je de verkeerde lagers hebt gekregen en het zooitje maar vast baggeren met locktite, op een of andere manier krijg je mij dan boos.
Gelukkig maar.Bedankt voor de tip maar ik kan mij echt niet voorstellen dat dit gaat werken.
En met een clown-smiley erachter kun je alles zeggen, zeker als je mod bent en niet tegen je verlies kunt...
Dat betekendt dat jij het verschil tussen slijtage en kapot gaan ook niet kent ?
Wat ook slim is , is om aan een benzinetoevoer te prutsen . Altijd een leuke combi ,30 graden een warm motorblok met een lekkende benzine toevoer.Succes gegarandeerd.
ps;Er is op Ebay.de voldoende gebruikt materiaal te koop.
Dat betekend dat jij het verschil tussen slijtage en kapot gaan ook niet kent ?
Pas op wat je zegt maat......
Ik word ook voor gek verklaard als ik zeg dat ik er een nwe kraan op zou zetten.....
Aan de andere kant, meer van die gekken als mij is voor mij wel stuk gezelliger als maar in mn eentje.
Ik blijf voorlopig maar met mijn motor rijden, als dit de manier is wat normaal gevonden word qua onderhoud en reparaties van een motor ben ik afwijkend, en zal ik dus bij een nwe 2ehands fiets tegen een hoop (in mijn eigen ogen ) problemen aan lopen
Een uitgedroogd rubber aan de binnenkant van de kraan, is dat kapot of slijtage?
Een kraan kan ook weldegelijk slijten, zo niet moet je mij toch even uitleggen dat mijn kraan zomaar uit het niets is gaan lekken.
Als jij mij niet zo slim vind overkomen kan het aan mij liggen, maar misschien ook wel aan jezelf. Vraag even bij een gemiddelde motor dealer wat ze zouden doen bij een vrij nwe fiets, denk je dat ze zouden vervangen of plakken? Ik weet het antwoord wel.
Kom biet met het verhaal dat dat commercieel belang is van de dealer, want daarmee zou je niet zo slim overkomen
Als er een spijker door je fietsband is gegaan, koop je dan een andere band of plak je het gat ?
En dit kraantje repareren is makkelijker dan een band plakken.
Prima als jij een nieuwe band koopt, ik plak m.
Ik heb geen idee wat er met JOUW kraan is gebeurd, doet ook in dit topic niet ter zake, ik reageer op wat er met de kraan van de topicstarter is gebeurd.
En het verschil tussen slijtage en iets dat van het ene op andere moment kapot gaat ga ik echt niet uitleggen.
Gewoon niet, net als ik niet ga uitleggen dat 1+1=2 of dat de zon de aarde verlicht.
Dank, dat ik mn motor goed mag onderhouden, je bent te goed voor de wereldDe kraan in dit topic is kapot gegaan op een manier die makkelijk weer te repareren is.
Of je koopt een nieuwe kraan.
Ik zou het eerste doen en voor 1 euro materiaalkosten klaar zijn.
Als jij liever voor 100 euro een nieuwe koopt moet je dat uiteraard helemaal zelf weten, ga je gang
Waarom zou ik aan een dealer iets gaan vragen over een vrij nieuwe fiets als de motor uit 2002 is ?
Heeft trouwens ook wederom geen raakvlakken met de vraag van TS.
TS vraagt ook specifiek naar hoe het te repareren is en geeft aan dat hij daar de voorkeur aan geeft boven een andere te gaan halen.
Ik wil mij verder niet mengen in de discussie maar wat kán er gebeuren als er benzine op een warm blok druppelt, of voor mijn part stroomt?
Als jullie nou eens gezellig ergens anders afspreken?Leuke vergelijking.......
Ik fiets niet meer, maar toen ik nog fietste kocht ik direct een nieuwe band, ik nam echt het risico dat de plakker los liet.
Als dit een vergelijking is zegt dat misschien iets over mij, want die binnenband vind jij ook raar.....
Zolang je niet boven de zelfontbrandingstemperatuur van benzine komt (ca. 270o C) gebeurt erg erg weinig.Ik wil mij verder niet mengen in de discussie maar wat kán er gebeuren als er benzine op een warm blok druppelt, of voor mijn part stroomt?