Ben ik weer, met precies dezelfde vraag
De benzine kraan zat dus weer in elkaar dankzij de Loctite. Later de kraan in de tank vast gezet. En de tank op de motor.
Toen bleek dat ik de benzine leiding er niet meer op kreeg en daarom toch maar een nieuwe benzine leiding gekocht. Die nieuwe leiding er na verwarmen met veel moeite op gekregen.
Toen alles in elkaar zat bleek de kraan zeer stroef te draaien.
Daarom toch maar een revisie set besteld met nieuwe rubbers.
Vandaag de nieuwe rubbers erin gedaan maar toen bleek de kraan nog stroever te draaien
En de vraag is: heeft iemand nog tips??
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik krijg de nieuwe benzine slang niet van kraan, daarom de kraan maar los van de tank gehaald.
Carbs vind ik wel ff wat anders als een benzine kraantje.......
Kraantje kost hooguit 100,- minus de kosten van het revisie set, dat is dan de uiteindelijke winst.
Carbs zitten ff in een andere prijsklasse
Nee, het gaat erom dat ik hier voor gek verklaard ben, maar uiteindelijk moet er toch een nwe kraan op.
Mss was ik toch minder gek als sommige zeiden hier......
Dus toch vet ertussen, dit durfde ik in eerste instantie niet aan omdat het nergens aanbevolen wordt.Rubbers met een klein likje siliconen vet insmeren. Zodat ze net glimmen is al genoeg. De benzine spoelt dit vet niet weg en het smeert de rubber afdichtingen voldoende om de kraan soepeler te laten draaien
Heerlijk topic dit!
Ik begrijp jullie intenties nietIk blijf hem ook gezellig volgen
Woow, duur!Kraantje kost hooguit 100,-
Het binnenwerk van de kraan zag er gewoon netjes uit. Geen loopsporen.Beetje raar dat de kraan opeens stroef liep. Misschien door lange stilstand.
...
En hoe ziet het binnenwerk van de benzinekraan eruit? Zitten er loopsporen in, of ziet alles er nog strak uit?
Dus toch vet ertussen, dit durfde ik in eerste instantie niet aan omdat het nergens aanbevolen wordt.
Inmiddels de kraan weer in elkaar gezet met hetzelfde vet dat je ook op de rubbers van de remcilinders moet doen (het leek op siliconen en ik heb nog een grote tube liggen).
En de kraan loopt nu wel gewoon soepel.
Bedankt!Ik begrijp jullie intenties niet
Ik ben geen motorfiets monteur en zelf weet ik het gewoon niet. Daarom vraag ik het hier.Woow, duur!
De ZX-9R is uiteindelijk een oud hok, wat verder geen geld meer opbrengt.
Daarom wil ik er niet teveel geld insteken.Het binnenwerk van de kraan zag er gewoon netjes uit. Geen loopsporen.
Denk inderdaad dat lange stilstand zonder smerende benzine het probleem was.
Ik heb hier ook een nog oudere ZX-7R staan waar nog benzine in zit en daarvan loopt de benzine kraan nog zeer soepel.
Iedereen bedankt zover
Nu wachten tot de kou periode over is dan kan de motor naar buiten en weer benzine in de tank. Dat wordt de echte test.
Nee, het gaat erom dat ik hier voor gek verklaard ben, maar uiteindelijk moet er toch een nwe kraan op.
Mss was ik toch minder gek als sommige zeiden hier......
Ik versta je niet goed, vertel het nog eens?
Nee, het gaat erom dat ik hier voor gek verklaard ben, maar uiteindelijk moet er toch een nwe kraan op.
Mss was ik toch minder gek als sommige zeiden hier......
Nee het ging erom dat jij klakkeloos 100 euro neertelt voor een nieuwe kraan alleen omdat het slangpilaartje in het geval van TS losgekomen was en deze prima met wat loctite terug te plaatsen was.
Dat daarna blijkt dat de kraan stroef loopt en ook na het plaatsen van een revisiesetje kon TS in eerste instantie niet weten en daar ging de eerdere discussie niet over.
Ik vind het overigens erg kinderachtig om dan in de rest van het topic alleen maar te gaan lopen zeuren en zuigen, maar dat terzijde
Het was slechts een voorbeeld in dit topic, die fietsband plakken. Ging om het principe 7,95 voor een nieuwe binnenband of even de moeite nemen het Simson doosje te pakken. Sommigen willen alles "nieuw" , ook als repareren een makkelijke en snelle optie is.
Dat mag en is de zekerste optie, in het geval van een oude (plakkerige) binnenband doe ik dat ook. Maar dat kun je dan altijd nog beslissen. Noot: Het ging in eerste instantie over een messing tuitje op een benzinekraan die losliet.